Nilsson har Dark Eldar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Nilsson har Dark Eldar

Inlägg av NilssonHarHund »

Nu när mina Salamandrar är på näst intill klara är det dags att planera nästa projekt. Det blir dark eldar inspirerade av Batman-illustrationen nedan. Något åt Kabal of the black heart-hållet när det gäller färgschema, men jag tänker mig högre kontrast än vad Eavy Metal målar. Som Obsidian Rose-exemplen ur gamla codexet fast i gråskala med enstaka illröda detaljer.

Bild

Jag ser en ledare med hydra gauntlets, armour of misery och helm of spite. Riktigt arroganta mörkeralvsledare slåss givetvis med bara händerna. Archons har dessutom numera så tråkiga vapenval, så jag tänkte mig en fluffmässig Archon, men regelmässig Succubus. Skulle det sticka i ögonen?

Den första modellen jag målar i varje projekt brukar bli den jag är mest inspirerad att göra och därför den som får mest kärlek. Därför ska det den här gången inledas med herr chef. Aktivera bitztiggeri!

* Raider crew C eller D (de stoiskt bredbent stående)
* Hydra gauntlets (vänster och höger)
* Dark elf executioners /black guard - dödskallehjälm
* Dark elf executioners /black guard - mantel

Kan erbjuda andra bitz i form av DE, Space marines och diverse annat både fantasy och 40k i utbyte. Annars funkar pengar och kärlek också.
Senast redigerad av 1 NilssonHarHund, redigerad totalt 22 gånger.

Användarvisningsbild
Röde

Re: Nilsson har Dark Eldar

Inlägg av Röde »

Jag kan skicka Hydra Gauntlets åt ditt håll om du pmar adressen.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar