Linus målar för stålar
Re: Linus målar för stålar
Just torrborstning på tyg tycker jag är ett vågspel. Det blir så grynigt. Men jag håller med om att det är lite randigt... Manteln i sig innehåller knappt några detaljer förutom blodsdropparna. Kan försöka lägga en glaze med vitt, men frågan är om det inte bara kommer att lägga sig i pölar längst ned?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Re: Linus målar för stålar
Håller med Röde om att kontrasten på tyget skulle må bra av att sänkas lite, dvs med hjälp av mindre skuggning. Om det är grått eller ben finkar nog både och. De föreslagna teknikerna har jag inte provat, och verkar lite vanskligt.
Kanske bara måla över med lite ljusare toner i skuggpartierna?
Snyggt överlag! Ovanstående är väl på sätt och vis finlir, precis som nämnts innan.
(Själv har jag börjat slappa genom att börja med vitt och sedan börja skugga med washer, från sepia till mörkbrunt lite selektivt. Går snabbt och blir dugligt!)
Kanske bara måla över med lite ljusare toner i skuggpartierna?
Snyggt överlag! Ovanstående är väl på sätt och vis finlir, precis som nämnts innan.
(Själv har jag börjat slappa genom att börja med vitt och sedan börja skugga med washer, från sepia till mörkbrunt lite selektivt. Går snabbt och blir dugligt!)