Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Du har rätt, det skenar snabbt iväg.
Hörnbeslag och clips kostar en slant, liksom såklart själva skivan och listerna.
En stor hink färg och en stor låda skruvar är en engångskostnad att fördela mellan borden.
Många bäckar små blir ett dyrt bord, vilket kan kännas som onödigt mycket pengar.

Jag ser det som att jag bygger bord som ska användas i 10-20 år framöver och att bygga dem nu är i sig en engångskostnad.
Jag tycker det är väldigt kul att bygga bord och något ska jag ju göra med pengar som blir över varje månad. Jag har inga andra hobbies med löpande utgifter.
Om jag genom min hobby kan bygga bräden som jag sedan får se hundratals spelare ha roligt på, då kommer jag känna att det varit en bra investering av tid och pengar. :D

Totalkostnaden per bord, vilken jag får räkna ut när jag byggt färdigt, är dock inget jag tänker redovisa för min sambo.
Hon vill inte heller veta kostnaden för alla modeller som ännu inte målats, eller ens packats upp. Det är jag säker på! :mrgreen:

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Kaptenen skrev:Totalkostnaden per bord, vilken jag får räkna ut när jag byggt färdigt, är dock inget jag tänker redovisa för min sambo.
Hon vill inte heller veta kostnaden för alla modeller som ännu inte målats, eller ens packats upp. Det är jag säker på! :mrgreen:
Jag har för mig att i 14:e kapitlet äktenskapsbalken finns ett undantag för miniatyrhobby när det gäller att man ska hålla varandra informerade om sin ekonomiska situation. :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
msg

Inlägg av msg »

Det går framåt i en rasande fart ser jag.. kul att följa utvecklingen.. keep up the good work ;)
Iyanden
Orks

Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Elevatorlake skrev:Jag har för mig att i 14:e kapitlet äktenskapsbalken finns ett undantag för miniatyrhobby när det gäller att man ska hålla varandra informerade om sin ekonomiska situation. :)
Det låter fullt riktigt!
Min sambo har dessutom ett WoW intresse, vad hennes kostnad för spelandet, merchandise, nya datorer typ vart tredje år etc. vill jag faktiskt inte veta. Jag tror jag har den billigaste hobbyn av oss :mrgreen:
msg skrev:Det går framåt i en rasande fart ser jag.. kul att följa utvecklingen.. keep up the good work ;)
Tack! :D

Jag la ännu lite mera kärlek till brädet, exempelvis målade jag sargerna även på insidan och bytte ut alla skruvar jag målat över, det såg så snyggt ut med krom på svart. Avställningsytan klädde jag med textilvaxduk, både den och mattan tåler att få en dricka utspilld på sig.
Nu känns brädet klart - dags att fokusera på terrängbygge!

Bild

Bild

Bild

Bild

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Kul att ni tänker på praktiska saker som avställningsytan bredvid bordet så man slipper ha allt på det som vanligt!

Är det en matta du lagt på det? Den var snygg, är det gamemat.eu?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Snyggt! Ser proffsigt ut!

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Dags att köpa hus tror jag, ett sånt där spelrum måste man ju fan bara ha!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Elevatorlake skrev:Kul att ni tänker på praktiska saker som avställningsytan bredvid bordet så man slipper ha allt på det som vanligt!
Är det en matta du lagt på det? Den var snygg, är det gamemat.eu?
Avställningytan är ctrl+c från borden på Gamers Weekend, så den tanken ska jag inte ha någon ära för. :)
Den ytan är väldigt bra, jag vill inte ha en massa skrafs på borden, matcherna blir mycket snyggare och scenerna mer cinematiska utan ett codex, en burk dricka, en armélista, några psychic cards, templates etc. som ligger på planen.
Jepp, matta från Gamemat.eu. Jag är väldigt nöjd med kvalitén på den!
lonestar skrev:Snyggt! Ser proffsigt ut!
Tack! :D
Jörgen skrev:Dags att köpa hus tror jag, ett sånt där spelrum måste man ju fan bara ha!
Jo efter 10 års sparande med hela familjen (2 vuxna & 2-3 barn) inknölade i en 3a så är vi alla väldigt nöjda med husköpet förra sommaren.
Eget rum till alla och ett hobbyrum till mig! :mrgreen:
Plus då detta allrum där vi kan spela spel!

Från bräde tillbaka till terräng.
Bottenplanet på templet är nu klar för att få detaljer, ikväll har jag tryckt in fler växter på en av sidorna.

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jag har djungelfierat en av tempelsidorna lite mera.
Emellanåt tycker jag det ser konstigt ut med allt det bruna mellan det gröna på sidorna, emellanåt så är jag nöjd.
Vet inte riktigt hur jag skulle kunna binda samman det gröna riktigt och ändå ha det bruna synligt - jag vill inte ha det helt täckt av buskage.
Det blir nog ett annat intryck när alla stegar och sidor är klara.

WIP - Djungeltempel till Djungelbrädet

Bild

Bild

Bild

Bild

Smaug

Inlägg av Smaug »

Om du kan få till lite vinrankor eller liknande som hänger ner utan att egentligen ta plats tror jag du binder ihop det rätt bra.
Mats Weingård

Skriv svar