Captains Corner
Re: Captains Corner
Flocka lite sparsamt här och där?
Smaug skrev:Om du kan få till lite vinrankor eller liknande som hänger ner utan att egentligen ta plats tror jag du binder ihop det rätt bra.
Bra tankar! Har adderat lite sådant ikväll, men jag märker att det måste vara en sabla massa rankor och flock för att de ska synas ordentligt.Naz87 skrev:Flocka lite sparsamt här och där?
Nu får det vara som det är, jag har 3 sidor till av den här jättegrejen att djungla till och sedan fler mindre terrängbitar att bygga. Får sjunga på Frozens: Let it go och fokusera framåt.
Det ser nog bättre ut när det hamnar på en spelplan och är en del av ett helhetsintryck än en detalj jag tokstirrar på!

Tidsfördriv: Några Tyranider har hamnat utanför synapse och har gömt sig. Kan du hitta alla?
Hittade sex stycken, har jag missat någon?

[quote="Naz87"]Hittade sex stycken, har jag missat någon?
Det är en kuggfråga, eftersom pyramiden igentligen är en del av ett hive ship som krashat på planeten. Pyramiden är den sjunde organismen.
Det är en kuggfråga, eftersom pyramiden igentligen är en del av ett hive ship som krashat på planeten. Pyramiden är den sjunde organismen.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Det var alla!Naz87 skrev:Hittade sex stycken, har jag missat någon?
L3go skrev:Det är en kuggfråga..
Jag skissade fram en uppdaterad vision av djungelbrädet som jag nu siktar på. Lite broar kommer att skapa action i flera plan vilket jag gillar, det ger sköna Necroumndavibbar och en plan med flera nivåer brukar vara fin att se på.

Jag hann med ett besök på Ikea så nu är plastblommelagret proppfyllt och jag kan fylla på med mer buskage på templets sidor och även skapa flera kluster till marken, jag tror efter mycket velande att det blir snyggt med mer. More is more.
Ska bara fixa de fyra stegarna till bottenplanet först, sedan blir det djugelfiering.
WIP - Stegar

Gillar tanken på broarna.
Sedan angående plastblommorna (där du redan bestämt dig) så håller jag nog med om att man kan ösa på. Det är ändå inte som om figurer kan stå på sidorna av pyramiden och då kan man lika gärna fluffa till dig. Tror det blir snyggare.
Sedan angående plastblommorna (där du redan bestämt dig) så håller jag nog med om att man kan ösa på. Det är ändå inte som om figurer kan stå på sidorna av pyramiden och då kan man lika gärna fluffa till dig. Tror det blir snyggare.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
fick härliga Indiana Jones vibbar av den skissen. Tror det blir as tufft
Funderat lite på om du kanske inte ska dra ner lite på plastväxterna, eller inte sätta dom så utspritt kanske.
Utan mer i täta formationer, så att växtligheten verkligen tagit över vissa delar.
Sen ösa på med gräs på stora delar av pyramiden så du täcker mer av det bruna.
Gräset blir ju som mossa, och djungel = med mossa eller?
Fick lite tankar efter att ha tittat på maya ruiner på google
Utan mer i täta formationer, så att växtligheten verkligen tagit över vissa delar.
Sen ösa på med gräs på stora delar av pyramiden så du täcker mer av det bruna.
Gräset blir ju som mossa, och djungel = med mossa eller?
Fick lite tankar efter att ha tittat på maya ruiner på google
1 steg bakåt och sedan 2 steg framåt!
Jag ville ha en grönare plan för mer djungelkänsla så spelmattan kommer att gå till en annan spelplan med mer ökenkänsla.
På Rusta gick jag rakt in i balkongmattor av konstgräs för bara 99kr, så jag tänker prova med en sådan!

Efter drybrush med mörkbrunt, ljusbrunt, grönt och gult och en massa blandningar av dem så fick jag liv i mattan, men jag får på det igen, jag var lite för feg med färgen.

När planen blivit ännu mera målad och fått på sig mera terräng med plantor på så tror jag det kommer att se bra ut med galet mycket buskage, så jag har öst på med plantor och även en hel del flock/mossa i nederkanterna av slänterna, där fukt bör ha samlats.
Även här ska jag gå tillbaka och trycka dit mer flock, speciellt på platåerna, det tror jag kommer att se bättre ut.
Visionen med mer träd, lite småtempel runt om och sedan broar kvarstår. Här jämfört med nuläget:

Lite detaljbilder med några modeller för skala:

Jag ville ha en grönare plan för mer djungelkänsla så spelmattan kommer att gå till en annan spelplan med mer ökenkänsla.
På Rusta gick jag rakt in i balkongmattor av konstgräs för bara 99kr, så jag tänker prova med en sådan!

Efter drybrush med mörkbrunt, ljusbrunt, grönt och gult och en massa blandningar av dem så fick jag liv i mattan, men jag får på det igen, jag var lite för feg med färgen.

När planen blivit ännu mera målad och fått på sig mera terräng med plantor på så tror jag det kommer att se bra ut med galet mycket buskage, så jag har öst på med plantor och även en hel del flock/mossa i nederkanterna av slänterna, där fukt bör ha samlats.
Även här ska jag gå tillbaka och trycka dit mer flock, speciellt på platåerna, det tror jag kommer att se bättre ut.
Visionen med mer träd, lite småtempel runt om och sedan broar kvarstår. Här jämfört med nuläget:

Lite detaljbilder med några modeller för skala: