Uhnis målar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Uhnis

Uhnis målar

Inlägg av Uhnis »

Efter en tids paus från allt vad figurspel heter så bestämde jag mig för att ta upp penseln och tärningarna och börja igen .
Då Gothcon är runt hörnet bestämde jag mig för att lägga upp ett målarschema och starta en blogg , idén är att jag ska ha 1750 poäng med väldig hög detaljrikedom innan Gothcon.

För en vecka sen gav min chef mig en hel del figurer som någon hade försökt kasta på hans extrajobb , någon mamma/fru hade försökt kasta runt 3000kr i modeller .
Sen kom de till lite terräng och templater som jag valde att skänka till G&B .

I lådan var det följande:
1 chapter master
30 Tactical marines
5 assault marines
1 Dreadnought
1 Razorback
1 Landspeeder
1 space marine biker
10 genstealer
10 tearmagaunts
10 sporemines

Bild

Då personen som hade haft dem tidigare inte hade upptäckt detta med att använda primer så var det en barnlek att ta bort färgen.
Eftersom fordon var det som skulle målas enligt schemat denna veckan så fick första fordonet bli en Dreadnought

Bild

Sen blev det att bygga ihop en konverterad Chimera och en Leman Russ Exterminator som troligen ska med i listan till Gothcon .
Men de beror på hur mycket av bilparken jag äger som kommer vara målat innan mitten av Mars .
GoB'are

Robin Uhnegård

Uhnis

Re: Uhnis målar

Inlägg av Uhnis »

Lite mer målande och byggande har det blivit , då jag nu har planerat att delta i Gothcon 40k tuneringen.

Bild

Har också byggt min första knäckt (dock får jag ju inte spela med den på Gothcon).

Bild

Bild
GoB'are

Robin Uhnegård

Uhnis

Re: Uhnis målar

Inlägg av Uhnis »

Målat några figurer till min IG arme , då jag inte orkar ta kort på 125 st guardsmen så får de räcka med en sergeant och min Artropath (för nu iallafall)

Bild

Bild
GoB'are

Robin Uhnegård

Låst