Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Captains Corner

Inlägg av Ismeno »

Iambroborn skrev:Älskart! Allting! Bygge, historien som du gav liv med figgarna, ja, allt :D
Va han sa!
Det här är top 3 av de coolaste 40K-borden jag sett. Någonsin. Vilket otroligt jobb. All tid och möda du lagt på det är så lätt värt det-grymt imponerad![HEAVY BLACK HEART]️

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Väldigt coolt, och väldigt passande story! Ska bli kul att höra mer om det här.

Användarvisningsbild
LeMalque

Inlägg av LeMalque »

Outstanding!

Fantastiskt snyggt och stämningsfullt. Jag ramlade nästan av stolen när jag såg den tända runan!

MVG/A+/Stark femma...

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

Jag finner inga ord. Så vackert! Som medeltidsmänniskan måste känt sig när hen såg Kölnerdomen för första gången.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:
Iambroborn skrev:Älskart! Allting! Bygge, historien som du gav liv med figgarna, ja, allt :D
Va han sa!
Det här är top 3 av de coolaste 40K-borden jag sett. Någonsin. Vilket otroligt jobb. All tid och möda du lagt på det är så lätt värt det-grymt imponerad![HEAVY BLACK HEART]️
Grudge skrev:Väldigt coolt, och väldigt passande story! Ska bli kul att höra mer om det här.
Tack!! När allt är klart ska jag berätta den längre versionen och klippa in mer bilder! :)
LeMalque skrev:Outstanding!
Fantastiskt snyggt och stämningsfullt. Jag ramlade nästan av stolen när jag såg den tända runan!
MVG/A+/Stark femma...
Tack! :D (och håll i dig när plasmalampan startas sen!) :mrgreen:
Nurgle skrev:Jag finner inga ord. Så vackert! Som medeltidsmänniskan måste känt sig när hen såg Kölnerdomen för första gången.
Tack! :D
Jag kommer att tappa hakan när jag väl ser den kyrkan på riktigt.. högre än kaknästornet för tusan!

Fredag 18e Mars 2016

Efter att har läst på mer om Exodite Worlds och The Baran War så fick brädet ett helt annat liv!
Sista templet ska bli en plats där Eldars själar samlas efter att kropparna lagts i sina gravhögar, sen är denna hemliga gravplats för Eldars komplett: En gate för att åka dit och tillbaka, ett stort tempel för ritualer, gravhögar och ett mausoleum samt nu snart en plats för själarna att leva vidare.

WIP sista templet, med The Infinity Orb

Bild

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

:o jag tror du har överträffat dig själv och det vill inte säga lite när vi pratar om dig!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Wow!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Klurig

Inlägg av Klurig »

Du bygger alltså terräng med en plasmakula... jag saknar ord. Ser fram emot slutresultatet med spänning.
Oerhört imponerande

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Klurig skrev:Du bygger alltså terräng med en plasmakula... jag saknar ord. Ser fram emot slutresultatet med spänning.
Oerhört imponerande
Va han/hon/den/det sa. :P
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Naz87 skrev::o jag tror du har överträffat dig själv och det vill inte säga lite när vi pratar om dig!
Ismeno skrev:Wow!
Tack!! :D
L3go skrev:
Klurig skrev:Du bygger alltså terräng med en plasmakula... jag saknar ord. Ser fram emot slutresultatet med spänning.
Oerhört imponerande
Va han/hon/den/det sa. :P
Jepp. Som jag sagt tidigare, jag är redan förbi gränsen för bananas, lika bra att köra på i samma anda! :mrgreen:
Jag har en lampa som skiftar färger, en ledplatta under en runa, en plasmadisc och nu en plasmalampa.
4 sladdar ner under bordet blir det! :lol:

Lördag 19e Mars 2016

En bra hobbykväll! Nu har jag fått ihop hela templet med The Infinity Orb, ska lägga plattor imorgon!

Bild

Innertaket var lite klurigt. Plasmalampan sitter inte fast i templet, den sitter fast i en träplatta som vilar på taket.
För att täcka över lampans sockel och det stora hålet den sänkts ner igenom så sitter den upponervända tårtan av skumplast fast med magneter i taket.
De runda träplattorna rakt under Orben är utsågningarna från förra templets hål till plasmadiscen och det här templets hål i taket för att hissa ner lampan.
Jag sparade dem och här kändes de rätt att använda. Där Iiiiip står tänker jag mig att en spiritseer står under ritualen och håller upp den dödas soulstone, skanderar heliga besvärjelser och sänder upp själen till Orben!

Bild

Och i rörelse: https://youtu.be/gE_HfjhvDQM

Jag hade inte sett en sådan här lampa på riktigt innan, ganska häftig måste jag säga!

Skriv svar