Ooan goes turneringsspel

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

Eftersom GW nu har sagt ett stort "FAQ you!" till Dark eldar och mer eller mindre tagit bort dem ur spelet blir det väl till att måla något annat i väntan på nästa codex. Så lite mer Flesh tearers...

Vilken utrustning Dödskompaniet ska ha har varierat en del mellan codexarna. När jag först spelade med listan i WD-codexen var det jump packs som gällde och de kunde inte ta några vapen-options, men hade rending. Så i den ursprungliga listan hade jag sju stycken ledda en en chaplain. På den tiden var sju marines med feel no pain och rending bland det elakaste man kunde ha. När nästa codex släpptes blev jump pack helt galet dyra till dem, men de kunde köpa vapen och blev av med rending. Så då målade jag upp ett nytt dödskompani till fots. Och så kom nuvarande codexen och då är det jump packs som gäller igen. Men eftersom mitt gamla dödskompani med jump packs inte hade några specialvapen, så blev det till att fixa lite sådana. Och när jag ändå höll på byggde jag en vanlig modell till.

Bild
Fyra nya dödskompanister. Precis som med de tidigare modellerna är slitaget mycket mer överdrivet på dessa. Om man stormar fram mot fientliga positioner utan en tanke på att skydda sig blir rustningen lite sliten.

Bild
Den vanliga modellen.

Bild
En power mace. Från början tänkte jag göra en power flail, men när jag byggde den så insåg jag hur opraktisk/orealistisk den skulle bli. De spikade kulorna skulle skära av kedjorna och förmodligen slå sönder jump packet så fort den användes. Så det fick bli en power mace istället.

Bild
En första fisten. Eller counts as power fist. Precis som på alla mina andra modeller i power armour så har jag "Flesh tearers" som fistar. Stora cirkelsågblad.

Bild
Och den andra "fisten". Från början tänkte jag att modellen skulle stå och skrika ut sin ilska mot skyn, men när jag byggde den insåg jag att det såg rätt coolt ut om han stod sammanbiten och kollade på fienden.

Bild
Och den nu förstärkta enheten.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Kaptenen »

Jättefina!
Gillar allt! Hockeymaskerna, poserna, målningen, vapnen, logiken, färgerna.. allt! :wub:

Snyggt jobbat!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Röde »

Kaptenen skrev:Jättefina!
Gillar allt! Hockeymaskerna, poserna, målningen, vapnen, logiken, färgerna.. allt! :wub:

Snyggt jobbat!
That's Ooan for ya!

Snyggt och genomtänkt som vanligt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
lonestar
Inlägg: 615
Blev medlem: 08 mar 2012, 06:36

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av lonestar »

Roliga fistar, sätt dem på terminators så blir det chainfistar!

Stefan
Inlägg: 288
Blev medlem: 01 dec 2010, 21:17

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Stefan »

"Eftersom GW nu har sagt ett stort "FAQ you!" till Dark eldar och mer eller mindre tagit bort dem ur spelet blir det väl till att måla något annat i väntan på nästa codex. Så lite mer Flesh tearers..."

Är det något mer än att jink påverkar gubbarna i? En ledsen Deldarspelare...

Superfina figgar BTW!
Stefan "Krak" Hedström

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av leidstedt »

Men det är ju inte spikat. FAQ är ju inte officiell. Himlen har inte fallit än.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

Tack allihopa!

@Lonestar: Det är en av anledningarna till att jag inte har dem på terminators - så att de inte kan tolkas som något annat. På vanliga modeller tycker jag att det blir tillräckligt tydligt vad de är.
@Stefan: Inget annat än jink, men det räcker för att ta bort armén. I vart fall så som jag vill spela den.

Stefan
Inlägg: 288
Blev medlem: 01 dec 2010, 21:17

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Stefan »

Mortarion skrev:Tack allihopa!

@Lonestar: Det är en av anledningarna till att jag inte har dem på terminators - så att de inte kan tolkas som något annat. På vanliga modeller tycker jag att det blir tillräckligt tydligt vad de är.
@Stefan: Inget annat än jink, men det räcker för att ta bort armén. I vart fall så som jag vill spela den.
Blev jävligt less på det med (om det blir så), hörde även nåt om att allierade element inte får starta i ens transporter, vilket egentligen är bra, men tråkigt för deldar att man inte kan alliera in t ex harlequins med fusion pistols i en webwaybomb...
Stefan "Krak" Hedström

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

Efter att ha tagit en liten paus från 40k-målande ett tag har jag bestämt mig för att måla upp lite enheter för att kunna spela med formationerna i Angel's blade. Att man har typ 6000 p uppmålat och tidigare hade 7 Troops choices innebär tydligen inte att man kan få ihop ett Core choice... :roll:

Nåväl, först ut är en Death company chaplain.
Bild
Bild
Bild

Helt okonverterad förutom skador. Modellen är cool i grund och det kan vara en skön omväxling att bara bygga ihop något "Straight out of the box". Färgschemat är samma som för mina andra Chaplains, dvs en mörkare version av FT:s standardschema.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Röde »

Som vanligt... riktigt bra.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar