Förtappade själar - en ny start

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ismeno »

Nice, riktigt sköna färger.

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Tackar :-)

Nu har jag fått färg på några ytterligare kultister. Sen bestämde jag att det fick bli ett litet break från de onda människorna då det vankas spel i helgen. Jag har inte alls spelat så mycket med mina CSM. Skaffade Traitors hate för att ge dem lite mer oumph. Nu när jag precis har beställt traitor legions och inte hunnit testa nån formation från förra boken så tänkte jag att det var dags. Har sedan innan satt ihop två hittills otestade helvetesdrakar och är igång med två ytterligare maulerfiends. De sistnämnda är de här stora nurglemonstren som släpptes till Fantasy End Times. Har alltid gillat Nurgle och de här tycker jag bara är så supertuffa. Samtidigt tycker jag inte att maulerfiend-originalet är lika fräsigt. Så det får bli tre såna här. Sen är de ju inte några robotar så lite småkonstigt att slå på vehicle damage table med de här köttklumparna. Men vi får anta att det finns en maskin där inne under all förruttelse :-) Min Renegade Knight är Glottkin från samma release så de passar bra ihop. Glottkin är inte målad av mig, jag fick den så här fin :-). Jag får fixa en ny bas till honom i alla fall, han har en sån stor rund konstig AOS-variant.

Här är de köttiga maulerfiendsen, en klar och två på gång:

Bild

Och här är lilla Knight Glottkin:

Bild

Sen fick jag med min äldste grabb på en rolig grej. Jag frågade om han ville vara med och bygga ett hus till mina gubbar :-) Det ville han gärna. Min plan som slog ganska väl ut var att det kan funka rätt bra att ha med en 4-åring och bygga orkterräng. Slumpmässighet kunde liksom passa. Han tyckte det var dökul att bygga och måla och det gjorde även jag. Jag är jättenöjd med vad vi åstadkom även om det förstås inte gick att var fullt så noggrann med tanke på lärlingens tålamod. Själv har jag inte byggt nån terräng på mer än 20 år men det var jättekul. More to come! Har över 15000 pts orker så en hygglig bas förtjänar de allt. Grabben kommer ha att göra ;-) Och så får vi nån användning för alla mjölkkartonger.

Bild

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

God fortsättning. Så lite till armén som ligger mig varmast om hjärtat. För att få lite inspiration till att färdigställa det där som jag inte kommit mig för med mina grönskinn så gav jag mig på ett mycket länge efterlängtat företag, att ställa upp allt målat tillsammans. Detta gjorde jag i min gamla orktråd för sådär en tre år sedan, lite har ju tillkommit sedan dess. Här är ett gäng bilder, tror det är runt 12 000 poäng i alla fall som är målat o ganska klart.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Har såklart en drös till kvar att fixa med denna armé...När en dröm om att nån gång bli klar o kunna göra allt riktigt fint med ordentlig weathering, flockning, super highlights o sådär...men det kommer ju andra nya saker emellan hela tiden :-) Först vill jag få till TT allt det som ligger o väntar. Nu kommer jag nog inte att kunna spela på ett tag så grejerna får stå på planen istället för på sin hylla ett par veckor. :-) Förhoppningsvis kan jag skjuta till ett par färdigfixade grejer till innan jag ställer tillbaka dem.

Edit: Bytte ett par bilder som inte var så bra och la till ett par jag missat, var ganska trött när jag fixade det här.
Senast redigerad av 1 Ajvar, redigerad totalt 31 gånger.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ismeno »

Wow!
Jag tyckte det var surt att göra klart 2500pts. :D
Mycket imponerande!

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Grudge »

Oj, cool armé. Kul att se så mycket Orker! Hur förvarar du alltihop?

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Tack för fina ord :-)
Armen står på ett av de största hyllplanet jag kunde hitta i byggvaruhuset, 248 gånger 60. Den får ganska precis plats där. Mina fyra andra armeer trängs på en likadan hylla under. Vi flyttade till ett hus i augusti och då kunde jag realisera en pojkdröm om ett dedikerat hobbyrum :-) Dessförinnan var hälften i två hyllplan i en garderob o hälften i olika lådor, inte lika kul :-)
Borde egentligen ha ett hyllplan till men är lite osäker på om konsollerna sitter då, lte trist om det skulle rasa.

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Naz87 »

Grymt! Mer målade arméer till folket.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Nurgle »

Shit vad snyggt! Episkt med så många poäng färdigt och uppställt! Blir inspirerad att en dag göra samma sak.

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Nurgle skrev:Shit vad snyggt! Episkt med så många poäng färdigt och uppställt! Blir inspirerad att en dag göra samma sak.
Stort tack! Jättekul att kunna bidra till lite hobbyinspiration! Blev själv inspirerad att få klart lite som är halvgjort så nu har jag mina mekboyz (mest gamla meganobs, de betydligt mindre bulkigare), lite obasat artilleri och killa kans uppe på arbetsbordet.

Bytte ut ett par bilder som var lite dåliga och la till ett par som jag missade i förra omgången.

Gott nytt år på er alla får jag passa på att önska också! :-)

Skriv svar