En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Iambroborn »

Nurgle skrev:
MiniMajs skrev:Kul! Men du... Kolla denna...

https://www.kickstarter.com/projects/cmon/rising-sun

Finns fortfarande chans för late pledge! Kolla alla feta kickstarterexklusiva minis du får med! Samma spelmakare och företag. :)
Ja, det såg riktigt Majs ut :) Förlåt, najse menar jag ;)
Det spelet har jag lagt pledge på. Ska bli superkul att lira när det kommer nästa år. Kan även tipsa on att kolla upp Awaken Realms "The Edge" för mer snygga minis med grym late pledge bonus. Kommer i augusti :)

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av holyalex »

Iambroborn skrev:
Det spelet har jag lagt pledge på. Ska bli superkul att lira när det kommer nästa år. Kan även tipsa on att kolla upp Awaken Realms "The Edge" för mer snygga minis med grym late pledge bonus. Kommer i augusti :)
såg riktigt tjustigt ut! dvergar modellerna tilltalar mig oerhört!

GeneralKriek
Inlägg: 79
Blev medlem: 04 sep 2015, 07:55
Ort: Stockholm

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av GeneralKriek »

Tappa inte hoppet mr!! Det kommer ordna sig med 40k. Förhoppningsvis bantar dom inte sönder spelet som med fantasy utan förbättrar det som varit för obalanserat å svårtolkat i reglerna!! Men dom där vikingarna såg ju mycket fina ut!
Husmor för Den Of Evil Stockholm
Vill köra turneringar men måste måla klart bara xD..

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av NilssonHarHund »

Jag är nyfiken på hur du resonerar kring 8th nu när vi vet lite mer detaljer om hur det kommer fungera. Du lät så uppgiven senast. Är du fortsatt skeptisk eller ser du ljusning? Vad är det i sjunde du vill behålla som verkar försvinna eller förändras i åttonde?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

NilssonHarHund skrev:Jag är nyfiken på hur du resonerar kring 8th nu när vi vet lite mer detaljer om hur det kommer fungera. Du lät så uppgiven senast. Är du fortsatt skeptisk eller ser du ljusning? Vad är det i sjunde du vill behålla som verkar försvinna eller förändras i åttonde?
Tack för nyfikenheten och jag är själv intresserad av att strukturera upp mina tankar genom att skriva ner dem. Det finns rätt distinkta sådana som fladdrar runt i huvudet och som förtydligas när allt mer släpps kring nya 8th. Men just nu är det den där hinderbanan som stundar så återkommer i frågan.

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Lictor »

Nurgle skrev:Blodtörstiga vikingar som slåss i världens undergång.

Bild
Nu är inte jag en ackrediterad historiker, men sådär vill inte jag minnas att vikingarna såg ut... ;)
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Lictor skrev:Nu är inte jag en ackrediterad historiker, men sådär vill inte jag minnas att vikingarna såg ut... ;)
Ehh.. såg inte Harald Blåtand ut så? Nu blir jag lite chockad :D

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Röde »

Han är blå och har tänder... så långt stämmer det.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Nurgle och arrangera turnering i åttonde - vad fan hände?

För den som orkat läsa denna tråden - och sett mina utbrott på andra ställen - vet nog vid detta laget att jag inte varit så välvilligt inställd till åttonde editionen, minst sagt.

Nu är jag med och arrangerar en riktig turnering. I åttonde. Vad hände där egentligen?

Image

Jag skrev en lång harang som analyserade alla mina funderingar kring åttonde med för- och nackdelar, hur tankarna har gått och vad som gör att det landat i detta. Det blev en lång, episk berättelse. Kanske det bästa och mest personliga jag någonsin skrivit. Tyvärr glömde jag spara mellan varven så texten försvann i cyberrymden.

För att ta ett brottstycke så förekom min snabba nervcell som flyger som en blixt från tanke till tanke och får en massa saker att hända.
Den fick personifieras av kaninen Bengt från Syndbyberg, en kedjerökande men väldigt snabb liten rackare med en stundtals egen agenda.

Image

Jag får nöja mig med att summera att hobbyn nu går varvet runt. I begynnelsen (vilket inte är så länge sen trots allt) jobbade jag mig fram till att spela min allra, första turnering. Nu har jag förmånen att tillsammans med andra anordna ett arrangemang som välkomna flera som gör sin debut i turneringar.

Så, kanske är detta början på något nytt. Eller ett fint avslut på en härlig hobby.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Röde »

Det finns inget slut, bara en ny början...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar