Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Väldigt coola, ska bli kul att se vad du gör med dem!
-
Elevatorlake
Då var den första omgången wraithguard limmade på sina baser.
Jag gjorde lite mer detaljarbete på baserna för att göra de lite mer intressanta. Grundfärgerna var bra men jag målade ögonen svarta med gloss varnish som gör de lite ambivalenta om det kanske är något levande trots allt och med lite blod kring ögonen matchar det röda och blanksvarta wraithguardmodellerna också.
Jag blev nöjd med helheten. Monokromt men två kontrastfärger och lite blankt för att göra modellerna lite mer intressanta att titta på.

Jag gjorde lite mer detaljarbete på baserna för att göra de lite mer intressanta. Grundfärgerna var bra men jag målade ögonen svarta med gloss varnish som gör de lite ambivalenta om det kanske är något levande trots allt och med lite blod kring ögonen matchar det röda och blanksvarta wraithguardmodellerna också.
Jag blev nöjd med helheten. Monokromt men två kontrastfärger och lite blankt för att göra modellerna lite mer intressanta att titta på.

Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Blir bra det där.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Riktigt nice!
Inte de typiska mesproppiga Rymdalverna direkt, ser riktigt grymma och elaka ut. De svarta huvudena förstärker Alien-känslan som fortfarande finns i Eldardesignen. Farbror gillar!
Inte de typiska mesproppiga Rymdalverna direkt, ser riktigt grymma och elaka ut. De svarta huvudena förstärker Alien-känslan som fortfarande finns i Eldardesignen. Farbror gillar!
Gillade dom. Tycker helt klart att dom lite dovare färgerna funka riktigt bra.
-
Elevatorlake
Roligt att RT-fabrorn ger sin välsignelse till sådana nymodigheter som wraithguards i plastIsmeno skrev:Riktigt nice!
Och jag håller med, svarta huvuden och grått grynigt färgschema hjälper till med den där Alien/Prometheus-känslan (jag såg covenant förra veckan, kanske bidrog med lite inspiration också...) som gör att de ser lite ondare ut än regnbågskonfetting som eldar annars brukar vara
TackarRöde skrev:Blir bra det där.
Kul att de gillas, jag är som sagt nöjd med färgschemat men kan inte ta någon cred för det egentligen då jag tagit/lånat det av thirdeyenuke som är en stor inspirationskälla för mig.Jörgen skrev:Gillade dom. Tycker helt klart att dom lite dovare färgerna funka riktigt bra.
Läckert!
Är huvudena sådär härligt blanksvarta på riktigt eller är det blixten som gör en insats?
Är huvudena sådär härligt blanksvarta på riktigt eller är det blixten som gör en insats?
Sebastian Magnusson
-
Elevatorlake
Det är rejält med gloss varnish på just huvudena så de är riktigt blanka även om naturligtvis blixten hjälper till.Lictor skrev:Läckert!
Äh det är okej att låna inspiration från andra.Elevatorlake skrev:Kul att de gillas, jag är som sagt nöjd med färgschemat men kan inte ta någon cred för det egentligen då jag tagit/lånat det av thirdeyenuke som är en stor inspirationskälla för mig.
Men det såg riktigt bra ut och ska bli kul att se mer.
- stormshaft
Wow! Ruggigt coola!
Lite okaraktäristiska (icke-pastellfärgade?) för att vara Eldar och jag älskar det! Ser fram emot fortsättningen!
Lite okaraktäristiska (icke-pastellfärgade?) för att vara Eldar och jag älskar det! Ser fram emot fortsättningen!