Här har ni en gammal Flames of War spelare som en gång i 3-4.ed spelade 40k
Nu med 8th så finner man sig åter bland välkända plastsoldater och tänkte ta och jobba sig framåt på att faktiskt skapa sig en någorlunda skoj/vettig arme igen.
Och genom att starta en sådan här tråd kanske motivationen brinner lite hårdare
Då min målningshastighet dock kan liknas med en snigels (mycket roligare att bygga och kitbasha) och enbart får hastighet när jag hittar något simpelt mönster som kan gå fort
så startade jag med att leta lite kul guider på nätet.
Råkade hitta en av Duncans Warhammer TV videor där han målade Valhallan uniformer och denna fångade mitt intresse
Då dom Valhallan modeller som dock säljs av GW är samma jag såg när jag spelade så satte det ju lite problem med Special/Heavy weapons så blev grund ideen att hitta något som passade väl till GW.s Cadia delar dock.
Då Valhallans bokstavligen är 40k ryssar var ju inte problemet så stort som jag först trodde, lite testdelar från Warlord blandat med armar från Cadians slutade i detta

Kände att jag ville hålla ljusa färger på ett minimum och leka med lite kallare hudtoner
Planen för stunden är att måla klart en infantry squad och sedan se hur vi går vidare, ja och komma på ett namn och regementes nummer så man kan pryda axelplåtarna lite mer