RUNE skrev:Solitt arbete både på hybriderna och planen. Tummen upp på variationen på hybriderna, det är verkligen ingen copy - paste känsla på dem.
Tack!
RUNE skrev:På tal om att måla i grupp så rekommenderar jag det varmt. När hela kompisgänget var involverat i Warhammer 40K brukade vi ha målarkvällar hemma hos någon och det blir alltid trevligare att måla. Framförallt om du målar upp mängd som t.ex. Hormaguanter eller Guardsmen. Sedan brukar det också kunna ge ett och annat tips på hur man kan måla bättre.
Jo jag har helt ändrat åsikt nu, men jag gissar att mycket ligger i vilket grupp man målar i. Alla vi som målat tillsammans hittills är där med syftet att måla i första hand, så det blir fokuserat och saker gjorda även om vi pladdrar under tiden!
Det är en sak att höra andra berätta om sina tekniker, en helt annan att se det hända på riktigt.
Exempelvis att måla med delarna kvar på sina sprön är nytt för mig. Hört om det? Absolut. Testat? Jodå. Men att gå All in på det? Spännande att se!
Jag gillar att försöka skapa en känsla kring modellerna, inte bara med målningen av modellerna utan även med att bygga terräng runt dem, skapa en historia och lägga på musik när de visas - jag vill göra något som ger intryck och som får fantasi och tankar att skena iväg in i modellernas värld.
Mina Hybrider är bleka på ytan men mörka på insidan, här i en videosnutt med musik nu när 10st är klara!
Klicka på bilden för att komma till filmsnutten
Ytterligare 2 klara med de här två, vilket tar mig till:
Målarsaldo 2018: Köpta(3) - Målade(12) = -9
Snart har Det Omålade Berget minskat tvåsiffrigt under 2018!