Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:Bästa Culten...
Tack! :)

Gräset klippt och limmat!

Bild

Bild
Skarvarna blev ganska bra! Inga stora glipor mellan plattorna!

Bild
Sidorna av skumplasten gick jag över med värmepistol före målning, så att de bubblade och smälte och bildade textur!

Härnäst så ska jag såga till skogsplattor, som jag sedan ska tillverka träd till att stå på. Flyttbara träd!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Älska oldschoolterräng. Jag var med och byggde ett eldarbräde med samma tänk inför GothCon 2006; lummiga gröna ängar med björkdungar (och då var det 4th ed och skogar gick inte att se igenom).

Jag vill ha klippor som dem i WD~#150, med urgröpta ståplatser för infanteri och blågrå ruiner som i codex space wolves.

Mer oldschoolinspiration:

Bild

Uhnis

Inlägg av Uhnis »

Nästan så att man vill måla klart hela armen för att enbart spela på era grymt snygga bräden :wub: :wub:
GoB'are

Robin Uhnegård

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

NilssonHarHund skrev:Älska oldschoolterräng. Jag var med och byggde ett eldarbräde med samma tänk inför GothCon 2006; lummiga gröna ängar med björkdungar (och då var det 4th ed och skogar gick inte att se igenom).
Precis!! Old school rockar!
Mina skogar här ska inte heller gå att se igenom, annars funkar inte det här brädet i 8th ed...
Uhnis skrev:Nästan så att man vill måla klart hela armen för att enbart spela på era grymt snygga bräden :wub: :wub:
Tack!! :wub:

Terräng står och torkar (limmat grus), så då fixade jag klart de två Hybriderna jag började på i måndags när vi hade målarkväll!

Bild

Bild

Bild

Jag plockar några bimbopoäng då jag faktiskt haft som mål att ge tvillingarna olika huvuden men ändå satt samma på dessa båda... :roll:
I övrigt så funkar det ganska bra att byta brunt och grått mot varandra på kläderna och böja till lite leder för att få gubbarna att inte se likadana ut.

Målarsaldo 2018: Köpta(3) - Målade(10) = -7

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ny måndagsmålning den här veckan, det har blivit så mycket bättre än jag trodde från början!
Mina tidigare erfarenheter från målning i grupp är att det blir mer snack är verkstad, men det här är tvärtom!
Vi är en bra grupp som pushar varandra och pratar mycket utan att titta upp från våra modeller, fokus målning!
Med det sagt så bör jag få klart ett tvillingpar Hybrider till under veckan, de fick en bra start i måndags!

Samtidigt så bygger jag spelplan, nu har marknivån fått sand och färg, så nu är det bara terrängbitarna kvar tror jag. :D

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Solitt arbete både på hybriderna och planen. Tummen upp på variationen på hybriderna, det är verkligen ingen copy - paste känsla på dem.

På tal om att måla i grupp så rekommenderar jag det varmt. När hela kompisgänget var involverat i Warhammer 40K brukade vi ha målarkvällar hemma hos någon och det blir alltid trevligare att måla. Framförallt om du målar upp mängd som t.ex. Hormaguanter eller Guardsmen. Sedan brukar det också kunna ge ett och annat tips på hur man kan måla bättre.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Solitt arbete både på hybriderna och planen. Tummen upp på variationen på hybriderna, det är verkligen ingen copy - paste känsla på dem.
Tack! :)
RUNE skrev:På tal om att måla i grupp så rekommenderar jag det varmt. När hela kompisgänget var involverat i Warhammer 40K brukade vi ha målarkvällar hemma hos någon och det blir alltid trevligare att måla. Framförallt om du målar upp mängd som t.ex. Hormaguanter eller Guardsmen. Sedan brukar det också kunna ge ett och annat tips på hur man kan måla bättre.
Jo jag har helt ändrat åsikt nu, men jag gissar att mycket ligger i vilket grupp man målar i. Alla vi som målat tillsammans hittills är där med syftet att måla i första hand, så det blir fokuserat och saker gjorda även om vi pladdrar under tiden!
Det är en sak att höra andra berätta om sina tekniker, en helt annan att se det hända på riktigt.
Exempelvis att måla med delarna kvar på sina sprön är nytt för mig. Hört om det? Absolut. Testat? Jodå. Men att gå All in på det? Spännande att se!

De två Hybriderna jag påbörjade i måndags är nu klara!
Så näst sista tvillingparet Hybrider färdiga:

Bild

Bild

Bild

Jag gillar att försöka skapa en känsla kring modellerna, inte bara med målningen av modellerna utan även med att bygga terräng runt dem, skapa en historia och lägga på musik när de visas - jag vill göra något som ger intryck och som får fantasi och tankar att skena iväg in i modellernas värld.
Mina Hybrider är bleka på ytan men mörka på insidan, här i en videosnutt med musik nu när 10st är klara!

Bild
Klicka på bilden för att komma till filmsnutten

Ytterligare 2 klara med de här två, vilket tar mig till:

Målarsaldo 2018: Köpta(3) - Målade(12) = -9

Snart har Det Omålade Berget minskat tvåsiffrigt under 2018! :mrgreen:

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Sweet! Display på en helt ny nivå :)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev:Sweet! Display på en helt ny nivå :)
Tack! :D

Lite mer fix på spelplanen, skogsplattorna påbörjade!

Bild
Skogarna kommer att ha specialregeln att även vara LoS-blockers utöver att ge cover. Du kan se in i dem och ut ur dem, men inte igenom.

Bild
Min prototypträd från förra året!
Jag ska göra ett till för att fräscha upp minnet på hur jag gjorde, sedan blir det massproduktion. Jag tror jag behöver totalt 25 stycken.
Träden kommer att stå på egna baser precis som det här trädet, så de går att flytta runt på skogsplattorna så att modeller får plats.

Nu har jag målat alla plattornas kanter gröna, dag att åka till jobbet.
Kanske att jag hinner göra träd 2 under resten av helgen!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Det visade sig att med alla verktyg och allt material framme så kunde jag pyssla ihop ett träd från scratch till redo för målning på under 20 minuter!
Eller nästan, latexfogen behöver typ 12 timmars torktid, men eftersom jag byggde träd lördag kväll så kunde jag måla idag söndag.
Fyra nya träd blev det, så nu är av 5 av 25 träd klara!

Bild
Fluffiga palmer på skogsplattorna!

Bild

Bild
Sand Island.... Gyllene stränder, svajande palmer, välklippta gräsmattor...

Skriv svar