Tist vill också ha en tråd!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Desertlord

Re: Tist vill också ha en tråd!

Inlägg av Desertlord »

Tist skrev:Så, då var Lincon avklarat. Spelmässigt märktes det att jag knappt har spelat något på ett par år. Första och andra dagen gick ganska bra men min fredag var ett totalt misslyckande, mycket på grund av dåligt spel men även en uppsjö av misslyckade tärningsslag.

Annars var den största besvikelsen under helgen att jag inte ens blev nominerad till best painted. Jag kanske hade drabbats av hybris men jag var stensäker på att jag skulle få vara med i den delen... Men men, nu har jag iaf en målad armé att spela med så jag får väl försöka måla nåt snyggt till nästa gång. =P

Edit: Ska försöka lägga upp lite bilder när jag kommer hem från jobbet. Nu har jag ju tid då jag inte behöver stressmåla all ledig tid.
Håller med helt att du borde ha blivit nominerad också men det kan jag bara säga då jag sätt alla andra armeer så många gånger på Best Painted tidigare och gärna vill se något nytt..

/F
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Att armén inte ens blev nominerad tycker jag var fel. Hela nomineringen kändes rätt random. Dock kändes fordonen (eller i vart fall vissa av dem) inte riktigt färdiga till samma höga standard som resten. Infanteriet var riktigt imponerande men vissa fordon var "bara" tabletop. Tycker jag.

Så måla upp alla fordon till samma höga klass som resten av armén och langa dit någon "titta på mig!"-detalj som syns på långt håll (typ frihand) som gör att folk kollar tillräckligt nära för att se hur detaljerad armén är så borde det bli både nomineringar och vinster i best painted i framtiden.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Nomineringen var liet kostig i år ja. En viss imperial fist armé borde fått vara med också.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

nu kan jag lägga en kommentar som person, och inte som arrangör
tycker att Mortarion sa det väldigt bra, fordonen såg långt från klara ut, dom var väldigt platta och hade inte alls samma standard som resten av armén.... För mig personligen är det helheten som gör armén först och främst, och sen detaljerna, och har man saker i armén som inte ser klara ut, så blir det "ja jo snyggt, men han/hon kunde ju målat klart armén"

Sen kan jag väl kommentera Oscar's Imperial Fist's också, när den ändå tagits upp.... Han och hans kamrat spelade varannan match, och ingen av dom kommer få rankingpoäng för turneringen, och därför tog jag beslutet att "han inte är en del av turneringen, därför är han inte en del av målnigsbedömningen", rätt eller fel, men det var så jag tog beslutet.
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Bra beslut!

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Ibland är det ju inte bästmålad som är just bäst i min mening.
Ser jag en arme som är skitsnygg målad, men allt är standard inga konverteringar eller så, då lägger jag min röst på
en annan arme som är bra målad men som har lite mer själ (konverteringar mm)
Bara för att man kan hålla i en pensel, förtjänar man inte att vinna alla gånger tycker jag.

Detta är inget ont om trådskaparen eller hans figurer, utan bara min åsikt om bestpainted.

Skriv svar