Elysian project 1750

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Vash
Inlägg: 30
Blev medlem: 05 jul 2011, 06:27

Re: Elysian project 1750

Inlägg av Vash »

Tack.

Det är transfers. Jag har i dagsläget inte tid att sitta och måla lika mycket som jag gjorde förr. Så det får bli transfers. Tycker dessutom det blir snyggare på dessa modellerna och den stil jag är ute efter.
Man kan tycka det är fusk :) men har man inte färdigheten nog att göra det så skall man inte pilla med det på figurer som man vill ha snyggt, tycker jag.

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Elysian project 1750

Inlägg av guildmaster »

Otroligt snygg armé. Gillar dina specialvapen som gubbsen håller i. Tänkte då på melta, plasma och Harkers Hvy bolter/stubber.

Har du konverterat dem själv, eller var hittade du dem? Lite nyfiken på veteranerna också vad det är för gubbar i grunden.

Trevligt att se de ovanligare fordonen. Attackbilarna är ascoola.

Ser fram emot fler bilder.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Vash
Inlägg: 30
Blev medlem: 05 jul 2011, 06:27

Re: Elysian project 1750

Inlägg av Vash »

Tack.

Alla vapen är Forge worlds vapen till Elysians, så inga konverteringar (tyvärr?).
Sergeant Harker är däremot konverterad.
Det är en Elysian modell, med en Elysian heavy bolter. Använder armarna från en special weapon elysian.
Huvudet är från Catachan command box.

Attackbilarna/Venators är bland mina favoriter. De är inte överdrivet bra, men jag har lagt av med att spela vad som är bäst :) spelar hellre med vad som jag tycker är kul att använda.

Vash
Inlägg: 30
Blev medlem: 05 jul 2011, 06:27

Re: Elysian project 1750

Inlägg av Vash »

Har några saker klara nu. Dock blev det bara en Veteran enhet som jag orkade ta bilder på.
Vendettan och Venatorn får vänta till jag har sprayat dem med matt spray och kanske när solen tittar fram.

Det finns high lights på visiren men de syns inte på bilderna. Jag har tonat ner dem lite i jämförelse med de andra.

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Elysian project 1750

Inlägg av Styranimon »

Snygga som vanligt :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Vash
Inlägg: 30
Blev medlem: 05 jul 2011, 06:27

Re: Elysian project 1750

Inlägg av Vash »

Tackar tack.

Vash
Inlägg: 30
Blev medlem: 05 jul 2011, 06:27

Re: Elysian project 1750

Inlägg av Vash »

Blev en Company command squad också nu innan läggdags.
Vet inte vem som kommer bli min primära general av de två som är med på bilden (de ned någon form av mössa).
WYSIWYG så blir det såklart grabben med svärdet och laspistol, men annars så är jag rätt kär i baskrar.

Bild

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Elysian project 1750

Inlägg av Skulliz »

Snyggt som vanligt ;)

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Elysian project 1750

Inlägg av Styranimon »

Jag gillar ju killen med den stora feta machéten! :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Vash
Inlägg: 30
Blev medlem: 05 jul 2011, 06:27

Re: Elysian project 1750

Inlägg av Vash »

Styranimon skrev:Jag gillar ju killen med den stora feta machéten! :)
Ha ha tänkte inte ens på hur stor den blev på bild!
Den är stor, men inte så stor :)

Skall försöka leta upp mindre svärd vid tillfälle. Just nu är det ett race att få dem målade och spelklara.

Skriv svar