Men det var inte så jättemycket saker. Och gubbar jag kunde använda till andra armeer. Tänkte jag. Meeeeeen det är ju alltid roligt med nya projekt så jag beslöt mig för att göra nåt av de där sakerna som låg i sina fina plastpåsar
Jag har nyligen byggt ihop en Eldararme, och har en hyfsat stor Dark Eldararme, Imperial Armor 11 Corsairlistan kombinerar dem två till något som verkar kul att spela. I ärlighetens namn ska jag säga att mina Dark Eldar är mycket roligare att spela än Eldar, Eldarcodexet var svårt att få till nåt kul med. Det blir en massa Guardians, Warwalkers en melta squad och lite fordon... Typ standard Eldarlista alltså. Riktigt trist att spela. Men jag har en hel del av det jag har målat upp som jag kan köra i Corsairsarmen.
Det som sålde den till mig var att Harlequins får köpa Venoms!!! Tyvärr bara för 5 modeller som vanligt vilket gör dem lite väl svaga... Men det måste ju testas ivarjefall. Jag skulle inte bli förvånad om de får köpa Venoms i nya Eldarcodexet också.
Till att börja med behöver jag bara måla upp 12 modeller och ett fordon! Jag hade iosf förberett med mina 2 Hornets och deras Pulselasers. Men det blir en Corsair Prince, 11 Corsairs med Lasblasters och 2-3 heavy weapons samt en Nightwing Interceptor.
Jag kommer ha en proppad Raider med Warrors och en Sybarite vid rodret, en ung och galen framtida Archon kanske... samt 2 fullastade Venoms med Harlequins.
Har limmat ihop allt utom Corsair Princen, hade tänkt basera honom på en Death Jester, men har inte bestämt mig än. Nightwingen är riktigt fin, lite roligt att vingarna är inte fastlimmade, de skjuts fram och tillbaka med en spak på undersidan.
Så det här kommer inte bli en lång blogg, men det kanske finns Corsairsspelare därute som är intresserade (och kanske har tips).