Lions Den
- Lottomannen
Re: Lions Den
Väldigt snygg "spök-effekt"! Vad är det för färger?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Ja precis. Klubborna är hammare, flail på Mordrak är hammare och hillebarderna är orginal från Gk-lådan.LillePer skrev:Klubborna är ok som hammare enligt mig. Men hillebard är fortfarande hillebard?
Det är svart grund, sen drybrush grått, lite ljusare grått, lite ljusare grått och vitt. Sen wash med Biel-tan Green. Efter det drybrush med Hellion Green och Skink Blue på sina ställen.Lottomannen skrev:Väldigt snygg "spök-effekt"! Vad är det för färger?
- Lottomannen
Tack för tipset! Hade en tanke på att göra guardians och aspect-warriors som spöken i mina Iyanden-temade eldar och det var precis den typen av "spöklikhet" jag var ute efter.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Inte uppdaterat på rätt länge nu.
Har hunnit måla en hel del men inte tagit några kort. Varit lite arbetsintervjuer och resor som kommit i mellan.
Ska försöka få en bild på hela min Lincon Armé när jag ställt upp den.
I Lincon listan så är Draigo med men eftersom jag inte hade råd med nya figurer fick jag konvertera lite.
Han har även fem paladiner som håller honom sällskap. Tanken är väl att det ska bli tio någon gång i framtiden.

När han var klar blev han såhär.

Mitt nästa projekt är att bygga ett antal Dödskultister innan jag tar tag i Titanen på riktigt
Ungefär såhär kommer de se ut:

Bara byggt tre än så länge. Vem vet det kanske kommer en Faq på lördag som säger att de bara får ha Power Swords.
Om det inte kommer en faq. Är det någon som har fler såna rökkar man får med Dark Angels veteran paketet?
Har hunnit måla en hel del men inte tagit några kort. Varit lite arbetsintervjuer och resor som kommit i mellan.
Ska försöka få en bild på hela min Lincon Armé när jag ställt upp den.
I Lincon listan så är Draigo med men eftersom jag inte hade råd med nya figurer fick jag konvertera lite.
Han har även fem paladiner som håller honom sällskap. Tanken är väl att det ska bli tio någon gång i framtiden.

När han var klar blev han såhär.

Mitt nästa projekt är att bygga ett antal Dödskultister innan jag tar tag i Titanen på riktigt
Ungefär såhär kommer de se ut:

Bara byggt tre än så länge. Vem vet det kanske kommer en Faq på lördag som säger att de bara får ha Power Swords.
Om det inte kommer en faq. Är det någon som har fler såna rökkar man får med Dark Angels veteran paketet?
Jag har nog några. PMa mig efter helgen så kan jag nog få med dem till Lincon.
Mattias Lindeberg
Är mitt uppe i flytt chaoset och har inte hunnit med så mycket alls i sommar känns det som.
Har ett antal Paladiner som fått den röda grundfärgen och 30 Strikes som bara är svartmålade än så länge. Så det finns att göra.
Titanen är oförändrad tyvärr. (Men det är nästa projekt så fort jag kommer på plats i Stockholm)
Det jag däremot har hunnit med under den lilla lediga tid jag tagit mig mellan allt är detta:

Och sen har jag målat om föraren på den andra Dreadknighten så den ska passa mer in i armén:

Näst på tur blir det att fixa med Strikes och små fix eftersom majoriteten av de större figurerna är nerpackade under flytten.
Har ett antal Paladiner som fått den röda grundfärgen och 30 Strikes som bara är svartmålade än så länge. Så det finns att göra.
Titanen är oförändrad tyvärr. (Men det är nästa projekt så fort jag kommer på plats i Stockholm)
Det jag däremot har hunnit med under den lilla lediga tid jag tagit mig mellan allt är detta:

Och sen har jag målat om föraren på den andra Dreadknighten så den ska passa mer in i armén:

Näst på tur blir det att fixa med Strikes och små fix eftersom majoriteten av de större figurerna är nerpackade under flytten.
Nu har jag då äntligen flyttat upp till Stockholm och börjar komma i ordning.
I och med det nya GK codexet som nu varit ute ett tag
Så har jag bestämt mig att jag behöver ett allied detachment i form av SM
Dock har jag svårt att bestämma mig vilken arme/färgschema jag vill bygga.
Har tankar på Silver Skulls eller Iron Snakes. Tror att metallen kan passa rätt bra till mina andra röda arméer.
Vad tycker folk att jag borde satsa på för chapter?
Iallafall lyckats bygga ihop mina Centurions och två bikes(som inte är med på bilden)

Peppar inför SM som får bli nästa turnering för min del
I och med det nya GK codexet som nu varit ute ett tag
Så har jag bestämt mig att jag behöver ett allied detachment i form av SM
Dock har jag svårt att bestämma mig vilken arme/färgschema jag vill bygga.
Har tankar på Silver Skulls eller Iron Snakes. Tror att metallen kan passa rätt bra till mina andra röda arméer.
Vad tycker folk att jag borde satsa på för chapter?
Iallafall lyckats bygga ihop mina Centurions och två bikes(som inte är med på bilden)

Peppar inför SM som får bli nästa turnering för min del
Sådär nu har jag börjat måla mina SM. Det fick bli ett Deathwatch killteam
Min första Centurion är långt ifrån klar. Ska highlightas och washas för att få mer djup i modellen.

Svart är svårt men tror att emblemen på shoulderpads kommer vara svårare.
Min första Centurion är långt ifrån klar. Ska highlightas och washas för att få mer djup i modellen.

Svart är svårt men tror att emblemen på shoulderpads kommer vara svårare.
Sådär nu är min testmodell för Deathwatch klar sånär som på basen.

Dags att ge sig på de andra SM. Ändå hyfsat nöjd med den svarta rustningen. Har också kompletterat min arsenal med grå wash från valejo. Blir att testa på nästa.

Dags att ge sig på de andra SM. Ändå hyfsat nöjd med den svarta rustningen. Har också kompletterat min arsenal med grå wash från valejo. Blir att testa på nästa.