Runes Tyranidprojekt

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Halvar

Re: Runes Tyranidprojekt

Inlägg av Halvar »

Röde skrev:Venomtroperna är riktigt tuffa... och en mardröm att transportera anar jag...
nichts. med mutterbrickor under basen och magneter mot en plåtlåda så är de lika lätta att transportera som resten av armén.

jag gillar't. ser "naturligt" ut med de där färgerna.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Textbaserad uppdatering:
Började montera Hive Tyranten. Tanken var att montera magneter på vapen och vingarna för att underlätta transport. Ja.. Det fungerade i riktigt som planerat.
Jag hade köpt 3 mm magnet till vingarna och hoppades på att de var starka nog att hålla vingarna på plats utan att de roterade. De skulle hålla för cirka 240 gram och när man kände på magneterna så var det bra ös i dem. Dessutom hade jag svårt att få plats med större magneter än 3 mm på armarna på vingarna. Men de var inte starka nog att hindra rotationen. Försökte montera in en stödmagnet men den fick först och främst inte bra plats i sockeln på kroppen. Och kanske ännu viktigare, den hindrade inte rotationen. Så här i efterhand borde man ha två magneter på varje yta som låser men då det blir ett ganska omfattande arbeta att bygga upp det jag borrat så övergav jag projektet. Jag limmade helt sonika dit vingarna. Vapnen tror jag fungerar mycket bättre med magneter, de borde inte generera samma vridmoment.

En annan tanke. Vingarna sitter i ena sockel-paret på torson. Kvar är två socklar som ska hålla två Twinlinked Devouers. Det innebär att man får konvertera varje arm så att där är "två" devouers per arm. Som bilderna man ser på internet. T.ex. denna:
Bild

För det är inte så att Vingarna ersätter en "vapenslot" på Hive Tyranten väl?
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Då så. Känner mig ganska färdig med min Hive Tyrant efter en hel del meckande.
Första projektet med magnetisering övergavs då jag helt enkelt inte kunde att få det att funka utan ganska mycket jobb. Och när allt kommer omkring så spelar jag inte så förtvivlat många turneringar så ska jag byta beväpning är det enklare att helt enkelt bygga om figuren. Att den numera är en logistisk utmaning bjuder jag på.

Bild

Det som har varit huvudvärk nr två i situationen var twinlinked Devouers beväpningen. Konverteringen var enkel nog men lämnade som man kunde misstänka stora glipor. Tänkte plocka fram green stuff:en men upptäckte att den var död och begraven sedan flytten. Tänkte sedan jag kunde använda liquid green stuff och det funkade väl men gav stora släta ytor som inte såg bra ut. Lösningen blev att kitbasha vapnen lite så att man klädda in de fula ytorna. Vapnen blev också lite kamouflage mönstrade men det var mest för att kamouflera (hö hö) green stuffen. Höger beväpning var enkel nog, det finns gott om Venomcannons man kan använda som grund. Vänster var lite knöligare då det inte finns många vänsterhänta Tyranider. Men jag hittade en! Valde också att göra själva Devouers:en lila bara för att inte allt ska bli grönt. Dessutom är det ju specialare så det skadar inte att ha en avvikande färg. Det lila har jag inkorporeat på andra ställen bara för att bryta av det gröna.
Sedan detta kortet togs har jag bättrat på kamouflaget ovanför huvudet så att det är lite mer täckande.

Valde att gå med grönt på vingarna. Även om jag gillar läder-looken som är på förpackningen så tycker jag den blir för dominerande. Gjorde lite enklare försök att skugga och high lighta för att få lite mer djup. Tyckte det fungera relativt bra med tanke på tidsinsatsen.

Bild

Kamouflaget kan jag konstatera ser bättre ut på håll än i närbild.

Nästa punkt på programmet är en Tyranofex och ytterligare två Zoanthropses.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Ser riktigt schysst ut!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Oh.. My.. God.. Önskar jag hade fler händer att ge tummen upp med. :L
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Den posen är så jäkla rätt, snyggt jobbat!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Tack, tack. Ni är allt för vänliga. :)

Arbetet med Tyrannofexen har gått vidare förbi monterings- och grundningsstadiet. Kan bara nämna att Hive Tyranten och Tyrannofexen samsades inte så väl på målningsbordet. Hive Tyrantens vingar har en fantastiskt förmåga att kroka sig fast i allt den kan hitta. Inklusvie en WIP Tyrannofex.
Nåväl, spontant än så länge så är Tyrannofexen en trevlig modell att smälla ihop. Inga direkta fallgropar men att limma ihop pjäsen fick man göra i omgångar förstås eftersom den var så pass stor. Hade man varit lite mer ordentlig så hade man kanske målat den i delar för att komma åt allt. Men eftersom mycket av det som är svårt att komma åt inte syns så sparar man en hel del tid genom att måla modellen ihopmonterad. Och tid är en faktor för mig i dagsläget. :)

Valde att utrusta den med Rupture cannon. Jag har alltid saknat ett "icke-nonsens", långdistans vapen med adresslapp fordon i Tyranid armén. Venom cannons i all sin ära men ett S:10 vapen med 48" räckvidd är vad jag sedan länge efterlyst. Förvisso blir det en ganska dyr modell som väger in strax över 200 poäng strecket men ändå. Jag har tillräckligt med anti-infanteri känner jag men inget långdistans antifordon. Nu är det möjligt att den smakar mer än vad den kostar men då den är svaret på mina tio år långa böner så kan jag inte säga nej. Dessutom ger modellen mig hundvalps-blicken, hur ska man kunna säga nej till ett så sött ansikte? Men med sex wounds borde den kunna få något uträttat innan det är dags att plocka ner skylten och chilla i digestion-pool:en. Åtminstone intalar jag mig det.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Då var man färdig med Tyrannofexen. Blev hyfsat nöjd.

Bild

Bild

En imponerande stor modell men som faktiskt ser rätt hotfull ut när man har den klar. Inga egentliga konstigheter eller konverteringar. Har limmat ihop modellen och målat den. Kamouflaget (bleached bone strecken) gjorde jag lite blixtformade för jag tyckte det fungerade bättre på större ytor. Dessutom är det så mycket bös i vägen så att måla raka streck på fiugren är svårt.

Har två Zoanthropes i prinicp färdiga, ska bara basas. De kommer med på någon form av gruppfoto vid ett senare tillfälle.
Tror jag ska ge mig på Carnefex:ar nu. Har två Carnefexar, den semi-gamla i tenn (den som släpptes innan den nyaste) och den nya i plast. Jag tycker de skiljer sig så drastiskt att jag funderade på att fixa en annan i plast. (Någon som har en liggande till en skälig peng?). Men samtidigt, kan man spara pengar så är inte det fel.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Nice, gillar verkligen färgvalet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Såhär skall tyranider se ut! Vackert!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar