Då så. Känner mig ganska färdig med min Hive Tyrant efter en hel del meckande.
Första projektet med magnetisering övergavs då jag helt enkelt inte kunde att få det att funka utan ganska mycket jobb. Och när allt kommer omkring så spelar jag inte så förtvivlat många turneringar så ska jag byta beväpning är det enklare att helt enkelt bygga om figuren. Att den numera är en logistisk utmaning bjuder jag på.
Det som har varit huvudvärk nr två i situationen var twinlinked Devouers beväpningen. Konverteringen var enkel nog men lämnade som man kunde misstänka stora glipor. Tänkte plocka fram green stuff:en men upptäckte att den var död och begraven sedan flytten. Tänkte sedan jag kunde använda liquid green stuff och det funkade väl men gav stora släta ytor som inte såg bra ut. Lösningen blev att kitbasha vapnen lite så att man klädda in de fula ytorna. Vapnen blev också lite kamouflage mönstrade men det var mest för att kamouflera (hö hö) green stuffen. Höger beväpning var enkel nog, det finns gott om Venomcannons man kan använda som grund. Vänster var lite knöligare då det inte finns många vänsterhänta Tyranider. Men jag hittade en! Valde också att göra själva Devouers:en lila bara för att inte allt ska bli grönt. Dessutom är det ju specialare så det skadar inte att ha en avvikande färg. Det lila har jag inkorporeat på andra ställen bara för att bryta av det gröna.
Sedan detta kortet togs har jag bättrat på kamouflaget ovanför huvudet så att det är lite mer täckande.
Valde att gå med grönt på vingarna. Även om jag gillar läder-looken som är på förpackningen så tycker jag den blir för dominerande. Gjorde lite enklare försök att skugga och high lighta för att få lite mer djup. Tyckte det fungera relativt bra med tanke på tidsinsatsen.
Kamouflaget kan jag konstatera ser bättre ut på håll än i närbild.
Nästa punkt på programmet är en Tyranofex och ytterligare två Zoanthropses.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019