Linus målar för stålar
Re: Linus målar för stålar
Han menar "kulpåsen" som hänger längst ut på kanonen... intressant utsmyckning av designern som gjort modellen.
Jag tycker dina gubbar få en härlig ren mörkröd färg, snyggt!
Jag tycker dina gubbar få en härlig ren mörkröd färg, snyggt!
Blodsdropparna längst fram på kanonen ser lite ut som en påse nötter på andra bilden. Kanske bara jag som ser det? 
Edit: ninjad!
Edit: ninjad!
Nyårsdagen, det är dagen du vaknar astidigt och måste gå upp och måla, eftersom du inte kan somna om, eller hur?
Mr. Pet, eller Mr. Scratchy som han också kallas.

Mr. Scratchys husdjur, Binky.

(Mr. Scratchy klappar lite hårt ibland...)
Mr. Pet, eller Mr. Scratchy som han också kallas.

Mr. Scratchys husdjur, Binky.

(Mr. Scratchy klappar lite hårt ibland...)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Ny dag - ny färdig gubbe!
Sergeant Lorenzo (har jag för mig att han heter i Space Hulk). Eller som jag vill kalla honom - Mr.Sword!

Eller kanske Mr. Lamas? Lorenzo Lamas var ju en riktig hårding på 80- och 90-talet, när Space Hulk var stort första gången...

När kunden beställer vit kappa, då gör du vit kappa. Även om det är en besvärlig process...

Svärd? Svärd! (Inte Anton.)

Tar hemskt gärna feedback på den här modellen. Just manteln/capen gav mig stora problem, och jag vill bli bättre på just den här biten, alltså ljust tyg och liknande. Tack på förhand.
Sergeant Lorenzo (har jag för mig att han heter i Space Hulk). Eller som jag vill kalla honom - Mr.Sword!

Eller kanske Mr. Lamas? Lorenzo Lamas var ju en riktig hårding på 80- och 90-talet, när Space Hulk var stort första gången...

När kunden beställer vit kappa, då gör du vit kappa. Även om det är en besvärlig process...

Svärd? Svärd! (Inte Anton.)

Tar hemskt gärna feedback på den här modellen. Just manteln/capen gav mig stora problem, och jag vill bli bättre på just den här biten, alltså ljust tyg och liknande. Tack på förhand.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Nice!
Kappan skulle kanske förtjänat lite mer blending, väldigt skarpa övergångar mellan det mörka och ljusa nu, men då är jag redigt petig!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kappan skulle kanske förtjänat lite mer blending, väldigt skarpa övergångar mellan det mörka och ljusa nu, men då är jag redigt petig!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tycker jag inte.Ismeno skrev:Nice!
Tycker att du vanligtvis målar till mycket hög standard så kappan och höftskynket är en riktig besvikelse. Synd om du nöjer dig med dessa...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Efter den inte helt positiva feedbacken på sergeantens mantel och höftskynke gick jag över den biten igen, grundade om med grått istället för ben (eftersom jag tycker att det är lättare att blenda med grått). Resultatet är detta:

Det stora problemområdet. Nu liiiite bättre i alla fall...

Det stora problemområdet. Nu liiiite bättre i alla fall...

Dessutom blev beställningen färdiggjord i morse. Låt mig presentera...Mr. Charge!

Rear view:

Och så sist men inte minst: Mr. Psychopath. Or was it Psyker..? I alla fall, gubben som är coolast i boxen (möjligen med konkurrens från Mr. Pet och Mr. Claw).

Jag valde att köra på grå grund på hans kåpa här också, eftersom han har en försvarlig mängd pergament på sig. Dessutom "gifter sig" det gråa bättre med den blåa rustningen. Och just den blåa nyansen är jag väldigt nöjd med. Sista highlighten är specialblandad för den här gubben, kul när det verkligen fungerar.
Rear view:

Beställaren ville ha en personlig vapensköld på karaktären, så jag gick på en tredelad axelplåt med två färger. Här kunde jag däremot gå bananas med benfärg och övergångar. Tyckte att det blev rätt najs.

Och så avslutningsvis yxan. Från början var det tänkt att den också skulle vara blå, men efter en liten diskussion med Per så kom vi fram till grönt. Mer "force" över det. Lila hade också varit intressant att arbeta med, kom jag på halvvägs igenom att den var färdigmålad...

Knäpp som jag är tycker jag nästan att sladden till yxan är snyggast... Återigen en specialblandning som gick hem.
Tar fortfarande gärna feedback på de här gubbsen. De är inte levererade riktigt än, så eventuella förändringar och förbttringar går ännu att göra.

Rear view:

Och så sist men inte minst: Mr. Psychopath. Or was it Psyker..? I alla fall, gubben som är coolast i boxen (möjligen med konkurrens från Mr. Pet och Mr. Claw).

Jag valde att köra på grå grund på hans kåpa här också, eftersom han har en försvarlig mängd pergament på sig. Dessutom "gifter sig" det gråa bättre med den blåa rustningen. Och just den blåa nyansen är jag väldigt nöjd med. Sista highlighten är specialblandad för den här gubben, kul när det verkligen fungerar.
Rear view:

Beställaren ville ha en personlig vapensköld på karaktären, så jag gick på en tredelad axelplåt med två färger. Här kunde jag däremot gå bananas med benfärg och övergångar. Tyckte att det blev rätt najs.

Och så avslutningsvis yxan. Från början var det tänkt att den också skulle vara blå, men efter en liten diskussion med Per så kom vi fram till grönt. Mer "force" över det. Lila hade också varit intressant att arbeta med, kom jag på halvvägs igenom att den var färdigmålad...

Knäpp som jag är tycker jag nästan att sladden till yxan är snyggast... Återigen en specialblandning som gick hem.
Tar fortfarande gärna feedback på de här gubbsen. De är inte levererade riktigt än, så eventuella förändringar och förbttringar går ännu att göra.
Jag tycker att du kan dra ner på mängden skugga ännu mer. Kappan ser inte vit ut. Den ser randig ut.
Kan du inte lägga en nedvattnad vit alt. en drybrush över skuggorna?
Tyget funkar bättre på libben. Kanske har med mängden att göra.
Kan du inte lägga en nedvattnad vit alt. en drybrush över skuggorna?
Tyget funkar bättre på libben. Kanske har med mängden att göra.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.