Förtappade själar - en ny start

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Blev lite kladdande på ett spawn idag.

De färdigbyggda kultisterna börjar ta slut, så då får jag sätta mig och sätta ihop fler. Känns lite motigt för jag tycker det är väldigt trist, men skönt när det är klart förstås. :-)

Bild

Användarvisningsbild
deakraft
Inlägg: 26
Blev medlem: 24 nov 2016, 23:04
Ort: Hjo

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av deakraft »

Riktigt snyggt målat, man blir så inspirerad av alla fina modeller som folk målar här på forumet. Sen skriver dom "gjorde den här när jag hade en halvtimme över". Ja man blir bara mållös.

Angående din senaste modell så är det riktigt snygg. Det röda ska det vara blod? Eller är det en del av färgschemat? Ser ut som något hämtat ur H.P. Lovecraft värld.

Keep up the good work! Hoppas alla mina färger jag beställt kommer idag, så jag med kan börja måla.

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Stort tack, det är alltid en boost att fortsätta när nån kommenterar! Träffar folk att lira med alldeles för sällan så det här forumet är typ min primära kontakt med 40k, även om jag mest är en lurker :-)

Det röda var tänkt som blod, det här monstret har mumsat i sig nån ganska nyligen. Tror nästan det ska på ännu mer blod. Men blodet i sig är nästan en del av färgschemat, är en del blod och var och så på andra håll.

Hoppas du kommer igång snart! Det är en belönande känsla att ställa upp en färdig modell eller enhet i hyllan och på slagfältet. Själv har jag hållit på med ett par uppehåll sen tidiga tonåren men när det kommer till att måla enskilda snygga modeller är jag en riktig novis jämfört med värstingarna här inne. Sen är jag förstås lång från nybörjare, min fru räknade snabbt ut att jag måste ha målat ganska mycket mer än tusen modeller genom åren. :-)

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Dagens bygge. Roligare än förväntat, det var bara max tre bitar på de här AOS-modellerna. Det här är ju riktigt välgjorda modeller tycker jag, väldig skillnad mot de gamla catachanerna som kommer utgöra en annan stor del av min kanonmat.

Killarna är lite större och betydligt starkare än mina andra kultister men det får gå. Läste lite i vanliga AM-codex om att vanliga infanterister kan byta sina lasguns mot pistol och närstridsvapen så det blir väl dessas lott när jag lirar AM. Kastvapen och stor yxa istället då kanske :-)

Imorrn fortsätter jag med att spraya dessa eller med att bygga, har en hel del kvar både till mina Renegades men även till alla andra arméer...2 maulerfiends står rätt högt upp på priolistan, samt tio flash gitz...några TFC:s också...ja jösses :-)

Bild

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Leffegnu »

Någon som är kreativ för här händer det massor i tråden när en är borta =)

Tycker ert monster är spot on!
Det som i mina ögon är så tilltalande är att figuren lämnar en fri att tolka; är det blod eller är det "naturlig färg"?
Sådan tolkningsfrihet skapar än mer nyans i en armé =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Då har det hänt lite till med de onde männen. Har fått hem mina nya roliga huvuden, tyvärr inte haft möjlighet att bygga på nåt än men snart så.
Sen fick jag också hem mina nya sprayfärger. En vanlig svart (i och för sig armypainters, den har jag inte testat än) men sen också en Uniform Grey. Min förhoppning är att denna skall underlätta för mig som inte har en airbrush att få renegaderna klara fortare.
Så nu har jag testat denna på mina fordon. Den var lite ljusare än jag hoppats på. Fordonen i sig blir inte för ljusa tycker jag men den är ljusare än det jag hittils målat på infanteriet. Kanske det går att fixa med ett extra lager shade. Annars får de nog vara något ljusare helt enkelt.

Postar här en bild på mina fordon innan jag gav mig på dem:

Bild

Och här en bild på kvällens projekt, min onda demolisher som nu är spelduglig:

Bild

Oh, sen har jag köpt en massa cadianinfanteri, heavy weapons samt en russ och en chimera till. Såg att det blir svårt att ha med CC-killarna när jag lirar vanliga guards i alla fall för det är bara i command squadsen man kan ge snubbarna pistoler istället för gevär. Men nu hittade jag ett hyggligt stor gäng cadians så nu tror jag att jag har tillräckligt infanteri för att både lira Vrak och AM. :-) Så skönt med färdigmonterade gubbar också, jag gillar verkligen inte att bygga.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Serpent »

Det blir så otroligt snyggt! En blir ju sugen på att åka långa vägar för att spela mot såna modeller!

(Plus att ha ångest över samma skräplag, om jag kommer ihåg rätt...)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Naz87 »

Riktigt gritty! Like

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Stort tack för peppande ord :-)

Resulterade i två tanks till ikväll. Ganska nöjd med insatsen på dryga två timmar :-D

Bild

Tänkte nämna att tanken är att tanksen skall kaosifieras ytterligare. Har en påse med chaos vehicle bits nånstans så lite spetsar, döskallar och spetsade marines tänkte jag smälla på sen. Sen har jag en idé om att skaffa några zombies och spetsa på några pålar på tanksen, men får se om det blir av.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Leffegnu »

What, inte gillar bygga? :)

Det går ju inte ihop riktigt när ni ska få till en sån här armé ;D

Fint målat i vart fall, keep it up =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Skriv svar