Legions of traitors

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Youndi »

Ancalagon skrev:Skulle vara sjukt kul om GW skickade en påse damm istället för modellerna på alla Thousand Sons pre-orders med texten "all is dust"
HHAHA! :D

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Youndi »

Ja här blev det tyst, men det har sin förklaring. Efter att ha postat bilderna i tråden fortsatte jag måla Raptors och jag tänkte ni inte ville se fler bilder på näst intill identiska modeller. Sen fick jag slut på blå färg, på en fredag. Medan jag väntat på postorder har jag dock limmat en massa. Look ma', it's kit-bash o'clock.

Till vänster: Exalted sorcerer som svävar på en... fis-puff(?), har fått en jump-pack. Mitten: Ahriman från 30k har fått ett exalted sorcerer-huvud och degraderats till vanlig namnlös HQ. Till höger: Ej kit-bashad exalted sorcerer.
Image

Rubric marines asken innehåller delar för att göra 9 + 1 chef eller 10. Eftersom jag har modeller som kan användas som aspiring sorcerer limmade jag dem som 10. En gammal kaos-mandarin jag köpt begagnad fick huvud och armar brutalt avklippta och ersatta med soulreaper cannon och rubric-huvud. För den matte-intresserade innebär det att jag klämde 13 rubric marines ur en ask på 10. 8-)
Image

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Youndi »

Sådärja. Nu är gamle Deffi färdig för strid. Hon fick bli svart och guld så jag kan använda henne i andra (framtida) legioner.

Image

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Youndi »

Image

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: Thousand sons

Inlägg av sefiii »

ser fram emot att se vad som händer härnäst


härlig teaser med den lilla blå burken ;)
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Youndi »

Chefernas chef, Exalted Sorcerer of Tzeentch på disc of Tzeentch. Tyvärr hinner jag inte måla skivan och basen idag för jag skall iväg på träningsmatch inför Kinna. Ta-taa.

Image

Image

Image

Image

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Youndi »

Sådärja, helt klar.

Image

Etheru
Inlägg: 27
Blev medlem: 05 aug 2012, 11:27
Ort: Torsby

Re: Thousand sons

Inlägg av Etheru »

Ser najs ut, gillar det blåa och guldet :) Baksidan ser dock lite tråkig ut med den stora vita kappan. Lite free-hand eller något skulle nog göra susen, typ lite hieroglyfer eller runor kanske?

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Thousand sons

Inlägg av Röde »

Lite wash utmed kanter här och var skulle göra stor skillnad.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Youndi »

Etheru skrev:Ser najs ut, gillar det blåa och guldet :) Baksidan ser dock lite tråkig ut med den stora vita kappan. Lite free-hand eller något skulle nog göra susen, typ lite hieroglyfer eller runor kanske?
Oj, så duktig är jag nog inte.
Röde skrev:Lite wash utmed kanter här och var skulle göra stor skillnad.
Det är så konstigt, jag har wash på mina modeller men ingen kan se det på fotografi.
"Thousand sons blue" är washad med "Drakenhof nightshade", "Retribution armor" med "Agrax earthshade" och "Leadbelcher" med "Nuln oil". Jag har också använt "Druchii violet" över "Ceramite white för att skapa mutant-armarna och "Fuegan orange" över "Averland sunset" för eld.

Skriv svar