Det låter precis som jag fast tvärtom!Nurgle skrev:@Naz87 målade en Tau-arme på fem timmar... Med airbrush visserligen men ändå.
Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...
Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...
Sebastian Magnusson
- stormshaft
Ljusblått och vitt är en magisk kombination

Sen tror jag som du, en IG-armé är mer dippvänlig än tau. Mer jordnära färger och funkar bra som skitiga .
Glöm inte skaffa mattlack sen bara, för att ta bort glansen från figurerna.

Sen tror jag som du, en IG-armé är mer dippvänlig än tau. Mer jordnära färger och funkar bra som skitiga .
Glöm inte skaffa mattlack sen bara, för att ta bort glansen från figurerna.
En XV88 Broadside som ser ut som en Strike Freedom Gundam? Be still, my heart.

Jag tänker inte orka måla dem så här

Jag tänker inte orka måla dem så här
Sebastian Magnusson
Hade gått fortare om jag inte hade tappat en riptide i backen mitt i ocksåNurgle skrev:@Naz87 målade en Tau-arme på fem timmar... Med airbrush visserligen men ändå.
Tau är en väldigt airbrush vänlig armé så har man det verktyget så kan det gå riktigt fort. Nu är den här armén verkligen inget att ställa ut. Men den blev turnerings laglig vilket var kravet....
Ok, det blev ett snabbtest ikväll.

Den positiva är att den var löjligt kvick att måla, även med lite extra lager glaze och wash. Inte Naz87-nivå kanske, men snabbare än en genomsnittlig Boltgun för mig
Drybrushen kändes ärligt talat nästan helt överflödig och vattnade bara ur det blåa.
Så som koncept ganska lyckat, men kanske får skruva på lite detaljer. Bör tilläggas att det var gaaanska fet vit primer på testmodellen, gissar att det blir lite mindre skrovligt med fräschare modeller.
Tips och idéer?!

Den positiva är att den var löjligt kvick att måla, även med lite extra lager glaze och wash. Inte Naz87-nivå kanske, men snabbare än en genomsnittlig Boltgun för mig
Drybrushen kändes ärligt talat nästan helt överflödig och vattnade bara ur det blåa.
Så som koncept ganska lyckat, men kanske får skruva på lite detaljer. Bör tilläggas att det var gaaanska fet vit primer på testmodellen, gissar att det blir lite mindre skrovligt med fräschare modeller.
Tips och idéer?!
Sebastian Magnusson
Ser ändå schysst ut för snabbmålning. Vad har du för primer? Använder du army painter så är det enligt mitt tycke deras absolut sämsta primer. Väldigt tjockt pigment som lätt bildar skrovliga ytor. Så där måste man verkligen ha välskakad flaska. Jag har även värmt den i värmebad innan. Samt hitta exakt rätt avstånd. Dessutom måste det vara snustorrt och minst 6-10 grader ute. Alla deras andra färger har jag fått att funka i alla väderlag, även mitt i vintern.
Antar att vit överlag kan vara lite extra tricky.
Jag använder den primer som den förra ägaren slabbat på i stora mängderNurgle skrev:Ser ändå schysst ut för snabbmålning. Vad har du för primer? Använder du army painter så är det enligt mitt tycke deras absolut sämsta primer. Väldigt tjockt pigment som lätt bildar skrovliga ytor. Så där måste man verkligen ha välskakad flaska. Jag har även värmt den i värmebad innan. Samt hitta exakt rätt avstånd. Dessutom måste det vara snustorrt och minst 6-10 grader ute. Alla deras andra färger har jag fått att funka i alla väderlag, även mitt i vintern.
Inte hunnit strippa något än och ville testköra så tog några som bara var grundade. När det är dags att göra det själv kör jag nog på en Citadel-burk jag redan har, om ingen kommer med något överlägset förslag.
Men detta om något gör väl att jag känner mig rättfärdigad i mitt beslut att strippa gubbarna först istället för att bara köra ny färg över.
Sebastian Magnusson
Ulthuan grey + Lothern Blue + Dawnstone (ja okej jag har målat High Elves i några decennier, det är såna färger jag har!)

50/50 Drakenhof Nighshade och Lahmian medium, med ett extra lager ren Drakenhof på det blåa och gråa.

Lite touch up och röda ögon, klar tillsammans med sin kollega.

Med lite schyssta plattor (tänker mig nåt i stil med detta) så kan nog det här bli en helt godkänd tabletop-kvalitet. Stämmer det är det fullkomligt världsomvälvande för mig, att få klart en gubbe på en kvart istället för 3-4 timmar eller mer.

50/50 Drakenhof Nighshade och Lahmian medium, med ett extra lager ren Drakenhof på det blåa och gråa.

Lite touch up och röda ögon, klar tillsammans med sin kollega.

Med lite schyssta plattor (tänker mig nåt i stil med detta) så kan nog det här bli en helt godkänd tabletop-kvalitet. Stämmer det är det fullkomligt världsomvälvande för mig, att få klart en gubbe på en kvart istället för 3-4 timmar eller mer.
Sebastian Magnusson
Man måste ju få gubbarna klar för spel också
Ser tjusigt ut och kommer se bra ut på slagfältet.
Sebastian Magnusson