Ordo Hereticus - Radical Witch Hunters

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Ordo Hereticus - Radical Witch Hunters

Inlägg av Per Pirat »

Inquisitor: combi-meltagun
Bild

Warrior henchmen: meltaguns.
Bild

De saknar dock sin Valkyria.
I första editionerna ingick beastmen i Impereiet och jag vill här få med den aspekten då mina radikala häxjägare samarbetar med alla till buds stående medel mot chaos. I framtiden hade jag tänkt bygga ut möjligheten att spela IG och då hade jag tänkt basera de extra enheterna på detta vis då jag har massor med huvuden osv. kvar sedan fantasyprojketet och säkrat en större låda oldschool IG-killar. Ja de kommer i så fall ha gamla lascannons osv. men det ligger i framtiden.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Ordo Hereticus - Radical Witch Hunters

Inlägg av Per Pirat »

Look upon me and know me!
BildBild
Adepta Sororitas Heroine: eviscerator.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Ordo Hereticus - Radical Witch Hunters

Inlägg av Per Pirat »

Så! Byggt och målat klart för idag:

Ordo Hereticus Inquisitor Lord - Phher Phiratus
Bild
Bild

Mycket solblänk ute idag, ska försöka få bättre bild senare igen.

Warrior Henchmen: Sentryguns: Heavy Bolters
Bild
Bild
Bild

Sentryguns: Plasma Cannon & Heavy Bolter
Bild
Bild

Blandade Henchmen, Chirurgeon, Sage, Acolyte:
Bild
Bild
(omöjlig molde line)
Bild
Bild
Bild
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
evr
Inlägg: 410
Blev medlem: 13 aug 2010, 04:09

Re: Ordo Hereticus - Radical Witch Hunters

Inlägg av evr »

Per Pirat skrev:Look upon me and know me!
Bibeltoklningen av "know me" är att ha sex med (X:e Moseboken, bl.a. stycket om Sodom och Gomorra), så lite kinky att springa runt på slagfältet bland massa hormonstinna män och skrika det.

..och lite synd om stackarna som inte ens har råd att laga skottskador på sina rhinos. ;)

Nog skoj. Riktigt snyggt målat och ihopsatt. Tummen upp. :D

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Ordo Hereticus - Radical Witch Hunters

Inlägg av Per Pirat »

Nu är ju inte vår värld och 40k världen samma sak och för de som är sugna att få valfri kroppsdel avsågad - be my guest!

Tackar!
Senast redigerad av 1 Per Pirat, redigerad totalt 26 gånger.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Ordo Hereticus - Radical Witch Hunters

Inlägg av Bengt »

Ogren med plasma canon påminner inte alls om något...

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Ordo Hereticus - Radical Witch Hunters

Inlägg av Per Pirat »

Ville få in en ogre i arméen, han står på liten bas och hans Warrior Henchmen kompis är mycket mindre än en vanlig människa medans ogern är större. Tittar man i codex uppmuntras Warrior Henchmen på alla möjliga basstorlekar, allt från ombyggda sentineller till cyberjättar.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Ordo Hereticus - Radical Witch Hunters

Inlägg av Bengt »

Per Pirat skrev:Ville få in en ogre i arméen, han står på liten bas och hans Warrior Henchmen kompis är mycket mindre än en vanlig människa medans ogern är större. Tittar man i codex uppmuntras Warrior Henchmen på alla möjliga basstorlekar, allt från ombyggda sentineller till cyberjättar.
Klagade inte på hans eventuella WYSIWYG. Var mer en undran om han kompenserade för något...

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Ordo Hereticus - Radical Witch Hunters

Inlägg av Claimh_Solais »

Coola modeller , speciellt celestine , ansiktet är skitbra målat
dok är det en gul fläck(?) bak på vingarna som ser rätt skumt ut

Garden med get huvuden ser dok bara fel och dumt ut ,förlåt men det dödar lite av dina andra modeller som är riktigt tuffa

va spelar du dom som ?

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Ordo Hereticus - Radical Witch Hunters

Inlägg av Per Pirat »

Hon har lite smuts här och där, bland annat på vingen. Fotat nära blir allt lite knepigt, ser bättre ut IRL. Det är Imperial Guard Beastmen som har rollen som Warrior Henchmen med meltaguns.

Här kan du se hur de såg ut back in the day:
Bild
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Skriv svar