Neth_Oni's allt i allo blog

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Neth_Oni's Valhalla blog

Inlägg av Mutt »

Jag tycker att plattorna ska se kallare ut. Nu ser de ut som typ senvår, och kläderna alldeles för varma. Antingen mer snö eller en kargare färg på den bara marken.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Neth_Oni's Valhalla blog

Inlägg av Neth_Oni »

Ansikten, framför allt ögon, är lite av en bane för mig. Jag ska försöka allt eftersom att piffa upp just ansiktena.

Tror du det skulle funka att ta färgen jag använder nu på baserna (graveyard earth) och blanda med någon grå färg?

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Neth_Oni's Valhalla blog

Inlägg av Serpent »

Mer snö på baserna, eller åtminstone mer textur på dem. Nu ser det ut som de är utan något basmaterial förutom ett tjockt färglager och lite snö. Frusen jord kan kanske vara något?

Vad gäller ansiktena rekommenderar jag att blanda lite lila wash i det du använder för att skugga huden, eller till och med washa med bara lila i sista washstadiet. Highlighta sedan med hudfärgen+ljust grå. Då blir det riktigt realistiskt. :mrgreen:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Neth_Oni's Valhalla blog

Inlägg av Neth_Oni »

Nästa gång jag målar hud så ska jag prova det, tack för tipset :)

Jag håller dock just nu på med att bygga om mina pre-heresy thousand sons så jag kan använda grey knight reglerna. Lite cheese kanske, men jag ska försöka att inte osta sönder listorna åtminstone. Förutom att alla springer runt med stormbolters så tycker jag gk-codexen passar dem som handsken.
Bild

Jag har även målat en "farao smiley" som jag pratade om att jag skulle göra på bakluckan på rhinon. Den vart väl inte jättebra, men det får duga.
Bild

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av Mortarion »

Vad skall killarna med dubbelbolters, men utan force weapons vara för något? :?

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av lurräven »

Mortarion skrev:Vad skall killarna med dubbelbolters, men utan force weapons vara för något? :?
...

I turneringsspel kan jag hålla med om att man bör representera NFWs. Själv kör jag med GK-armar och tänker byta ut klingor mot Tomb King-plastssvärd.

TSonsen är jättesnyggt målade! Vad har du för rött recept?

Edit: här är en rackare som gjort liknande http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... 53770.page, det exploderade verkligen med pre-heresy TS iochmed GKsläppet. Jag som trodde jag var unik :(

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av Neth_Oni »

Tja, jag började med mina pre-heresy söner iom forge worlds mk2-6 release, sen valde jag att hoppa på gk tåget ^^

Angående deras force weapons hade jag hoppats att de hyffsat stora bajonetterna med ljusa färger (som Khopeshen som jag gjort om till ett force halberd på den där bilden) skulle vara tillräckligt. Om inte så får väl mina gubbar helt enkelt stanna hemma på lokala evenemang så får jag ta mina chaos, tau, guards eller vargar om jag ska iväg. Fast skulle vara kul att ta med min (enl. min mening) bäst målade armé när jag åker iväg.

Det röda är väldigt simpelt, även fast det skulle kunna vara lite ljusare för att bättre representera thousand sons pre-heresy rustning. Jag börjar med Mechrite red, en rejäl wash Devlan mud, 2 omgångar väldigt tunna drybrush med Blood red, Highlights med Blood red och avslutande highlights med Macarius Solar Orange

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av lurräven »

För min del duger den WYSIWYG gott och väl. Men jag är ingen turneringsarrangör.

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av Tist »

Smileyn är jättegullig (och får mig att tänka på super mario av nån anledning) men jag dör lite inombords varje gång någon gör en armé som ska vara fluffig och 40kig (eller 30kig här då =p )och sen slänger in något som känns väldigt...ogrimdark =/
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av Mortarion »

Jag tycker nog inte att en liten bajonett är tillräckligt för att representera ett force weapon. Även om det hade varit en gigantisk bajonett i verkligheten så är den rätt obefintlig med 40K-mått mätt. Men de flesta är betydligt mindre petiga än vad jag är när det gäller WYSIWYG.

När det gäller smileyn är jag lite kluven. Den är bra målad och rätt cool. Men den passar inte alls in i armén. Tycker jag...

Skriv svar