Spindel Demoner
Re: Spindel Demoner
Oftast syns den. Och den har alltid 4+ invo så cover spelar ingen roll. Men klart att det är bäst om modellerna är lika i storleken.
Re: Spindel Demoner
Gillar verkligen Arachna-Grindern ascool 
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Spindel Demoner
Fast den killen har inte kommit lika långt med sin.speedfreek skrev:Man är visst aldrig först...
http://www.thegloriousworks.co.cc/2011/ ... up-of.html
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Spindel Demoner
Jag syftade faktiskt mest på min egen idé med just det huvudet till en Soul Grinder.
Som någon annan också sagt så tycker jag det skär sig lite med drakhuvudet.
Som någon annan också sagt så tycker jag det skär sig lite med drakhuvudet.
Re: Spindel Demoner
Många har haft spindeltankar men jag aldrig sett någon våga/kunna gör slag i saken fullt ut. Tycker allt ser bra ut och drakhuvudet kommer funka finfint när allt är målat.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Re: Spindel Demoner
Håller med de flesta kommentarerna i tråden. Någon ljusare färg som kontrast tror jag skulle göra mycket. Annars riskerar de att bli en mörk sörja på spelavstånd, vilket är synd eftersom modellerna är snyggt gjorda.
Och Fiendsen kunde gärna bli lite större. Ett sätt att fuska fram det är att göra små upphöjnader på baserna (inte för stora dock), alternativt att de klättrar omkring på klippblock, ruinrester och liknande.
Och drakhuvudet bör det nog göras något åt. Men i övrigt är Soulgrindern riktigt snygg.
Och Fiendsen kunde gärna bli lite större. Ett sätt att fuska fram det är att göra små upphöjnader på baserna (inte för stora dock), alternativt att de klättrar omkring på klippblock, ruinrester och liknande.
Och drakhuvudet bör det nog göras något åt. Men i övrigt är Soulgrindern riktigt snygg.
-
Silvertejp
- Inlägg: 997
- Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19
Re: Spindel Demoner
Tack för all input!
Angående LOS problem är inte spindlarna så låga, fiendsen är högre men mest svansen, angående stenar och uppsatser så mjo, får se, tror dock att jag tänker låta det vara och vara generös med LOS. Keepern är ju också som sagt lite låg men där mycket bredare så tror det är sak samma. Drakhuvudet verkar folk vara lite skeptiska till, gillade killen som har kört en demonprins som överkropp Grinder nummer 2 kanske blir så. Det kommer nog bli en ljusare färg som kontrast typ Warlock purple/dheneb stone blandning. Nu blev jag sugen på att måla lite dom vanliga deamonetterna har jag inte så mycket tema på funderar på att köra ikonerna utav standaret till spider riders.
Angående LOS problem är inte spindlarna så låga, fiendsen är högre men mest svansen, angående stenar och uppsatser så mjo, får se, tror dock att jag tänker låta det vara och vara generös med LOS. Keepern är ju också som sagt lite låg men där mycket bredare så tror det är sak samma. Drakhuvudet verkar folk vara lite skeptiska till, gillade killen som har kört en demonprins som överkropp Grinder nummer 2 kanske blir så. Det kommer nog bli en ljusare färg som kontrast typ Warlock purple/dheneb stone blandning. Nu blev jag sugen på att måla lite dom vanliga deamonetterna har jag inte så mycket tema på funderar på att köra ikonerna utav standaret till spider riders.
-
Silvertejp
- Inlägg: 997
- Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19
Re: Spindel Demoner
Jag har bara haft med mina fantasybasade demonflickor i en enda 40k-drabbning och det var inte under turneringsmässiga former, men min erfarenhet är att de är tokidiotbra på att döda saker i närstrid men dör i stora högar i samma ögonblick som motståndaren säger "dags för skyttefas". Det är stört omöjligt att hålla sina troops vid liv så att man kan scora tyvärr och har fi rörligt skytte eller terrängen inte är gynnsam blir du lätt skjuten i bitar innan du hinner göra något. Men får du in en hög demonetter eller fiender i närstrid blir det lite bättre.Silvertejp skrev:Ingen som har åsikter om listan?
Jag har lite svårt att se hur man ska jobba sig runt svagheterna med bara Slaanesh. Man behöver något som tål stryk bättre eller skjuter så att det märks när det dyker upp.