Stefans GK
Re: Stefans GK
Okies, såhär kommer det bli.
Nu blir nästa steg o fixa en komp 48 lista.
Nu blir nästa steg o fixa en komp 48 lista.
- Bilagor
-
- DSC00288.JPG (74.76 KiB) Visad 1605 gånger
-
- DSC00289.JPG
- (90.35 KiB) Nerladdad 575 gånger
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
-
Gonka Koff
- Inlägg: 2745
- Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55
Re: Stefans GK
jepp!speedfreek skrev:Snyggt med det blå!
Jag är ju visserligen ingen direkt stiltalang, men jag är helt övertygad att den där axelskölden bara måste piffas upp. Först, ge den en ram, eller en kanthighlight för att ge den konturer så att det svarta inte flyter ihop med stormboltern. Sen vill jag se en liten grunka med orange mot svart i den där skölden för att balansera de blå detaljerna.
Sen en liten grej, fixa en mörkare kant mellan guldet och det grå på axlarna.
Ses på klubben!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Re: Stefans GK
[quote="Gonka Koff"
Sen en liten grej, fixa en mörkare kant mellan guldet och det grå på axlarna.
[/quote]
Hur menar du då? vilket gråa?
Sen en liten grej, fixa en mörkare kant mellan guldet och det grå på axlarna.
[/quote]
Hur menar du då? vilket gråa?
Re: Stefans GK
det som är roligast att se tycker jag är att dom inte är i metal. det gör att man kolla en extra gång på dom, jag har även med fundera på att använda mig av typ samma färg på mina eldar.
men det ska bli roligt att se allt klart sen, vi får ta en runda någon gång nere på klubben
men det ska bli roligt att se allt klart sen, vi får ta en runda någon gång nere på klubben
becon är ganska roligt.
-
Gonka Koff
- Inlägg: 2745
- Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55
Re: Stefans GK
Stefan-RT skrev:[quote="Gonka Koff"
Sen en liten grej, fixa en mörkare kant mellan guldet och det grå på axlarna.
Hur menar du då? vilket gråa?[/quote]
Jag tror faktiskt att jag såg lite fel, med den vinkeln som bilderna är tagna på ser man inte kanten på guldet på axelskydden. Fick därför för mig att det inte fanns nån skugglinje där.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Re: Stefans GK
Ok, nu har jag byggt allt, och washat dem, lagt på första lagret bleached bone efter wash.
- Bilagor
-
- DSC00295.JPG
- (99.83 KiB) Nerladdad 225 gånger
-
- DSC00292.JPG
- (103.66 KiB) Nerladdad 223 gånger
-
- DSC00294.JPG
- (91.05 KiB) Nerladdad 227 gånger
Re: Stefans GK
Stormravens har inte blivit washade ännu, plus de är på klubben, fotar när de är helt klara istället.
- Bilagor
-
- DSC00298.JPG
- (101.83 KiB) Nerladdad 220 gånger
-
- DSC00297.JPG
- (103.92 KiB) Nerladdad 216 gånger
-
- DSC00296.JPG
- (88.7 KiB) Nerladdad 218 gånger
Re: Stefans GK
Pro tip: Det är ganska lurigt att få wash att bli jämn på stora plana ytor. Tyvärr har jag inget förslag på hur man lyckas, förutom "använd oljefärg istället." Någon annan som vet?Stefan-RT skrev:Stormravens har inte blivit washade ännu, plus de är på klubben, fotar när de är helt klara istället.
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Stefans GK
Någon form av flow improver.
Eller mycket tunnare wash många fler gånger.
Eller mycket tunnare wash många fler gånger.