Stefans GK

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: Stefans GK

Inlägg av Stefan-RT »

Okies, såhär kommer det bli.

Nu blir nästa steg o fixa en komp 48 lista.
Bilagor
DSC00288.JPG
DSC00288.JPG (74.76 KiB) Visad 1605 gånger
DSC00289.JPG
(90.35 KiB) Nerladdad 575 gånger

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Stefans GK

Inlägg av speedfreek »

Snyggt med det blå!

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Stefans GK

Inlägg av Gonka Koff »

speedfreek skrev:Snyggt med det blå!
jepp!

Jag är ju visserligen ingen direkt stiltalang, men jag är helt övertygad att den där axelskölden bara måste piffas upp. Först, ge den en ram, eller en kanthighlight för att ge den konturer så att det svarta inte flyter ihop med stormboltern. Sen vill jag se en liten grunka med orange mot svart i den där skölden för att balansera de blå detaljerna.

Sen en liten grej, fixa en mörkare kant mellan guldet och det grå på axlarna.

Ses på klubben!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: Stefans GK

Inlägg av Stefan-RT »

[quote="Gonka Koff"

Sen en liten grej, fixa en mörkare kant mellan guldet och det grå på axlarna.
[/quote]


Hur menar du då? vilket gråa?

Användarvisningsbild
muffin
Inlägg: 563
Blev medlem: 03 dec 2010, 23:06
Ort: Falun

Re: Stefans GK

Inlägg av muffin »

det som är roligast att se tycker jag är att dom inte är i metal. det gör att man kolla en extra gång på dom, jag har även med fundera på att använda mig av typ samma färg på mina eldar.

men det ska bli roligt att se allt klart sen, vi får ta en runda någon gång nere på klubben :D
becon är ganska roligt.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Stefans GK

Inlägg av Gonka Koff »

Stefan-RT skrev:[quote="Gonka Koff"

Sen en liten grej, fixa en mörkare kant mellan guldet och det grå på axlarna.

Hur menar du då? vilket gråa?[/quote]

Jag tror faktiskt att jag såg lite fel, med den vinkeln som bilderna är tagna på ser man inte kanten på guldet på axelskydden. Fick därför för mig att det inte fanns nån skugglinje där.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: Stefans GK

Inlägg av Stefan-RT »

Ok, nu har jag byggt allt, och washat dem, lagt på första lagret bleached bone efter wash.
Bilagor
DSC00295.JPG
(99.83 KiB) Nerladdad 225 gånger
DSC00292.JPG
(103.66 KiB) Nerladdad 223 gånger
DSC00294.JPG
(91.05 KiB) Nerladdad 227 gånger

Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: Stefans GK

Inlägg av Stefan-RT »

Stormravens har inte blivit washade ännu, plus de är på klubben, fotar när de är helt klara istället.
Bilagor
DSC00298.JPG
(101.83 KiB) Nerladdad 220 gånger
DSC00297.JPG
(103.92 KiB) Nerladdad 216 gånger
DSC00296.JPG
(88.7 KiB) Nerladdad 218 gånger

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Stefans GK

Inlägg av HeadWar »

Stefan-RT skrev:Stormravens har inte blivit washade ännu, plus de är på klubben, fotar när de är helt klara istället.
Pro tip: Det är ganska lurigt att få wash att bli jämn på stora plana ytor. Tyvärr har jag inget förslag på hur man lyckas, förutom "använd oljefärg istället." Någon annan som vet?

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Stefans GK

Inlägg av speedfreek »

Någon form av flow improver.
Eller mycket tunnare wash många fler gånger.

Skriv svar