Ny Armé

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Ny Armé

Inlägg av speedfreek »

Ja, det är helt OK.

Emanuel
Inlägg: 77
Blev medlem: 14 aug 2011, 19:00

Re: Ny Armé

Inlägg av Emanuel »

Har sett att folk gör ovalabaser för sina bikes/jetbikes. Beror detta på nya regler, önskemål från det allmänna 40k spelarombudet eller vad?
Är det standard för turneringar och spel i allmänhet?
Allt som kan döda en Grey Knight måste vara brutet.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Ny Armé

Inlägg av Ancalagon »

De ovala baserna är egentligen inte ovala. Det är de "nya" bike baserna till 40k. Egentligen är det vanliga bike/cavalry baser som fått rundade hörn. De är nu standard till bikes och liknande, och därför använder många dem även om de tidigare köpt modellerna med kantiga bikebaser.

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Ny Armé

Inlägg av Claimh_Solais »

Emanuel skrev:Har sett att folk gör ovalabaser för sina bikes/jetbikes. Beror detta på nya regler, önskemål från det allmänna 40k spelarombudet eller vad?
Är det standard för turneringar och spel i allmänhet?
Har för mig det är bara för att dom ska se snygga ut

Skriv svar