Tale of Four Gamers: Lost in the Securu Sector
Re: Tale of Four Gamers: Lost in the Securu Sector
Det ser jättebra ut. Och saker som gatlyktor och skyltar gör verkligen mycket för utseendet och upplevelsen, även om de inte påverkar spelet så mycket.
Sen blir man ju alldeles nostalgisk när man läser tankarna bakom armébyggena. "Det här är coolt, så den vill jag ha" och "Den här känns för bra så den skiter vi i". Tänk så kul spelet var när nästan alla resonerade så en gång i tiden...
Sen blir man ju alldeles nostalgisk när man läser tankarna bakom armébyggena. "Det här är coolt, så den vill jag ha" och "Den här känns för bra så den skiter vi i". Tänk så kul spelet var när nästan alla resonerade så en gång i tiden...
Lite Kroot
Första squaden ihoplimmad. Jag skulle vilja byta ut Kroothuvena. Det är nåt med dem som andas dåligt 90tal... Jag har beställt huvud med gasmasker. Ska se om det funkar att sätta på dem. Överväger att låta alla Tauenheter ha gasmasker. Jag har faktiskt beställt två olika typer från två företag för att se om de passar.
De här:

Och de här:

Jag vill ha lite trenchkrig känsla på dem. De står på trashbaser, ska ha slitna fordon... Så gasmasker kanske funkar bra. Puppetswarmaskerna är mycket schysstare dock, men de är tydligen väldigt små...
Här är en bild på mina grundsprejjade Kroot. 70p limmade och färdiga
Check.

De här:

Och de här:

Jag vill ha lite trenchkrig känsla på dem. De står på trashbaser, ska ha slitna fordon... Så gasmasker kanske funkar bra. Puppetswarmaskerna är mycket schysstare dock, men de är tydligen väldigt små...
Här är en bild på mina grundsprejjade Kroot. 70p limmade och färdiga
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
Om du bara byter ut fronten på huvudena så att det faktiskt ser ut som en kroot i gasmask tror jag det kan bli coolt. Men att byta ut hela huvudena mot mer mäsnkliga huvuden är jag lite skeptisk till.
ok då var det dags för det fjärde hjulet och presentera sin idé. En genestealer cult har under en månads tid lagt ut massa tid o pengar på att köpa gamla och eftertraktade figurer på ebay... allt för att bygga IG med inriktning på närstrid.
det måste såklart finnas lite genestealers också, så jag har fått ok på att "alliera" in lite genstealers.
1gen blir således vanliga IG troops figurerna kommer vara necromunda house delaque
2gen blir special weapon och veteraner här blir det necromunda tech gang med någon enstaka bonusarm.
3gen "hybrider" blir penal legion det blir gamla hybrid figurer.
4gen "purestrain" blir Ymgarl genestealers här blir det genestealer modeller.
här är en lite bild på det som har kommit. armelistan första 750p ser ut så här.
HQ
Company Command Squad (205) WS3•BS4•S3•T3•W1•I3•A1•Ld7•Sv5+
medi-pack; vox-caster; carapace armour; lasguns or laspistols; close combat weapons; frag grenades.
Company Commander patriarch WS4•BS4•S3•T3•W3•I3•A3•Ld9•Sv5+
laspistol; power fist; refractor field; frag grenades; krak grenades. Senior Officer.
2× Bodyguard WS4•BS4•S3•T3•W1•I3•A2•Ld7•Sv5+
laspistol; close combat weapon; frag grenades. Look Out — Arghh!.
• Chimera BS3•FA12•SA10•RA10•HP3
multi-laser; heavy bolter; searchlight; smoke launchers. Vehicle (tank); Transport Capacity: 12 models; Amphibious; Mobile Command Vehicle.
Elites
Broodlord Marbo (65) WS5•BS5•S3•T3•W2•I5•A4•Ld7•Sv5+
flak armour; ripper pistol; envenomed blade; frag grenades; melta bombs; demolition charge. Fearless; Stealth; Move Through Cover; Hit and Run; Fleet; Loner; He's Behind You.
Troops
Platoon Command Squad (285) WS3•BS3•S3•T3•W1•I3•A1•Ld7•Sv5+
meltagun; lasguns or laspistols; close combat weapons; frag grenades; flak armour.
Platoon Commander WS4•BS4•S3•T3•W1•I3•A2•Ld8•Sv5+
laspistol; close combat weapon; frag grenades; flak armour. Junior Officer.
• Infantry Squad WS3•BS3•S3•T3•W1•I3•A1•Ld7•Sv5+
flamer; lasguns; frag grenades; flak armour. Combined Squad.
+1 Sergeant WS3•BS3•S3•T3•W1•I3•A2•Ld8•Sv5+
laspistol; close combat weapon; frag grenades; flak armour.
• Special Weapon Squad WS3•BS3•S3•T3•W1•I3•A1•Ld7•Sv5+
3× plasma gun; flak armour; lasguns; close combat weapons.
multi-laser; heavy bolter; searchlight; smoke launchers. Vehicle (tank); Transport Capacity: 12 models; Amphibious; Mobile Command Vehicle.
Hybrids (Penal Legion Squad) (80) WS3•BS3•S3•T3•W1•I3•A1•Ld8•Sv5+
lasguns; close-combat weapons; flak armour. Desperadoes; Scouts; Stubborn.
Penal Custodian WS3•BS3•S3•T3•W1•I3•A1•Ld8•Sv5+
Detachment: Genestealers (Tyranids)
Elites
5 Ymgarl Genestealers (115) WS6•BS0•S4•T4•W1•I6•A2•Ld10•Sv4+
hardened carapaces; rending claws. Alter Form; Brood Telepathy; Dormant; Fleet; Move Through Cover.
färgschemat blir klassiskt kommer med fler bilder och uppdateringar när det kommer fler figurer. Skriv gärna vad ni tror om listan eller om ni har tankar kring spelbarhet och hårdhet.
det måste såklart finnas lite genestealers också, så jag har fått ok på att "alliera" in lite genstealers.
1gen blir således vanliga IG troops figurerna kommer vara necromunda house delaque
2gen blir special weapon och veteraner här blir det necromunda tech gang med någon enstaka bonusarm.
3gen "hybrider" blir penal legion det blir gamla hybrid figurer.
4gen "purestrain" blir Ymgarl genestealers här blir det genestealer modeller.
här är en lite bild på det som har kommit. armelistan första 750p ser ut så här.
HQ
Company Command Squad (205) WS3•BS4•S3•T3•W1•I3•A1•Ld7•Sv5+
medi-pack; vox-caster; carapace armour; lasguns or laspistols; close combat weapons; frag grenades.
Company Commander patriarch WS4•BS4•S3•T3•W3•I3•A3•Ld9•Sv5+
laspistol; power fist; refractor field; frag grenades; krak grenades. Senior Officer.
2× Bodyguard WS4•BS4•S3•T3•W1•I3•A2•Ld7•Sv5+
laspistol; close combat weapon; frag grenades. Look Out — Arghh!.
Elites
Broodlord Marbo (65) WS5•BS5•S3•T3•W2•I5•A4•Ld7•Sv5+
flak armour; ripper pistol; envenomed blade; frag grenades; melta bombs; demolition charge. Fearless; Stealth; Move Through Cover; Hit and Run; Fleet; Loner; He's Behind You.
Troops
Platoon Command Squad (285) WS3•BS3•S3•T3•W1•I3•A1•Ld7•Sv5+
meltagun; lasguns or laspistols; close combat weapons; frag grenades; flak armour.
Platoon Commander WS4•BS4•S3•T3•W1•I3•A2•Ld8•Sv5+
laspistol; close combat weapon; frag grenades; flak armour. Junior Officer.
• Special Weapon Squad WS3•BS3•S3•T3•W1•I3•A1•Ld7•Sv5+
3× plasma gun; flak armour; lasguns; close combat weapons.
Hybrids (Penal Legion Squad) (80) WS3•BS3•S3•T3•W1•I3•A1•Ld8•Sv5+
lasguns; close-combat weapons; flak armour. Desperadoes; Scouts; Stubborn.
Penal Custodian WS3•BS3•S3•T3•W1•I3•A1•Ld8•Sv5+
Detachment: Genestealers (Tyranids)
Elites
5 Ymgarl Genestealers (115) WS6•BS0•S4•T4•W1•I6•A2•Ld10•Sv4+
hardened carapaces; rending claws. Alter Form; Brood Telepathy; Dormant; Fleet; Move Through Cover.
färgschemat blir klassiskt kommer med fler bilder och uppdateringar när det kommer fler figurer. Skriv gärna vad ni tror om listan eller om ni har tankar kring spelbarhet och hårdhet.
-
katzenjammer
tackar!katzenjammer skrev:Snyggt målad magus!!
- Lottomannen
Oh, jag gillar genestealer cults!
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Re: Lite Kroot
Annars har du ju pig iron maskerna: http://www.pig-iron-productions.com/hd1 ... -p-15.htmlbenmannen skrev:Puppetswarmaskerna är mycket schysstare dock, men de är tydligen väldigt små...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Re: Lite Kroot
De var lite intressanta! Rätt buskis! Hmm. Kanske måste beställa några och testaExcessus skrev:Annars har du ju pig iron maskerna: http://www.pig-iron-productions.com/hd1 ... -p-15.htmlbenmannen skrev:Puppetswarmaskerna är mycket schysstare dock, men de är tydligen väldigt små...
Mortarion: Ja, jag tror du har rätt. Jag ska nog bara byta ut fejjorna och lämna kvar spikdreadsen...
Köpte lite Warhounds of Chaos och ska göra lite Kroot Hounds med gasmasker av dem. Känns tyvärr som en lite billig lösning men det kanske blir bra, om jag moddar dem tillräckligt och tar bort alla tentakler och annat knas.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
heja...rolig blogg detta! och ett stort plus i kanten för Genestealercult
Håller med Mortarion att du borde behålla spikdreadsen och montera gasmasken framför!
Håller med Mortarion att du borde behålla spikdreadsen och montera gasmasken framför!