En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Kaptenen skrev:Älskar att se när projekt plippar ur och går över till crazyside! :wub:
Nu spelar det inte längre någon roll om du kommer att använda alla varianter av tanken, nu är det att köra hela vägen in i kaklet och lyckas göra det möjligt som är det viktiga!

Heja heja! :mrgreen:
Haha tack för hejarop. Har faktiskt funderat på att köra ärg på banden istället. Det skulle verkligen vara helt flippat. Vem gör larvband i typ mässingsaktiga legeringar? Men oh så snyggt.

Och nä, hur ska jag hinna köra matcher med åtta olika listor? Enda gången jag spelar är på turnering och det blir kanske 3-4 max per år. Men att möjligheten finns där att göra det vid behov räcker gott :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Tråk, tråk och lite omväxling!

Var tvungen att blanda upp allt tråkgöra just nu med att börja leka lite battle damage på tanken.

Bild

Att måla insidan på alla kanoner, få färgstopp i ABn och skvätta överallt, måla om banden, måla vapnen etc skapar den där läskigt tråkiga löpande band principen (mehehe).

Då är det fantastiskt med en så stor modell, så att man kan gå över och göra något som är kul som variation.

Funderar även på att sätta stora magneter på insidan av tanken för att hålla kanontornen på plats. Stör mig annars på att de kommer haspla runt som en full Bambi på såpad rutchkana.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Onwards and upwards...

Bild

Har satt dekaler på tanken. Den ena får heta Imperius Dominatus och den andra Dauntless. Hä bli bra dä!

Bild

Nu har jag rostat ner den hyfsat. Försöker hålla det koncentrerat för att få till kontrasterna. Tror det räcker så. Sen dags att gå vidare med metall, rostrött och sen dags att montera banden :)

Asphyxate

Inlägg av Asphyxate »

Ah du kör banden separat. Limmade fast dem för jag kände att de skulle bli så kluriga och limma om man redan kört på frontplattan och bakplattan som täcker. Ofta med airbrush känner jag att jag vill köra saker i stora sub assemblies istället för mindre som man gjorde med pensel.

Ser bra ut såhär långt tycker jag. :)

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Jag tycker att du verkligen fått till färgen på rosten. Den ser verklighetstrogen ut. Du skulle inte kunna avslöja hur du fått fram den nyansen?
Annars tycker jag arbetet framskrider lovande. Ser bra ut. :)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Lictor

Inlägg av Lictor »

Fan vad snygg den blir!
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

@Lictor; en tackar och bockar :)

@Asphyxate; Jupp jag har gått all in på part assembly :) Gillar det som tusan! Banden var inte så knepiga att få till. Körde på limmet och satte ihop sista trean och ettan samt drog dit det innan de stelnat så de satt ihop korrekt. Lite färg rök i samband med lim och fingerkontakt men det är lätt att ordna. Jämfört med att måla skiten på plats är det rena himmelriket.

@Rune. Tack som fan! Självklart! Delad glädje är trippel glädje :D
Den superlätta delen av rosten är svinenkel: typhus corrosion med svamp. Så jämrans bra!

Den knepigaste delen jag själv tycker tillför massor är att jag airbrushat på washen. Washen skapar en naturlig skiftning i plåten jag verkligen gillar.

Utmaningen var att hitta exakt rätt flöde mellan färg och luft. För mycket luft och washen blåser bort från alla skrevor. För lite luft och washen skvätter på istället för ett jämnt flöde. Och sen dränka skiten i vad som känns som alldeles för mycket.

Sen snabbt med pensel och samla upp de allra största pölarna med wash. Men inte för mycket för då blir skrevorna nakna istället.

En hel del efterjobb med att washa för hand där sprutan missat. Samt att bunka upp led wash. För denna bad boy gick det åt en 4-5 flaskor totalt.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Plåten klar!

Bild

Bild

Har arbetat över all plåt med först silver med svamp. Sen testade jag blanda ett par olika rostiga vädringspulver med medium och stipplade på det med en urtorkad borste för att få mer rödskiftningar.

Efter det gick jag lös med typhus corrosion ett varv till men mycket försiktigare, för att få till lite mörkare fläckar i de mest angripna ställena samt försiktigt längs kanter och dylikt för att få till ännu mer nötningsskador.

Nu är det dags att fixa banden. Håller på och testar olika varianter som ärg och ren rost separat för att se vad som funkar bäst.

Kommer nog inte heller drybrusha silver på banden utan köra svamp för att ytterligare stärka den slitna känslan.

Bild

Har fått jobba en del med de magnetiserade vapnen för att de ska sitta bra. Addera lite magneter där distansen är för stor. En del grovfilande på vissa kanoner för att delarna ska passa.

Linserna är klara också. Just dessa får jag göra om för de blev inte bra men annars är det läge att göra sökljuset. Där tror jag blå kan passa. Den kommer nog bli knepig att få till bra. Hmmm...

Ska även måla upp alla örnar i nån grå nyans samt göra slitna ytor på dem.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Svårt val...

Bild

Har svårt att välja någon av dessa. Den gröna ärgen poppar. Rosten passar nog mer med modellen som helhet.

Hmm.. Funkar nån av dem och isåfall vilken?

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Eller kanske mer nån av dessa?

Bild

Skriv svar