Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
-
Elevatorlake
Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Spana in den där plasman och power fisten, vilka skönheter!
Och de verkar även jobba på mechanicums egna supportenheter för titaner. Det blir väldigt, väldigt svårt att motstå att inte skaffa lite såna som kan susa runt mellan fötterna på warlorden...
http://battlebunnies.blogspot.se/2016/0 ... nicus.html
Och de verkar även jobba på mechanicums egna supportenheter för titaner. Det blir väldigt, väldigt svårt att motstå att inte skaffa lite såna som kan susa runt mellan fötterna på warlorden...
http://battlebunnies.blogspot.se/2016/0 ... nicus.html
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Undrar vad det blir för regler till fisten.
+1A och Machine Destroyer känns lite i klenaste laget om man ser till vad man byter bort. Så känns det i alla fall med Reaverns närstridsvapen...
+1A och Machine Destroyer känns lite i klenaste laget om man ser till vad man byter bort. Så känns det i alla fall med Reaverns närstridsvapen...
-
Elevatorlake
Reglerna finns redan i tempest och det är exakt det du beskriver, +1a och machine destroyer. Däremot har warlord fisten en vulcan mega bolter också. Lustigt nog står det inget om boltern i reglerna.Pipkin skrev:Undrar vad det blir för regler till fisten.
Den är ju uppenbart bara på skoj eftersom warlorden redan har str D i närstrid även utan fist plus att den har ws2 och 3a i grund...
-
Elevatorlake
Inte mycket bildvänligt som pågår just nu, idag har jag pinnat höfter och fötterna med 3mm mässingsstänger och lite jb weld.
Har även börjat kolla på överkroppen och den ser inte riktigt lika rolig ut, passformen verkar vara minst sagt varierande där
Har även börjat kolla på överkroppen och den ser inte riktigt lika rolig ut, passformen verkar vara minst sagt varierande där
Hårfön! Resinböjarens bäste vän. 
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Elevatorlake
Har en känsla av att det är lika bra att bekanta sig med den. Jag har bara kört med varmvatten hittills vilket funkar på mindre grejer men till de större måste jag nog ha en fön.Ismeno skrev:Hårfön! Resinböjarens bäste vän.
Kan varmt rekommenderas. (Ehum)Elevatorlake skrev:Har en känsla av att det är lika bra att bekanta sig med den. Jag har bara kört med varmvatten hittills vilket funkar på mindre grejer men till de större måste jag nog ha en fön.Ismeno skrev:Hårfön! Resinböjarens bäste vän.
Fördelen är att man kan böja delar mer precist och efter hand. Värma lite, böja till, kolla passform, värma mer osv. Använder frugans avlagda. (När jag fattade intresse för den sprang hon snabbt och köpte en ny!
Har varit oumbärlig med den bråkiga Land Raidern och robotarnas ammoband.
Ismeno skrev:Kan varmt rekommenderas. (Ehum)Elevatorlake skrev:Har en känsla av att det är lika bra att bekanta sig med den. Jag har bara kört med varmvatten hittills vilket funkar på mindre grejer men till de större måste jag nog ha en fön.Ismeno skrev:Hårfön! Resinböjarens bäste vän.
Fördelen är att man kan böja delar mer precist och efter hand. Värma lite, böja till, kolla passform, värma mer osv. Använder frugans avlagda. (När jag fattade intresse för den sprang hon snabbt och köpte en ny!)
Har varit oumbärlig med den bråkiga Land Raidern och robotarnas ammoband.
Måste hålla med till fullo. Byggde en Castigaror knight och det blev hur smidigt som helst att böja rätt ammobandet till den så det passade poseringen. Böjde även rätt kanonen på en eldar Lynx som var helt böjd.
-
Elevatorlake
Här har det inte hänt mycket på ett tag...
Dels har hobbytempot varit lite lägre och dels har jag mest byggt saker så det har inte varit så mycket roligt att titta på. Det jag byggt är 20 tacticals från betrayal at calth varav tio har invictarii upgrade packs och och tio har praetorian upgrade packs. Eller... Eftersom jag valde att använda några mk3 jag hade liggande för ben och armar blev det faktiskt inte en enda del från BoC-lådan som användes till invictarii-kitten tillslut, så bra gick det med den planen
Jag försöker så gott jag kan att inte räkna ut vad den där enheten har kostat i pengar...
Jag har även limmat och magnetat contemptorn från BoC samt gått loss med etched brass på den, limmat och magnetat en leviathan med två storm cannons, en grav flux och en siege drill och slutligen har jag använt varenda tving jag har för att försöka få ihop överkroppen på warlorden. Passformen var minst sagt sådär på den...
Efter att ha sett Ismenos färdiga land raider och den otroliga leran han fick till där är suget stort att börja måla igen och nu saknas det ju verkligen inte byggda modeller att måla
Warlordens överkropp finns där någonstans gömd bland alla tvingar

Tio stycken mk3 invictarii

Tio stycken BoC tacticals med praetorian upgrade packs

En magnetad contemptor och en magnetad leviathan respektive

Dels har hobbytempot varit lite lägre och dels har jag mest byggt saker så det har inte varit så mycket roligt att titta på. Det jag byggt är 20 tacticals från betrayal at calth varav tio har invictarii upgrade packs och och tio har praetorian upgrade packs. Eller... Eftersom jag valde att använda några mk3 jag hade liggande för ben och armar blev det faktiskt inte en enda del från BoC-lådan som användes till invictarii-kitten tillslut, så bra gick det med den planen
Jag har även limmat och magnetat contemptorn från BoC samt gått loss med etched brass på den, limmat och magnetat en leviathan med två storm cannons, en grav flux och en siege drill och slutligen har jag använt varenda tving jag har för att försöka få ihop överkroppen på warlorden. Passformen var minst sagt sådär på den...
Efter att ha sett Ismenos färdiga land raider och den otroliga leran han fick till där är suget stort att börja måla igen och nu saknas det ju verkligen inte byggda modeller att måla
Warlordens överkropp finns där någonstans gömd bland alla tvingar

Tio stycken mk3 invictarii

Tio stycken BoC tacticals med praetorian upgrade packs

En magnetad contemptor och en magnetad leviathan respektive

Massa skoj, gillar titanen i tving!
blir det mer Ultramarines?
blir det mer Ultramarines?