nja, så många omslag ger det inte men ett omslag på fummeltabellen (borde ju bli typ mishaptabellen) och immunitet mot Blind. Du har sett det mesta helt enkelt och är antingen kvar i chock eller har blivit så avtrubbad att inget biter...benmannen skrev:Hahahahaha.MITTZ skrev:Heja! Heja!
(visualisera följande och känn stödet: 30+ kille i 95kilosklassen med ena foten i huvudhöjd och pompoms i händerna)
Hur kan jag förlora med det stödet! Hur många rerolls kommer inte det ge!
The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult
Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult
Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult
Jag hade typ inget att fixa med till GothCon så jag byggde om en Raider... Jag hade en snabbmålad Radier som var alldeles för ljus i sitt färgschema och för tråkig. Den var inte pimpad alls.
Så jag byggde en Wycheradier till av den, och har börjat testa ta bort de stora stjärtfenorna. De ställer ofta till det för mig, de gör båtarna så svåra att gömma, och nu utan dem så matchar de bättre de nuvarande Raidersarna i hullstorlek.
Så en båt pilotad av Wychar. Kan bara leda till trubbel:




Så jag byggde en Wycheradier till av den, och har börjat testa ta bort de stora stjärtfenorna. De ställer ofta till det för mig, de gör båtarna så svåra att gömma, och nu utan dem så matchar de bättre de nuvarande Raidersarna i hullstorlek.
Så en båt pilotad av Wychar. Kan bara leda till trubbel:
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
ETC 2009+2010: Dark Elves
-
Loudhoward
- Inlägg: 271
- Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41
Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult
Har alltid spelat det bakre kladdet på gamla raiders som utsmyckning och inte hull. Men gillar wychraidern skarpt!
Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult
Det är så jag också borde göra, men det blir lätt diskussion dåLoudhoward skrev:Har alltid spelat det bakre kladdet på gamla raiders som utsmyckning och inte hull. Men gillar wychraidern skarpt!
Den ser snabbare ut utan fenorna. Mer som den ska se ut.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
ETC 2009+2010: Dark Elves
Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult
Det gick bra för Culten på GothCon. Jag hade tur med tre bra matchups. De tre bra matchupsen var mot roliga GothConstylearmeer, och de tre dåliga var mot rätt hårda Space Marinevarianter. Imperial Fists var poppis. Jag vann de tre bra matchupsen och förlorade de tre dåliga, men inte med så mycket och efter kompkompensationen så vann jag typ alla matcherna. Tror jag förlorade en med lite grann. Så det var ett bra betyg för GothCons kompsystem, som jag tycker är det bästa i turneringssverige.
Stor eloge till dem som orkar gå igenom så många listor och försöka ge alla en rättvis bedömning. Jag fick hyfsat hög komp 13 av 20, vilket var runt 5e högsta på hela turneringen. Men jag hade följt deras riktlinjer för hög komp och maxat på med det. De andra Dark Eldarspelarna var lite mixat nöjda. Vissa fick för högt andra fick för lågt.
Centurions rockade, jag hade en arme som inte tog så mycket stryk av Grav Guns, men jösses vad de modellerna skjuter. Jag mötte en arme som inte hade Grav Guns på sina Centurions, men det var bara värre för mig för då hade de två Heavy Bolters var, som renodlade typ allt och hade Tank Hunter... Suck. Och som dessutom kunde split firea. Där dog det Raiders... Två matcher mötte jag Centurions men lyckades bolla bort dem hyfsat med tanke på vad de skulle kunna göra med min arme.
Knasigaste matchen var mot en rolig fluffig Nurglearme med inget skjuta förutom 3 x5 Plaguemarines i Rhinos... Väldigt trist för honom men han höll humöret uppe och kämpade på. Jag sköt sönder hans arme i 6 rundor eller så. Inte ofta man vinner Kill Points mission mot Nurgle... Och det stort. Han rullade dessutom sjukt dåligt och mina tärningar rockade. Så det var bara en extra spik i kistan.
Culten hamnade på andra plats och kunde ha tagit första platsen om inte min sista match hade slutat runda fem... Men jag är mycket nöjd med hur armen presterade. I allmänhet så var Mandrakes bäst som vanligt. Jetbikesen funkade också bra, fick bättre utdelning av dem än vad jag brukar, men jag slickade mer än vanligt och jag måste nog måla upp en modell till med Cluster Caltrops...
Shreddern träffade inte ett skott. Wychar fick Haywirea en hel del. Jag tror inte en HQ dog i en enda match, inte min Warlord i varjefall, trots att han outflankade och jagade slavar i alla matcher.
Det är otroligt hur tåliga Mandrakes är. Det är en ovan känsla att inte bry sig det minsta om motståndaren har flamers i sina enheter... 5+ 5+ och lite bra tärningsrull fixar allt
Här har ni resultatet och klickar ni på namnen så ser ni listorna:
http://tok.sverok.net/tto/tournament.ph ... t&aT_id=29
Stor eloge till dem som orkar gå igenom så många listor och försöka ge alla en rättvis bedömning. Jag fick hyfsat hög komp 13 av 20, vilket var runt 5e högsta på hela turneringen. Men jag hade följt deras riktlinjer för hög komp och maxat på med det. De andra Dark Eldarspelarna var lite mixat nöjda. Vissa fick för högt andra fick för lågt.
Centurions rockade, jag hade en arme som inte tog så mycket stryk av Grav Guns, men jösses vad de modellerna skjuter. Jag mötte en arme som inte hade Grav Guns på sina Centurions, men det var bara värre för mig för då hade de två Heavy Bolters var, som renodlade typ allt och hade Tank Hunter... Suck. Och som dessutom kunde split firea. Där dog det Raiders... Två matcher mötte jag Centurions men lyckades bolla bort dem hyfsat med tanke på vad de skulle kunna göra med min arme.
Knasigaste matchen var mot en rolig fluffig Nurglearme med inget skjuta förutom 3 x5 Plaguemarines i Rhinos... Väldigt trist för honom men han höll humöret uppe och kämpade på. Jag sköt sönder hans arme i 6 rundor eller så. Inte ofta man vinner Kill Points mission mot Nurgle... Och det stort. Han rullade dessutom sjukt dåligt och mina tärningar rockade. Så det var bara en extra spik i kistan.
Culten hamnade på andra plats och kunde ha tagit första platsen om inte min sista match hade slutat runda fem... Men jag är mycket nöjd med hur armen presterade. I allmänhet så var Mandrakes bäst som vanligt. Jetbikesen funkade också bra, fick bättre utdelning av dem än vad jag brukar, men jag slickade mer än vanligt och jag måste nog måla upp en modell till med Cluster Caltrops...
Shreddern träffade inte ett skott. Wychar fick Haywirea en hel del. Jag tror inte en HQ dog i en enda match, inte min Warlord i varjefall, trots att han outflankade och jagade slavar i alla matcher.
Det är otroligt hur tåliga Mandrakes är. Det är en ovan känsla att inte bry sig det minsta om motståndaren har flamers i sina enheter... 5+ 5+ och lite bra tärningsrull fixar allt
Här har ni resultatet och klickar ni på namnen så ser ni listorna:
http://tok.sverok.net/tto/tournament.ph ... t&aT_id=29
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
ETC 2009+2010: Dark Elves
-
Loudhoward
- Inlägg: 271
- Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41
Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult
Grattis och bra spelat Stefan.
Angående kompen tycker jag du ligger rätt, men håller inte riktigt med om att systemet är bäst. Som ny spelare försökte jag bygga en lagom mjuk lista och bad om feedback inför och fick "10+ komp bör du hamna på" till svar. Hamnade på 6, och fick möta en del ruskigt tuffa listor med liknande komp. En IG med 9 tanks, mycket scoring och vendetta på komp 4 tex.
Anser inte att min lista skulle ligga så nära den listan som den gjorde men någon blir missnöjd i subjektiv komp och någon annan nöjd. Så är det med subjektivitet, vi tycker olika. För mig är det enklare att bygga en så bra lista som möjligt med tex lbk mallen och bara acceptera den som det är, kanske just för att jag är nybörjare.
Nu spelade kompen ingen direkt roll för mig då jag hamnade i botten och egentligen inte brydde mig om resultat.
Igen, stort grattis och det var roligt att se att mandrakarna och resten av listan höll så bra som de gjorde då din poäng är klart respektabel även utan kompen som stöd!
Angående kompen tycker jag du ligger rätt, men håller inte riktigt med om att systemet är bäst. Som ny spelare försökte jag bygga en lagom mjuk lista och bad om feedback inför och fick "10+ komp bör du hamna på" till svar. Hamnade på 6, och fick möta en del ruskigt tuffa listor med liknande komp. En IG med 9 tanks, mycket scoring och vendetta på komp 4 tex.
Anser inte att min lista skulle ligga så nära den listan som den gjorde men någon blir missnöjd i subjektiv komp och någon annan nöjd. Så är det med subjektivitet, vi tycker olika. För mig är det enklare att bygga en så bra lista som möjligt med tex lbk mallen och bara acceptera den som det är, kanske just för att jag är nybörjare.
Nu spelade kompen ingen direkt roll för mig då jag hamnade i botten och egentligen inte brydde mig om resultat.
Igen, stort grattis och det var roligt att se att mandrakarna och resten av listan höll så bra som de gjorde då din poäng är klart respektabel även utan kompen som stöd!
Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult
Ja, det blir lite så på gothCon och det kommer med paketet. Ena året får man för bra andra för dåligt. Det jag gillar med det är att man kan tex köra två enheter Mandrakes och få dem att funka bra tack vare deras kompsystem, vilket knappt skulle gå med LBK mallen. LBK även på låg tröskel skapar nästan okompade listor... Det är det jag inte gillar med den. LinCon kommer bli en ostfest utan like med kompmax 4.
Det är knepigt att bygga bra listor med hög komp som nybörjare. De ovanliga valen som kanske behövs för hög komp äger man helt enkelt inte... Men det är bara att pyssla på och träna konstiga listor.
Det är knepigt att bygga bra listor med hög komp som nybörjare. De ovanliga valen som kanske behövs för hög komp äger man helt enkelt inte... Men det är bara att pyssla på och träna konstiga listor.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
ETC 2009+2010: Dark Elves
Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult
Det var starkt jobbat att komma tvåa med din lista även om det var med hög komp !
Kul att DE fick vara med i toppen med lite mjukis fluffis
Grattis !
Kul att DE fick vara med i toppen med lite mjukis fluffis
Grattis !
-
Loudhoward
- Inlägg: 271
- Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41
Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult
Nej, det är ju den klara fördelen med subkomp. Ospelade enhetet får se ljuset! Mandrakes, Bloodbrides, med mera.benmannen skrev:Ja, det blir lite så på gothCon och det kommer med paketet. Ena året får man för bra andra för dåligt. Det jag gillar med det är att man kan tex köra två enheter Mandrakes och få dem att funka bra tack vare deras kompsystem, vilket knappt skulle gå med LBK mallen. LBK även på låg tröskel skapar nästan okompade listor... Det är det jag inte gillar med den. LinCon kommer bli en ostfest utan like med kompmax 4.
Det är knepigt att bygga bra listor med hög komp som nybörjare. De ovanliga valen som kanske behövs för hög komp äger man helt enkelt inte... Men det är bara att pyssla på och träna konstiga listor.
Och visst kan du bygga hårda listor på lbk 0. För Dark Eldar är det inte så stor skillnad, färre venoms, bara 2 ravagers och inte en full fordonspark.
Fördelen är att du VET vad du får vilket för nybörjare är enklare!
Stort grattis igen!
Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult
Tackarkraftman skrev:Det var starkt jobbat att komma tvåa med din lista även om det var med hög komp !
Kul att DE fick vara med i toppen med lite mjukis fluffis
Grattis !
Ja. Ny lista planeras. Jag måste få in Courten igen. Och testa enhet jag typ aldrig spelat: Grotesques. Har byggt en trea av lite stora VC vampyrogres... Men det blir ingen cult. Det blir en Archonlista. Kanske får starta en ny blogg om den
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
ETC 2009+2010: Dark Elves