Salamanders utan Vulkan
- NilssonHarHund
Re: Salamanders utan Vulkan
Jo, kanonerna blev väldigt metalliska. Förslag på fler partier som borde vara svarta?
När du frågar, så... Jag tycker att Smoke Launchern är alldeles för metallig, den hade mått bra av att få lite svart här och där. Samma med allt som inte är eldrör på kanonen, det kan du måla svart eller koppar. Och så en liten dusting med svart och brunt runt mynningarna - sorted!NilssonHarHund skrev:Jo, kanonerna blev väldigt metalliska. Förslag på fler partier som borde vara svarta?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Hittar inte eldprylen. Resten skickar jag idag.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
- NilssonHarHund
Kom med posten igår, tack! Återkommer med bilder på dem målade vid tillfälle.Röde skrev:Hittar inte eldprylen. Resten skickar jag idag.
- NilssonHarHund
Inte mycket målat här sedan sist (eftersom jag varit upptagen med att måla blood bowl). Men det ska det bli ordning på nu när jag redan betalat in mig till Fantasia Fanatic. Jag hade tänkt spela denna lista med Salamanders gladius-variant, som inte ger plats åt några poängtunga enheter från förr. Istället blir det att måla nytt; en formation från första kompaniet och en librarius conclave (3x pyromancy, såklart). Ett annat alternativ var att skippa librarius conclave och istället spela en till razorback och rifleman och fler terminators. Men jag tror det är roligare att måla fler karaktärer än fordon.
En thunder hammer med potential till styrka D är ju lite fräsigt. Sånt måste man ju testa.
Inspirerad av Elevatorlakes lista av saker kvar att måla till fanatic är min som följer.
* Fyra heavy bolter devastators
* Fyra command squad flamers
* Tre terminators
* Två sternguard
* Två drop pods
* Två librarians (från space hulk respektive death watch kill team)
* En kapten (thunder hammer / drake smiter)
* Ca 40st ombasningar från 25 till 32mm
* Lite nya squad markings, vapenbyten och småfix
En thunder hammer med potential till styrka D är ju lite fräsigt. Sånt måste man ju testa.
Inspirerad av Elevatorlakes lista av saker kvar att måla till fanatic är min som följer.
* Fyra heavy bolter devastators
* Fyra command squad flamers
* Tre terminators
* Två sternguard
* Två drop pods
* Två librarians (från space hulk respektive death watch kill team)
* En kapten (thunder hammer / drake smiter)
* Ca 40st ombasningar från 25 till 32mm
* Lite nya squad markings, vapenbyten och småfix
- NilssonHarHund
Framsteg i marinfabriken!
Först fyra heavy bolter devastators som @imp vänligt sålde till mig för en rimlig peng

Vanliga eldkastare för command squad, eller som omväxling bland sternguard om andan faller på.

Tre nyanser av eldkastare.

Har också ägnat en del tid att konvertera 25mm-baser till 32-mm med praktiskt kit som @elvatorlake tipsade om. Passar inte klockrent på vissa äldre slottabases, men det löste sig med lite greenstuff. Svårast att få en naturlig övergång med textur och målning, men lätt värt jämfört med att rycka loss och basa om 50+ marines där många är i metall.

Fanatic-checklistan
☑ Fyra heavy bolter devastators
☑ Fyra command squad flamers
☐ Tre terminators (basfärgade)
☑ Två sternguard
☐ Två drop pods (en färdig i basfärger)
☐ Två librarians (byggda)
☐ En kapten
☐ 40st 16 ombasningar från 25 till 32mm
☐ Lite nya squad markings, vapenbyten och småfix
Det ser tungt ut att hinna på mindre än tre veckor, så eventuellt får det bli plan B och byta lista.
Först fyra heavy bolter devastators som @imp vänligt sålde till mig för en rimlig peng

Vanliga eldkastare för command squad, eller som omväxling bland sternguard om andan faller på.

Tre nyanser av eldkastare.

Har också ägnat en del tid att konvertera 25mm-baser till 32-mm med praktiskt kit som @elvatorlake tipsade om. Passar inte klockrent på vissa äldre slottabases, men det löste sig med lite greenstuff. Svårast att få en naturlig övergång med textur och målning, men lätt värt jämfört med att rycka loss och basa om 50+ marines där många är i metall.

Fanatic-checklistan
☑ Två sternguard
☐ Två drop pods (en färdig i basfärger)
☐ En kapten
☐ 40st 16 ombasningar från 25 till 32mm
Det ser tungt ut att hinna på mindre än tre veckor, så eventuellt får det bli plan B och byta lista.
Senast redigerad av 1 NilssonHarHund, redigerad totalt 20 gånger.
Grymt jobbat!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Daphnia Pulex
Skitsnyggt! Brukar tycka att Salamanders blir lite för gröna, men dessa ser ju riktigt bra ut!
- NilssonHarHund
Drop pod spelklar! Sjukt tråkig modell att bygga och måla, så jag tror jag skiter i att köpa en till och plockar fram en razorback ur gömmorna istället.

Fanatic-checklistan uppdaterad
☑ Två sternguard
☑ Drop pod
☐ En kapten
☐ 16 ombasningar från 25 till 32mm

Fanatic-checklistan uppdaterad