Rödes lilla IG-tråd
Re: Rödes lilla IG-tråd
LRGS och operatör samt markers monterade, basade och grundade.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Gubbar som du ska inte vara uppe så här sent! Oj, bra jobbat menar jag!
Jocke, seriöst, du vet väl att gamla männsikor knappt sover.Blom skrev:Gubbar som du ska inte vara uppe så här sent! Oj, bra jobbat menar jag!
En bild säger mer än 1000 kaniner
Gick igenom hela tråden.
Wow! Jag gillar verkligen m90-känslan. Den gör sig riktigt bra.
Blev väldigt imponerad och tror du har samma smak på wheathering som jag även om jag inte alls gör det lika bra.
Lite kritik ska du få oxå...
Jag tycker Stormtrupperna ser alldeles för stela ut. Jag tänker mig att de är bland det mest rörliga infanteriet och nu ser det mest ut som de står vakt.
Wow! Jag gillar verkligen m90-känslan. Den gör sig riktigt bra.
Blev väldigt imponerad och tror du har samma smak på wheathering som jag även om jag inte alls gör det lika bra.
Lite kritik ska du få oxå...
Jag tycker Stormtrupperna ser alldeles för stela ut. Jag tänker mig att de är bland det mest rörliga infanteriet och nu ser det mest ut som de står vakt.
Sitter och målar på Punishern. Hoppas få den färdig under helgen. Detsamma gäller Long Range Ground Scanner och objektiven. Nu har ju LRGS fallit bort ur SweFaqen så det ställer ju till en del. Vet inte riktigt vad jag ska göra om det ska vara så... Hoppas att det är en blunder. Listinskick imorgon.
Jag är inte helt sugen på att ändra i målningsordningen. Alternativet skulle ju vara att försöka få färdigt Manticore och ytterligare en Sentinel till nästa helg istället, och klämma in 2 såna i listan istället. Det är inte vad jag är sugen på att måla just nu.
Jag är inte helt sugen på att ändra i målningsordningen. Alternativet skulle ju vara att försöka få färdigt Manticore och ytterligare en Sentinel till nästa helg istället, och klämma in 2 såna i listan istället. Det är inte vad jag är sugen på att måla just nu.
Nu har jag fått svar på mitt pm. till Mattias i Faq-gruppen och Long Range Ground Scanner är alltså "bannad" i den nya SweFaqen. Den är helt enkelt för bra.
Jag blir bara liiiite trött. Nu sitter jag här med helt nya modeller jag inte kommer att få använda på turneringar. Mattias påtalade att det kanske kan ändras efter lite speltestande. Frågan är vem som ska speltesta Scannern och när. På turnering lär det ju inte bli eftersom nästan alla redan använder SweFaqen. Moment 22 någon?
Då får jag väl lägga ifrån mig penseln och plocka fram papper och penna för att göra en ny lista. Beiget är bara förnamnet. Det ser rent av brunt ut.
För att slippa hetsen i att måla massa nytt så får det troligtvis bli Marbo istället för Scannern.
Jag blir bara liiiite trött. Nu sitter jag här med helt nya modeller jag inte kommer att få använda på turneringar. Mattias påtalade att det kanske kan ändras efter lite speltestande. Frågan är vem som ska speltesta Scannern och när. På turnering lär det ju inte bli eftersom nästan alla redan använder SweFaqen. Moment 22 någon?
Då får jag väl lägga ifrån mig penseln och plocka fram papper och penna för att göra en ny lista. Beiget är bara förnamnet. Det ser rent av brunt ut.
För att slippa hetsen i att måla massa nytt så får det troligtvis bli Marbo istället för Scannern.
Senast redigerad av 1 Röde, redigerad totalt 16 gånger.
För bra med en ensam 40pts-guardsmen på en 40mm-bas som förvisso går att gömma helt, men inte kan röra sig och kräver ytterligare inköp i form av Vox Casters för att fungera "optimalt"? En enhet som dessutom kräver att man lyckas med ett 4+ för att göra någonting och som enbart kan göra en av sina två förmågor varje strid? "Ohes noes!"
På turnering lär det väll inte bli, nej, men det går ju att spela med den i friendlys och efter det skriva ihop lite åsikter om den. Speltestar jag Guards i framtiden kommer den definitivt att finnas med.Röde skrev:Mattias påtalade att det kanske kan ändras efter lite speltestande. Frågan är vem som ska speltesta Scannern och när. På turnering lär det ju inte bli eftersom nästan alla redan använder SweFaqen. Moment 22 någon?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Då var listan till SOSpring inskickad. Det fick bli Marbo. Alltså återstår bara Punishern och Objective markers att måla färdigt under helgen/veckan.
Nu blev det kanske lite sent påkommet men kan man inte ha den som en Advisor; typ Astropath eller Master of the Fleet?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"