Captains Corner
Re: Captains Corner
Riktigt nice! Bra jobbat =) Vi är redan några stycken från Värmland som utan tvekan kommer till Gotland i september om ni får ihop en turnering =)
Iyanden
Orks
Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/
Iyanden
Orks
Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/
ha,ha..
fjärde gången jag tittade på bilden såg jag lictorn.
stiligt.
fjärde gången jag tittade på bilden såg jag lictorn.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Blev kanon med fler växter!
Tack alla!
Bildbonanza: Planeten Baran - Exodite World - Invasion pågår

http://youtu.be/yIHxzM0Mfes
Bildbonanza: Planeten Baran - Exodite World - Invasion pågår

http://youtu.be/yIHxzM0Mfes
-
Elevatorlake
Otroligt snyggt! Filmen fångar verkligen känslan av last stand för de stackars spetsöronen.
Men vad trodde de, några spensliga rymdalver som försöker ge sig i kast med the great devourer?
Men vad trodde de, några spensliga rymdalver som försöker ge sig i kast med the great devourer?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Tack!Elevatorlake skrev:Otroligt snyggt! Filmen fångar verkligen känslan av last stand för de stackars spetsöronen.
Precis, vad tänkte de?
Jag upptäckte dock i efterhand att de har chansen.. allt hänger på Alven med puffran som siktar på Flyranten!
Om han träffar och woundar och groundar sitt mål, och om den är nere på 2 wounds sedan innan och därmed dör, så finns det ingen synapse på större delen av brädet. Zoanthropes är i en hörna, Tervigonen i en annan.
Då kan det gå riktigt illa för många av Tyraniderna.
-
Elevatorlake
Det är väl bara att låta tärningarna rulla och visa vilket öde warpen hade i åtanke för spetsöronen? Eller det kanske är bättre för berättelsen att vi aldrig får veta med säkerhet vad som hände?Kaptenen skrev:Tack!Elevatorlake skrev:Otroligt snyggt! Filmen fångar verkligen känslan av last stand för de stackars spetsöronen.
Men vad trodde de, några spensliga rymdalver som försöker ge sig i kast med the great devourer?![]()
Precis, vad tänkte de?
Jag upptäckte dock i efterhand att de har chansen.. allt hänger på Alven med puffran som siktar på Flyranten!
Om han träffar och woundar och groundar sitt mål, och om den är nere på 2 wounds sedan innan och därmed dör, så finns det ingen synapse på större delen av brädet. Zoanthropes är i en hörna, Tervigonen i en annan.
Då kan det gå riktigt illa för många av Tyraniderna.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Tuff jobbvecka men idag blev det lite hobbytid!
Pyramidens bas har fått grus och spackel, just nu står den och torkar efter att ha sprayats.

Att bara bygga terräng var lite drygt, så nu ska jag även måla upp lite gubbar samtidigt, bara för skojs skull.
Först ut två Termagants. Två i taget är ett ganska skönt tempo.

Möte i veckan för vår eventuella spelhelg i september. Initialt var det massor av folk som ville fixa saker, på första riktiga mötet var vi färre.
När det kommer till kritan att faktiskt bygga det spelplaner som folk sagt de vill ha.. Ja då är vi tyvärr väldigt få som gått från ord till handling än så länge. 8 månader kan kännas som lång tid, men veckor rasslar på fort och terräng tar tid att bygga. Jag hoppas på ett positivt möte!
Pyramidens bas har fått grus och spackel, just nu står den och torkar efter att ha sprayats.

Att bara bygga terräng var lite drygt, så nu ska jag även måla upp lite gubbar samtidigt, bara för skojs skull.
Först ut två Termagants. Två i taget är ett ganska skönt tempo.

Möte i veckan för vår eventuella spelhelg i september. Initialt var det massor av folk som ville fixa saker, på första riktiga mötet var vi färre.
När det kommer till kritan att faktiskt bygga det spelplaner som folk sagt de vill ha.. Ja då är vi tyvärr väldigt få som gått från ord till handling än så länge. 8 månader kan kännas som lång tid, men veckor rasslar på fort och terräng tar tid att bygga. Jag hoppas på ett positivt möte!
Tyvärr är det ju oftast så, att när det väl gäller så är det ingen som vill ta i det. Skulle det vara speciella tema på borden? För att fixa skivor som är 180x120 går ju snabbt (om ni har en bygghandel på ön). Kör 2 16 mm hål på ena lång eller kort sidan så kan ni hänga dem på väggen.
"That's no moon.. It's a space station.."
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!