Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

lonestar skrev:Tyvärr är det ju oftast så, att när det väl gäller så är det ingen som vill ta i det. Skulle det vara speciella tema på borden? För att fixa skivor som är 180x120 går ju snabbt (om ni har en bygghandel på ön). Kör 2 16 mm hål på ena lång eller kort sidan så kan ni hänga dem på väggen.
Själva skivorna tror jag att jag kan fixa ihop. Typ konstruktionsplywood från ByggMax och sedan en sarg, dela dem på mitten för transport och förvaring.
Terräng och underlag är utmaningen!
Om vi har en bygghandel? :D
Så liten är inte ön, bara i Visby finns 4 större, de verkar ha bra marginaler i den branschen.
L3go skrev:"That's no moon.. It's a space station.."
Precis! Två Knights kan gömma sig bakom den. :D

Ikväll har jag målat lite på 2 Termagants. Bara för att det är skön avkoppling och kul att måla!

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Vilken kväll!
Målarmotivationen inledde på sparlåga men gick i ett svep upp till full kapacitet tack vare Melodifestivalens pauskomiker!
Med ljudet avstängt flöt målandet på och två gubbar blev klara! :mrgreen:

Darra biomassa, 8 nya poäng förstärker nu min armada!

Bild

Bild

Bild

Nu när de här grabbarna blev klara redan ikväll så siktar jag på att bygga terräng imorgon när jag har en ledig söndag!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

WIP:
Planeten Baran: Djungelvärld
Ikväll så har jag och Chili byggt ihop brädet för att få en överblick av hur det blir och hur mycket mindre terrängbitar som kommer att behövs runtomkring själva templet.
Det här blir nog bra i slutändan!

Bild

Bild
Carnifexen stod uppenbarligen 2mm för långt åt höger

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Vad proxyar du katten som? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Och mitt hus var stort... den måste ju vara 36"x36". :-)

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Skalan på katten säger Norn Queen :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Vet inte om jag hade vågat släppa en katt så nära mina modeller. :D Men den ser väluppfostrad ut så...
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

RUNE skrev:Vet inte om jag hade vågat släppa en katt så nära mina modeller. :D Men den ser väluppfostrad ut så...
Alla vet väl att det är katten som bestämmer i ett hus, så den gör vad den vill med de saker som slavarna tagit in i huset.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Serpent skrev:Alla vet väl att det är katten som bestämmer i ett hus, så den gör vad den vill med de saker som slavarna tagit in i huset.
Jepp.. hon är drottning på ovanvåningen, hon lät mig låna ett bord en stund.
Hon nosar mest, och när hon väl biter en och annan modell så ser det ut som realistisk battledamage. :mrgreen:
lonestar skrev:Och mitt hus var stort... den måste ju vara 36"x36". :-)
36"x35" :D

Inom föreningen bygger vi just nu nya spelplaner.
Vi siktar på att köpa in en hel del spelmattor så att de spelplaner som inte är byggda på tex frigolitplattor får en snygg grund att sätta terräng på, men spelplanerna i sig måste vila på något.
Vi tänker oss att alla slagfält ska ligga på bräden med sarg, som ska se snygga ut. Det är min uppgift att fixa! :D

Skivor på 1,20x2,40 är hemska både att transportera med bil och att få in genom dörrar, upp för trappor etc. så jag satsar på 2-delade planer.
Just nu fixar jag med plan 1, som får ses som ett pilotprojekt innan det blir massproduktion.

Bild

Bild
I veckan satte jag dit pluggar och sedan clips för att få en stabil skarv mellan skivorna

Igår målade jag sargen svart och satte dit kromade hörnskydd, det blev snyggt tycker jag.

Bild

När mitt bräde är klart kan det rymma exempelvis Rogers (vår förenings aktivaste byggare) fantastiska träskplan, idag uppbyggd av plattor som kommer ligga fint innanför sargen.

Bild

Vi siktar högt och vill ha alla våra planer riktigt fina, det visuella är en stor drivkraft för oss. :wub: :D

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Smart lösning på borden, men var slutar den totala kostnaden per bord? Vet av erfarenhet att det kan bli dyrt, och med alla hörnbeslag och clips får jag en känsla av att det kan skena iväg lite. Samtidigt borde det inte behövas reparationer lika ofta som våra bord, vi får i regel byta nån eller ett par kantlister på ungefär 10% av borden efter varje turnering pga transportskador.

Skriv svar