Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Pipkin

Re: Captains Corner

Inlägg av Pipkin »

Grymt som fan!

Användarvisningsbild
msg

Inlägg av msg »

Sweet :wub: Hoppas verkligen er turnering på Gotland blir av =)
Iyanden
Orks

Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Smaug skrev:Ser grymt bra ut!
Pipkin skrev:Grymt som fan!
Tack! :D
msg skrev:Sweet :wub: Hoppas verkligen er turnering på Gotland blir av =)
Tack! Det hoppas vi med, terräng och planbyggen pågår för fullt! Vi är en liten grupp byggare som bygger på den lediga tid som finns, sedan finns det en grupp som jobbar mer med ideér för upplägget. Det går framåt!

Jag var bortrest i veckan (El Stockholmo) men nu under helgen så har jag fått en del gjort på Djungelbrädet:

Bild
Som så många andra så rakade jag en matta på köksbordet i lördagsförmiddag. :mrgreen:
Det blev en hel del flock som jag har som mossa på templet.

Bild
Jag gav även spelplansmattan en omgång färg till, så att de olika färgerna syns även på håll plus att mer brunt gör att templet smälter in bättre på planen med allt sitt bruna.

Bild
Jag har satt dit flertalet nya mossfläckar, det ger en grönare känsla överlag vilket jag tycker både ser bra ut och knyter templet till det gröna på spelplanen.

Bild
Mer mossa.

Bild
Även om planen inte är klar så är själva templet redo för speltest. Jag tänker mig fritt move upp o ner på stegarna, 3" diff upp på översta templet, men sedan vet jag inte om slänterna med växter ska vara difficult eller impossible.
Difficult ger större möjligheter till förflyttning, men det ger ett himla bös med att vara mitt i skogen.
Impossible gör förflyttningen begränsad, men det blir väldigt lättspelat.
I övrigt funderar vi på om det ska vara True LoS på platåerna, eller om det ska förenklas till att hela tempelpyramiden utom toppen av templet är skog.
Uppe på toppen vill vi att det ska vara action, så tanken just nu är att ljuscirkeln (på bilden ovan) ska vara ett kraftfält som ger 5+ invulsave.
Alternativet är att cirkeln är ett fält som gör det suddigt att se gubbarna inuti den, så 5+ cover för de som står i den. Dock finns det en hel del med shrouded och stealth, det är inte tänkt att vara ett Mecka för de som kan få 2+ cover.
Vi får spela lite och se vad som känns bra, det kanske blir något helt annat vi kommer fram till.

Bild
Jag tycker hela pyramiden passar bättre in på planen nu när det fått mossa, ett gäng större buskar och när planen blivit mer brun.

Bild
Storleksmässigt känns det bra nu när alla större träd också är på plats, för en modell i 28mm skala så är det en rejäl terrängbit, vilket jag ville ha.
En LoS-blocker som gör att du inte ser din motståndare är lagom stor. :mrgreen:
En terminator ser ut som en liten plutt och en Trygon kan nästan gömma sig på andra platån, det ger en annorlunda dynamik på brädet. Det känns bra!

Bild
Även om det är smala platåer och mycket buskar så finns det en hel del plats för modeller.

Bild
En wave serpent får plats, då får ganska mycket plats.

Bild
Bild
Nästa steg blir att komplettera med de mindre pyramiderna och broarna.
Småpyramiderna är under konstruktion, delar av dem står och torkar nu efter att ha limmats ihop!

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Najs som fan. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Templet är ju enormt! Lär dominera spelet i varje slag... Häftigt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Kaptenen skrev:Vi är en liten grupp byggare
En liten grupp byggare :)
Bild

En annan liten grupp byggare :)
Bild
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Tycker den blev riktigt grym nu med mer gräs/grönt på sig.

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Jörgen skrev:Tycker den blev riktigt grym nu med mer gräs/grönt på sig.
+1

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Jag instämmer med föregående talare. Tyckte det blev riktigt snyggt med mossfläckar och övrig vegetation. :)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack alla! :D
Serpent skrev:Templet är ju enormt! Lär dominera spelet i varje slag... Häftigt.
Jo det blir förhoppningsvis häftiga slag! Dels för det visuella, men också för att det i princip blir spel även på höjden och att det går att gömma mycket för varandra!
Lottomannen skrev:
Kaptenen skrev:Vi är en liten grupp byggare
En liten grupp byggare :)
:D
Vi känner oss mer som:
Bild

Nu har jag sågat till även de 3 mindre pyramiderna.

Bild
Det kanske inte ser så spännande ut med alla raka linjer och plana ytor.. jag försöker få det att se snyggt ut samtidigt som det ska vara lättspelat både för modeller och tärningar.. det är en svår balans mellan spelabilitet och visualitet!
I-landsproblem de luxe. :mrgreen:

Bild

Bild

Det närmar sig!
Just nu står de små pyraminderna och torkar efter att ha spacklats.
(Crap, och nu när jag skrev detta kom jag på att jag glömt spackla den minsta av dem, den står kvar på brädet. Back to work)

Skriv svar