Captains Corner
Re: Captains Corner
Style before purpose. All the time. 
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Just nu är det mycket annat som går före hobbyandet, men lite framsteg ändå!
Småpyramiderna redo för att få stegar och vegetation.

Kanske att jag centrerar Storpyramiden lite till och har den minsta på kortsidan istället som på bilden, den får lite mera funktion på det sättet när den blockar synlinjen från kant till kant istället för att stå i ett hörn.
Småpyramiderna redo för att få stegar och vegetation.

Kanske att jag centrerar Storpyramiden lite till och har den minsta på kortsidan istället som på bilden, den får lite mera funktion på det sättet när den blockar synlinjen från kant till kant istället för att stå i ett hörn.
Jag kom fram till att jag behöver 7 stegar till.
Stegarna är skittråkiga att göra.
Så: Göra något roligare, eller ploga igenom skiten?
Jag ser fram emot resten av momenten på djungelbrädet, så lika bra att ta tjuren vid hornen och få det avklarat!

14 sidopinnar

Redo för att borra hål för tvärpinnar

Stege 1 av 7 ihopmonterad
Väldigt mycket jobb i veckan som kommer, men förhoppningsvis hinner jag göra några till!
Stegarna är skittråkiga att göra.
Så: Göra något roligare, eller ploga igenom skiten?
Jag ser fram emot resten av momenten på djungelbrädet, så lika bra att ta tjuren vid hornen och få det avklarat!

14 sidopinnar

Redo för att borra hål för tvärpinnar

Stege 1 av 7 ihopmonterad
Väldigt mycket jobb i veckan som kommer, men förhoppningsvis hinner jag göra några till!
Är det bara jag som inte ser en "modell-kulle" utan någon form av chokladkaka? 
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Hade älskat att spela på det där bordet! 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Bara bita ihop och göra stegarna.
Ser fram emot när du börjar fixa med hängbroarna.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
Näpp! Det har även varit barnens kommentar!L3go skrev:Är det bara jag som inte ser en "modell-kulle" utan någon form av chokladkaka?
Tack! Det får vi se till att bli verklighet när det är klart då!Flogger skrev:Hade älskat att spela på det där bordet!
Jepp. PH-värdet på det här äpplet är 0, men men, jag har gjort en till nu ikväll. Många idéer känns bättre i huvudet än vad de blir i verkligheten, men hängbroarna, de måste blir bra! Jag har en skön känsla att min plan för dem kommer att fungera, de ser jag fram emot att göra!RUNE skrev:Bara bita ihop och göra stegarna.![]()
Stegar, sen grönska, sen broar! (sen är det typ klart)

Jag gav även spelplansmattan en omgång färg till, så att de olika färgerna syns även på håll plus att mer brunt gör att templet smälter in bättre på planen med allt sitt bruna.
Jag är lite nyfiken på vilken färg du använde för att göra de bruna partierna på mattan? Rakade du av fläckar på mattan först innan du målade? Är det bruna partierna spray- eller handmålade? Ser bra ut tycker jag =)
Iyanden
Orks
Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/
Iyanden
Orks
Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/
Handmålat! Typ drybrushat fast med rejäl målarpensel, köpte lite blandade akrylfärger på Clas Ohlson. Ingen trimming av mattan, bara målat. Brunt, grönt, orange, ljusbrun, gul, blandat i alla kombinationer. Och tack!

Nästa lager färg dröjer ett tag, resten av veckan har jag helt andra planer!

vad du menar är att projektet fortsätter "steg(e) för steg(e)"?
(och jag tänker inte ens kommentera den där fula stadion
)
(och jag tänker inte ens kommentera den där fula stadion
Division 5.