Mitt eget lilla Chapter

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: Mitt eget lilla Chapter

Inlägg av Röde »

blom skrev:Jag tror faktist på första listan. Möjligen med laser istället för plasma cannon bara..
Isf. ryker Multi Meltan på Land Raidern för att bekosta dem.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Blom

Inlägg av Blom »

Hmm ok, funkar det inte att byta en eller båda fistarna hos tac då?
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Det största problemet med din lista som jag såg det var att du hade inget Long range skytte alls.

Jag hade 6 kanoner som nådde 36"-48", och pungade ut 21 skott. Alla twinlinkade dessutom.
Du hade bara 2 scatter plasma med range 36".

Så jag kunde skjuta bäst jag ville utan att du nådde mig, och såfort du kom inom range, då hade jag 6st psycannons som skjöt bort vad som kom nära.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

blom skrev:Hmm ok, funkar det inte att byta en eller båda fistarna hos tac då?
Näjj! Fistar är ett måste! Men jag tycker iaf att två Las Cannons är bättre än en Multi Melta.

@ kmzzûr. Så var det. Jag behöver ett par Las Cannons.

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

2 lascannons gör nog egentligen inte så mycket skillnad, du behöver nog ha in mer.

Så dålig på marines och vad som finns.
Men om du tar din grundlista typ.
Ta bort landraider och termosar.
In med 2 devastator femmor med några coola vapen.
In med en 5a tactical i en till razorback.
Sätt twinlasplas på alla 3 razorbacks.
Då har du bra long range skytte.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

kmzz0r skrev:2 lascannons gör nog egentligen inte så mycket skillnad, du behöver nog ha in mer.

Så dålig på marines och vad som finns.
Men om du tar din grundlista typ.
Ta bort landraider och termosar.
In med 2 devastator femmor med några coola vapen.
In med en 5a tactical i en till razorback.
Sätt twinlasplas på alla 3 razorbacks.
Då har du bra long range skytte.
Nä till razorbacks har jag twin Las Cannons som alternativ men det får vänta. Att gödsla med Devastators har ju blivit rätt standard. Jag har ingen lust alls att spela med ex. massor av missile launchers. Jag ska bygga Devastators vad det lider men de ska ha heavy bolters och användas på högre poäng.

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

SM Devastators är sjukt dyra också. Om du vill ha in mera skytte skulle jag rekommendera ett par Riflemens.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

lurräven skrev:SM Devastators är sjukt dyra också. Om du vill ha in mera skytte skulle jag rekommendera ett par Riflemens.
Har 1st. Får se om den får plats på 1250. På 1750 är den med.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag tycker att lista ett ser rätt bra ut. Redeemern ger nån sorts chans att besegra horder och är ju också någorlunda skrämmade för grey knights, som måste använda 24" psycannons för att skjuta ner den, Redeemerns flamer når ju ca 20", så det kan nog kännas lite nervöst att avancera mot den med dyra grey knights.

Men den skjuter på tok för lite, och är för klen för att kunna avancera mot en skjutig motståndare (precis som du beskrivit!).

Den där GK listan ser totalt vidrig ut att möta på 1250 och litet bord, men jag har försökt hitta på lite idéer som iallafall ger dig en vettig chans att besegra den, (utan att fucka upp armén totalt mot annat motstånd).

Jag har försökt att inte ändra så mycket i din ursprungslista, såhär blev det:

Librarian (NullZone, Avenger, TA, SS) 140

5 Assault Terminators (2x th/ss 3x twlc) 200

10 Tacticals (lascannon, melta) 185
vet (powerfist, combimelta) 35
[razorback, twin multimelta] 40

10 Tacticals (lascannon, flamer) 180
vet (power fist) 25
[razorback, twin lascannon] 75

Landraider Redeemer (multimelta) 250

Predator (Autocannon, 2x lascannon) 120

Här har du 5 laserkanoner och en autocannon på range 48". Det mesta är också någorlunda tåligt mot "Psyfleman"-skytte. Jag har plockat bort scouterna och stormen, de är visserligen jäkligt bra på små bord, men jag tycker att de känns för "lyxiga" på 1250 poäng. Du behöver tålighet och support i din armé, och en stormenhet har ingetdera.
Planen mot kmzz0r är väl att du deployar långt bak i cover, för att minimera psycannonskyttet, du startar en long-range firefight med laserkanoner mot S8 autocannons, en fight som borde vara ganska jämn. Redeemern står längst fram i din armé i slagläge och väntar på att grey knights skall avancera och peppra den med psycannonskott - det är inte så farligt med gående psycannons som bara skjuter hälften så mycket som stillastående. Kommer knightsen fram och prövar lyckan med några skott far du fram och hoppar på dom med terminators (eftersom han just skjutit på dig kommer du veta om du når med en terminatorcharge -21,5"). En eller två razors smyger upp bakom redeemern och får förhoppningsvis ro att plocka litet objektiv om termosarna röjjer på som dom ska. Redeemern kommer förhoppningsvis överleva och är nu ett rysligt hot för knightsen. I det här läget ger du fan i hans dreads och fokuserar på hans troops och försöker se till att de inte når de objektiv du tänker ta. (Target prio ett matchen igenom är såklart hans transporter)

Visst, absolut ingen plan för säker seger, men det finns en hyfsad chans iallafall.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Underbart Gonka!

Inte ofta det kommer såhär bra inlägg.

Skriv svar