Zone Mortalis "A Tale..."
Re: Zone Mortalis "A Tale..."
Zone Mortalis verkar roligt...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
@Arioch: Ser bra ut, skulle gå på med en ljusare gul som highlights på kanterna så får du en riktigt cool effekt på modellen 
OLA SKA INTE VARA GUL!
Om han är gul vill jag också vara det..
Om han är gul vill jag också vara det..
Heja Ola! Kul att se att det händer lite. Nu ska ju dina vara beiga, men....
@ Arioch. Gillar din gubbe också. Försök få till någon kontrastgrej nu bara. Grönt eller rött? Har du funderat vidare på namn på ditt Chapter? Blir det Flaming Fists? Funderar själv på namn. Något med Omnissiah i namnet tänker jag mig.
@ Arioch. Gillar din gubbe också. Försök få till någon kontrastgrej nu bara. Grönt eller rött? Har du funderat vidare på namn på ditt Chapter? Blir det Flaming Fists? Funderar själv på namn. Något med Omnissiah i namnet tänker jag mig.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
@Arioch: F'låt! Fel färgburk!
@Blom:
Testmålade hos Röde häromhelgen - de knästående benen till höger. Såg okej ut. Typ begie... Tau sept, devlan mud & torrborstning med bleka ben. Bra tänkte jag, tau sept har jag - fyller på med övriga (+ några andra xtra) färger när jag passerar Linköping på hemvägen.
Väl hemma är såklart tau sept en torr klump.
Jaha, det får bli zamesi desert - som inte heller är riktigt samma nyans som bubonic var...
Nu har jag varit och shoppat så att Kenta och Tom kan haka på. Tom kommer hit och plockar bitz om en liten stund.
Nu vill jag däremot göra något åt mina baser... Inte alls nöjd.
Nu vill jag däremot göra något åt mina baser... Inte alls nöjd.
Då åker man från Roger med en mapp, penna och en himla massa bits
Färg = ljus blå
Hjälte = Captain med Relic Blade
Namn = Templars of the sovereign order of Elaen
Gissa vad jag gör ikväll
Färg = ljus blå
Hjälte = Captain med Relic Blade
Namn = Templars of the sovereign order of Elaen
Gissa vad jag gör ikväll
Jag ska ha fatt i:

Tror ni skala 1:22 funkar till baser till 40K?
Har beställt en förpackning med två såna och en med två st i skala 1:43... Får prova helt enkelt...
Ska kolla i stallet efter en hålpipa. Om jag inte hittar någon så har jag tänkt köpa en på 25mm. Går det så vill jag ha fatt i en på 40mm också...
@ Bulgrim. Hur går det med spelplanen? Nu när vi blir flera spelare och fler enheter/spelare kommer det behövas mer terräng.
@ Allesammans. Jag överväger själv att köpa mer terräng från FW men känner inte riktigt att jag har råd just nu.

Tror ni skala 1:22 funkar till baser till 40K?
Har beställt en förpackning med två såna och en med två st i skala 1:43... Får prova helt enkelt...
Ska kolla i stallet efter en hålpipa. Om jag inte hittar någon så har jag tänkt köpa en på 25mm. Går det så vill jag ha fatt i en på 40mm också...
@ Bulgrim. Hur går det med spelplanen? Nu när vi blir flera spelare och fler enheter/spelare kommer det behövas mer terräng.
@ Allesammans. Jag överväger själv att köpa mer terräng från FW men känner inte riktigt att jag har råd just nu.