Captains Corner
Re: Captains Corner
MIP MIP med ett inslag av BOING BOING. 
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Spelbordet blev kanon! Ser ut som en djungel. Det ända jag saknar är lite buskage och träd att sätta ut mellan ruinerna så man har nåt cover på marken, men det kommer kanske som nästa terrängprojekt. 
Tack Maestro!lonestar skrev:Spelbordet blev kanon! Ser ut som en djungel. Det ända jag saknar är lite buskage och träd att sätta ut mellan ruinerna så man har nåt cover på marken, men det kommer kanske som nästa terrängprojekt.
Det var min tanke att ha det, men när vi speltestade så tyckte de som lirade att det var så mycket bös på planen redan och apsvårt för fordon att ta sig fram, så om jag slängde in lite buskar här och där på de tomma ytor som finns så skulle det bli väldigt svårspelat.
Vi spelade att alla platåer på pyramiderna var 5+ cover save och att slänterna var difficult att gå i men impossible att stanna i.
Vi får se, jag kanske använder mitt Bordbyggar-trumfkort och säger att den här planen har skogspartier, punkt.
Framöver så ska jag sätta ut modeller på Djungelplanen som ett diorama, Invasion, och ta lite bilder och nog även göra dem till en film, det tycker jag är kul!

As läckert!
- NilssonHarHund
Coolt! Ta bilder utomhus någon dag för att få snygg bakgrund. Med tillräckligt kort skärpedjup kommer eventuella träd och himmel i bakgrunden se skalenligt ut.Kaptenen skrev:Framöver så ska jag sätta ut modeller på Djungelplanen som ett diorama, Invasion, och ta lite bilder och nog även göra dem till en film, det tycker jag är kul!
Tack!
Jag får ta mig en bra bit iväg med hela brädet för att få annat än andras hus i bakgrunden, men det är en intressant tanke!
Januari - Första utkast

Februari - Mer detaljerad vision

Maj - Färdigt!

Fler bilder

Lite detaljer

Filmsnutt i HD: Tyranid Invasion

Länk: https://youtu.be/iiG9whU5jsg
Klar med brädet!
Eller typ klar, jag har inte bestämt ännu om jag ska sätta dit några små öar med buskage här och där eller inte.
Troligen blir det så, men det är påbyggnad, planen är klar!
Januari - Första utkast

Februari - Mer detaljerad vision

Maj - Färdigt!

Fler bilder

Lite detaljer

Filmsnutt i HD: Tyranid Invasion

Länk: https://youtu.be/iiG9whU5jsg
-
Elevatorlake
Riktigt coolt. Älskar atmosfären!
Ja, behöver man någonsin inspiration för att sätta sig och måla krävs det inte mycket mer än så... 
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!