Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
L3go

Re: Captains Corner

Inlägg av L3go »

MIP MIP med ett inslag av BOING BOING. :D
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Spelbordet blev kanon! Ser ut som en djungel. Det ända jag saknar är lite buskage och träd att sätta ut mellan ruinerna så man har nåt cover på marken, men det kommer kanske som nästa terrängprojekt. :)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

lonestar skrev:Spelbordet blev kanon! Ser ut som en djungel. Det ända jag saknar är lite buskage och träd att sätta ut mellan ruinerna så man har nåt cover på marken, men det kommer kanske som nästa terrängprojekt. :)
Tack Maestro! :D
Det var min tanke att ha det, men när vi speltestade så tyckte de som lirade att det var så mycket bös på planen redan och apsvårt för fordon att ta sig fram, så om jag slängde in lite buskar här och där på de tomma ytor som finns så skulle det bli väldigt svårspelat.
Vi spelade att alla platåer på pyramiderna var 5+ cover save och att slänterna var difficult att gå i men impossible att stanna i.
Vi får se, jag kanske använder mitt Bordbyggar-trumfkort och säger att den här planen har skogspartier, punkt. :mrgreen:

Framöver så ska jag sätta ut modeller på Djungelplanen som ett diorama, Invasion, och ta lite bilder och nog även göra dem till en film, det tycker jag är kul!

Bild

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

As läckert!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Kaptenen skrev:Framöver så ska jag sätta ut modeller på Djungelplanen som ett diorama, Invasion, och ta lite bilder och nog även göra dem till en film, det tycker jag är kul!
Coolt! Ta bilder utomhus någon dag för att få snygg bakgrund. Med tillräckligt kort skärpedjup kommer eventuella träd och himmel i bakgrunden se skalenligt ut.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack!
NilssonHarHund skrev: Coolt! Ta bilder utomhus någon dag för att få snygg bakgrund. Med tillräckligt kort skärpedjup kommer eventuella träd och himmel i bakgrunden se skalenligt ut.
:D Jag får ta mig en bra bit iväg med hela brädet för att få annat än andras hus i bakgrunden, men det är en intressant tanke!

Klar med brädet! :mrgreen:
Eller typ klar, jag har inte bestämt ännu om jag ska sätta dit några små öar med buskage här och där eller inte.
Troligen blir det så, men det är påbyggnad, planen är klar!

Januari - Första utkast
Bild

Februari - Mer detaljerad vision
Bild

Maj - Färdigt!
Bild

Fler bilder
Bild

Bild

Bild

Lite detaljer
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Filmsnutt i HD: Tyranid Invasion
Bild

Länk: https://youtu.be/iiG9whU5jsg

Härnäst på hobbyfronten så ska jag hjälpa till så att 9 planer till blir klara till föreningens turnering i September, det här är ett av borden till Rauk'n'Rumble 2015.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Ett episkt bräde helt enkelt!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Grümt!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Riktigt coolt. Älskar atmosfären!

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Ja, behöver man någonsin inspiration för att sätta sig och måla krävs det inte mycket mer än så... :L
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Skriv svar