Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Tack!! :D :wub:

Bara att tugga på en Riesen och ta sig till nästa bygge! Nu ska 9 underbräden med sarg och avställningsyta byggas till föreningen, kanske har jag tagit på mig för mycket..
Lite klurig den här första, skivorna som ska få plats i den har måtten 123x184 så det går inte att använda en vanlig 120x240 byggskiva.
Lösningen blev två skivor som jag sågade av på 123, eftersom bredden är 120 blir brädet fortfarande 240 brett totalt, precis som de andra brädena som bara görs av en skiva kommer att vara.

Fin kväll ikväll, som gjort för att vara ute i trädgården och pyssla!
Skönt också att få hjälp.

Bild

Bild

Jag hade på något sätt farten uppe så jag sågade till sarger och avdelaren till avställningsytan också!
Nu ska det bara dit pluggar i mitten, sen måla sarger, klä avställningsytan, fler skruvar, hörnbeslag och clips på sidorna, sedan är underbräde 2 av 10 klart!

Bild

(wsgoldie, det här får gå som tutorial, hoppas det hjälper dig!)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

\0/
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

wsgoldie

Inlägg av wsgoldie »

absolut! :) tack!

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Min erfarenhet säger mig att katten bara kom för att du hade en kamera. :)

Men annars, yey! Mer byggande att följa! :D
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Jag vet inte vad som ger mest kredd, det fina hantverket eller faktumet att du använder en fogsvans!
(Eller har du gömt cirkelsågen urbild?)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack alla! :)
L3go skrev:Min erfarenhet säger mig att katten bara kom för att du hade en kamera. :)
Om det vore så enkelt att få dem dit jag vill... :D
Naz87 skrev:Jag vet inte vad som ger mest kredd, det fina hantverket eller faktumet att du använder en fogsvans!
(Eller har du gömt cirkelsågen urbild?)
Hahaha.. Nej inget fusk här, fogsvans är det enda rätta.
Simpel utrustning får aldrig bli en ursäkt för att inte få tummarna loss, jag gillar de enkla verktygen. :D

Här rullar bygget på!

Sargerna satt bara med 2 av de 5 skruvarna, så att jag kunde såga dem i rätt längder, nu åkte de av igen för att målas på alla sidor.

Bild

Avställningsytan klädde jag med textilvaxduk från Jysk. Kostar inte så mycket, tåler att någon klant ställer sin dricka där och spiller ut den, och så är den snygg!
Kan även bocka av att jag använt strykjärnet den här veckan. :mrgreen:
Duken är fäst med trälim på den plana ytan och häftpistol på ändarna och under listen.

Bild

Bild

5 skruvar per sarg och hörnbeslag på plats. Svart och krom tycker jag gör sig bra ihop!
Bild

Nu saknas bara tre träpluggar och mötande hål i mittenskarven så att halvorna fixeras vid varandra och clips på sidorna som håller ihop dem, sen är underbräde 2 av 10 klart!
Det blir spännande att sen ta ner brädet till Skuggspel och se om någon av oss mätt fel eller om den tilltänkta planen passar perfekt i brädet!

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Några timmars byggande tre kvällar i rad behövdes, men nu är bräde 2 av 10 pluggat, clipsat och klart! :D

Bild

Bild

Bild

Ska se om jag kan få ner brädet till Skuggspel i helgen, det är ju inte den här mattan som ska passa inom ramen, det är en specialplan uppbyggd av plattor i blandade storlekar.
Det blir nog ett och annat barnförbjudet ord om det inte passar. :mrgreen:

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Like a glöööööve! :mrgreen:

Plattorna passade alldeles utmärkt!
Jag ska bygga 2 bräden till med samma mått, vi har stadsplattor för 3 bräden.
Alla byggnader ska såklart målas, och sättas i formationer där de passar ihop med varandra både spelmässigt och fluffmässigt (bostadshus-fabrik-helikopterplatta-bunker ligger sällan bredvid varandra på en gata :D ), men det går absolut framåt för vårt projekt!

8 bräden kvar för mig att bygga, en sabla massa plattor med hus och annat att måla för några andra.

Så här blev det nere på Skuggspel, jag blev spelsugen av att bygga ihop planen. :wub:

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

\0/

:ugeek: :wub:
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Nördporr av rang. :L
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Skriv svar