Mitt eget lilla Chapter

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: Mitt eget lilla Chapter

Inlägg av Röde »

Då har jag monterat, basat och grundat två Las cannon-skyttar att ersätta Plasma-killarna. Kliar mig i huvudet kring övriga ev. ändringar. Gillar inte tanken att släppa Scouter i Storm då de funkat riktigt bra. Tror det får räcka så länge.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Allt i 1750 alternativet till RydCon har fått sin andra strykning brunt och har färdiga baser.

Nu ska jag straxt åka och köpa mig en ny Snakebite...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Snakebite och snart även lagret med Bleached Bone på plats på första Tactical Marine. Gör klart en för att ha och gå efter när jag målar resten av dem. Bra att ha en sån då det mesta tenderar att bli ljusare och ljusare annars. Står just nu 32 Tactical/Sternguard marines på målar brädan. Tar lång tid med varje modell men de får en härlig "nötig" brun nyans.

Bild kommer på den första Tactical Marine figuren då free hands, vitt och rött är på plats.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Posta mera bilder :D
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Och här kommer han... Min första "att ha att gå efter" Tactical Marine.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

En form av triskele (aningen Keltisk förvisso) som Chaptersymbol.

Runan Tac (seger/död) för Troops.

Runan Fe på knäet för 1 för att han tillhör 1a grp.

Vad säger ni om den då?

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Snygg, men jag tycker att Bolter-casingen borde vara i någon annan färg än den som rustningen har. Så du får lite mer variation.

Detaljerna är görsnygga, gillar verkligen ögonen och granaten. Men den blir lite tråkig utan en "popp"-färg på Boltern...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Jacke

Inlägg av Jacke »

Som vanligt väldigt snygga. Jag gillar chaptersybolen väldigt effekfull.

Om man ska ha något att klaga på, så kunde det ha varit lite mer och framförallt lite ljusare röd, kanske extremhighligts på de röda detaljerna också? Lite rött på boltern kanske?

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Ser bra ut
En bild säger mer än 1000 kaniner

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Serpent skrev:Snygg, men jag tycker att Bolter-casingen borde vara i någon annan färg än den som rustningen har. Så du får lite mer variation.

Detaljerna är görsnygga, gillar verkligen ögonen och granaten. Men den blir lite tråkig utan en "popp"-färg på Boltern...
Håller helt med , bolters ska aldrig ha samma färg som rustningar :lol:

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Claimh_Solais skrev:
Serpent skrev:Snygg, men jag tycker att Bolter-casingen borde vara i någon annan färg än den som rustningen har. Så du får lite mer variation.

Håller helt med , bolters ska aldrig ha samma färg som rustningar :lol:
Nope!

Här ska inte poppas. Här är vi diskreta och lagom bruna i 4 nyanser. Fordonen däremot får mer rött än fotfolket. Veteraner och Devastators får ev. lite extra rött de också.

Färgerna ser lite annorlunda ut live. De är aningen nötigare och den röda är lite klarare.

Jag är tacksam för alla kommentarer men är ganska klar över vad jag vill med helheten.
Senast redigerad av 1 Röde, redigerad totalt 1 gånger.

Skriv svar