Mitt eget lilla Chapter

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Silversixx

Re: Mitt eget lilla Chapter

Inlägg av Silversixx »

Roger, dina gubbar ser svinbra ut!
Men, det bruna, som är sjukt najsigt med highlights, försvinner när du har en sådan dov röd.
Testa att dra upp highlights på det röda. Tror det gör väldigt mycket för modellen som helhet med om du kan få den lite mer åt det extremorangea hållet, likt Hesselbergs Blodänglar.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Kanske är det fredagswiskeyn (det är ju fredags-onsdag idag), men jag blev faktiskt helt paff när jag såg gubben. Den är riktigt fantastiskt snygg!

Jag tycker bössan är snygg med samma färg som rustningen. Men, iallafall som bilderna ser ut, så skulle man vilja ha en ljusare färgglimt någonstans på underkroppen. Utan att vara en färgexpert, så föreslår jag ändå att det blå från ögonen upprepas någonstans, till exempel i det röda på knät. Det skulle göra stor effekt med bara en liten prick.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

@ Gonka. Åh, trevligt. Laphroaigh quarter casque har jag i mitt glas. Vad har du i ditt?

Det blå från ögonen går igen på Ausphex och linser på ex. Las Cannons mm. Det kan också vara så att jag instämmer i att det behövs en touch av något annat. ex. en strimma orange i det röda eller något annat så småningom. Det återstår att se. Jag vill nog ha 20+ figurer klara innan jag beslutar mig om det isf.

Och tack för den mycket smickrande inledningen av ditt inlägg Gonka. Det är ju extra smickrande då jag vet att modellen är ganska mycket snyggare i verkligheten.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Talisker finns det i mitt
En bild säger mer än 1000 kaniner

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag föredrar mjukare grejjer, har ett rejält glas med Glenmorangie Lasanta (sherryfatslagrad) framför mig... -rekommenderas!!

Kan nog vara en bra ide att planera komplementsfärger på squadnivå när färgschemat är såpass sobert. Jag kan tänka mig att det som du säger räcker med en blå klick på en och annan gubbe i Squaden för att få en läcker effekt. Hmm ... Där var visst en tanke att ta med sig till nästa arme!

Skål!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Efter att ha kört röjsåg i 5 timmar inser jag att målning inte är att tala om idag. Sitter därför om rensar och monterar alternativa torn till mina Razorbacks. Las Cannons. Ev. ger jag mig på och monterar en Predator också.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Sitter och målar på min Tech Marine som till Ryd ska sköta Thunderfire Cannon. Mycket roligare målning än vad jag trodde faktiskt. Även om det rent generellt går ganska långsamt just nu.

Blom

Inlägg av Blom »

Röde skrev:Sitter och målar på min Tech Marine som till Ryd ska sköta Thunderfire Cannon. Mycket roligare målning än vad jag trodde faktiskt. Även om det rent generellt går ganska långsamt just nu.
Heja Heja!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Då ligger ett lager snakebite på Tech Marine och Thunderfire. Fått dit lite röda högdagrar på tyger och axelplåten också. Även skrivit tre verser ur kvädet om Volund på skyddsplåtarna runt själva kanonen. Nu är det inte mycket kvar tills den kan vara värd att plåta och anslå här.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Och då var han äntligen klar. Min Tech Marine med Thunderfire Cannon.

Bild

Han fick runan Odal på axeln. Mest för att jag baserar just denna tjommen på kvädet om Volund.
Bild

Och en vinkel till...
Bild

Och en till...
Bild

Kanonen fick några verser skrivna över skyddsplåtarna...
Bild

Manöverdelen...
Bild

Mera läsning...
Bild

Jag gillar just delen då han avslöjar för Nidad vart hans söner tagit vägen...
Bild

Och så tillsammans. Min Thunderfire är nog lite större än originalet.
Bild

Så vad säger ni. Är min Tech Marine till belåtenhet?

Och nu ska jag ge mig på lite vanliga Marines igen. Ansiktsmaskerna ska få sig 4 strykningar...
Bild

Skriv svar