1:24 står det på påsen nu när jag kollade en extra gång.PatrikW skrev:Storleken passar riktigt fint tycker jag =)
Var det 1:22?
Zone Mortalis "A Tale..."
Re: Zone Mortalis "A Tale..."
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Det blir bra. Ser ut som liknande plasticard som jag använder till mina Flesh tearers. (Fast jag har ingen aning om skalan på den.)
-
the godfather
sätt dem på kroppen på en modell och vips så har du jocke broden

Jaha du Bulgrim...

Här är då den jag valde att använda.

Och så den andra...

Utan blixt...

Och med blixt...

Och så en för att jämföra de båda.

Ska tillverka en Dread-bas vad det lider. Då får det nog bli något mer än golv för att få den att funka. Blir kanske något från Dark Vengeance-lådan på basen då...

Här är då den jag valde att använda.

Och så den andra...

Utan blixt...

Och med blixt...

Och så en för att jämföra de båda.

Ska tillverka en Dread-bas vad det lider. Då får det nog bli något mer än golv för att få den att funka. Blir kanske något från Dark Vengeance-lådan på basen då...
Zone Mortalis "A Tale..."
Ser jäkligt bra ut. Kul projekt det här!
Jag tycker att de ser ut att vara i samma skala fast olika mönster. (Fast jag ser på påsarna att det inte skall vara så.) Och det är förresten exakt de två jag använder till mina FT. Fast jag köpte mina utan påse, så jag hade inte kolla på skalorna.
Så bra. (Jag är för övrigt ett stort fan av dina FT. De är lätt en av de snyggaste arméerna på forumet.)Mortarion skrev:Jag tycker att de ser ut att vara i samma skala fast olika mönster. (Fast jag ser på påsarna att det inte skall vara så.) Och det är förresten exakt de två jag använder till mina FT. Fast jag köpte mina utan påse, så jag hade inte kolla på skalorna.
Håller just nu på att pyssla ihop Dread-basen.
Har beställt Omnissiah-symbolerna från FW. Håller tummarna för att storlekarna på dem passar till det jag tänkt mig. Dvs. till emblém på Dreaden och på Sgt's ryggbanér.
Som gammal plåtare känns det som den undre plåten, den med dubbeltårar, lite för stor skala. Men det är givetvis bara mot bakgrund av nuvarande tårplåtsutbud, inte det som kommer råda i 40k-universat. Jag tycker personligen också att den är den snyggare varianten även om jag själv skulle kolla om det finns i mindre skala.
Ja' än't bittä'!