Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Naz87

Re: Captains Corner

Inlägg av Naz87 »

:wub:

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack alla!! :D :wub:

Mycket slit, men nu är det klart!
Efter att måtten på de sista 4 planerna till Rauk'n'Rumble i början av September fastställts (skiljer någon cm hit och dit) så har jag byggt klart de sista 4 ramarna. Det kanske inte ser så avancerat ut, men det tar sin lilla tid att såga skivor efter mått, sätta fast sarger, måla, klippa klistra och häfta tyg, sätta pluggar i skarven, fästa hörnbeslag och till sist haspar över skarvarna på sidorna så halvorna sitter stabilt ihop.
Med den här sista, till Dasra City, har jag nu byggt 14 sådana här bräden med ramar!

Bild

Själva spelplanen, Dasra City, har byggts i ett helt annat hem av Roger, en annan arrangör. Första gången spelplan och underbräde träffas blir på turneringen, så vi hoppas att alla mått stämmer! :mrgreen:

Bild
Dasra City. En gång en blomstrande stan på Tallarn. Numera lika bombad som resten av planeten.

Det kan vara så att jag är färdigsnickrad! Eventuellt behöver jag assistera andra byggare med deras projekt så att alla blir klara i tid, men av det byggande som bara låg på mig (4 bräden att lägga till förra årets 10 samt 2 spelplaner) så ser det ut som om jag är klar med 10 dagar till godo!
Jag ska dessutom ge mig på att vara spelande arrangör i år, så min egen armé måste också fixas.
Jag valde den lätta vägen och tog bara sådant jag redan har, jag tror att det enda som behöver göras är att måla några baskanter på äldre modeller som är grå, mina nyare är bruna.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Wow, vilket bord! Älskar hur tredimensionellt det är och att det verkligen påverkar spelet! Det är ett så skönt ombyte från mattorna som är så populära nuförtiden.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Wow, vilket bord! Älskar hur tredimensionellt det är och att det verkligen påverkar spelet! Det är ett så skönt ombyte från mattorna som är så populära nuförtiden.
Va han sa!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:
Elevatorlake skrev:Wow, vilket bord! Älskar hur tredimensionellt det är och att det verkligen påverkar spelet! Det är ett så skönt ombyte från mattorna som är så populära nuförtiden.
Va han sa!
Vad ni sa! Roger tänker på helt andra sätt än jag när det gäller terrängbygge och trollar fram ljuvligt udda slagfält. Jag är en Techmarine, han en Big Mek.
Resultatet är att vår förening får spela på väldigt blandade planer! :D

På tal om de populära mattorna, jag vill ha 3D och matta, men inte täcka över mattan..
Ikväll har jag börjat snickra på en lösning, en ställning under mattan som ger kuperad terräng!

Bild

Bild

Bild

Bild

Det kommer att fattas några cm matta i en kant, så där får jag måla lite på plywooden så att det smälter in hyfsat ändå.
Men överlag är jag nöjd, nu ser inte modellerna på var sin sida om kullen varandra och trots att jag undvek den mer klassiska trappstegskullen och körde på en slänt så står modellerna bra!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Bra idé, gör planen mer intressant och med lite kullar och skog går det att få den riktigt interaktiv med spelet också.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Det här kommer bli en frän spelplan tror en allt!
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Vilken vecka.. Förra veckan höll så smått på att ta kål på mig.
Det blev en hel del sista-minuten-lösningar och sena nätter för att sy ihop eventet Rauk'n'Rumble 2016.
Från deltagarnas håll så märktes det nog inte så mycket, men det var tufft! :shock:
Hur som, vi sydde ihop det till slut, och här kommer lite bilder!

Bild
Baal, brädet med rampen blev jag nöjd med. Spelmatta men ändå inte platt!

Bild
Fullt ös! Totalt vad det 28 lag, så 56 spelare, som var igång och lirade utspridda på 14 bord!
Ett sent avhopp ledde till att jag blev spelande arrangör, mina Tyranider teamade upp med Slaanesh Space Marines!

Match 1: Mechanicus & Chaos Space Marines.
Bra start för oss att få möta ett lag som var lika dåliga som vi på att veta vad den andra armén var bra på! :D
Väldigt trevligt motstånd och bra stämning, på den sköna nivån där lagen påminner varandra om saker som glömts.
Vår armé var bra mot deras, 60 gaunts med 6+ save som blir beskjutna med gravcannons klarar sig ganska bra märkte vi alla. Vi undvek hans Chaos Lord med Black Mace som pesten, men lyckades ta kål på mycket annat.
Min Hive Tyrant Alpha, numera döpt till Big Mama, hade en bra dag och visade varför hon kostar över 300 poäng.

Bild
Big Mama chargar, dödar 5 på chargen, tar inga skador tillbaka, överlevarna flyr, Big Mama käkar upp dem.
10 marines och en karaktär i en enda närstridsfas. Nom nom nom.

Macth 2: Grey Knights & Necrons
Flyt i första med en armé som passade oss finfint, inte samma flyt i andra.
Skuttande Dreadknights med Torrentflamers, Necron Destroyers som skuttar tillbaka i assaultfasen, psychic bonanza med Cleansing Flame. Kvar på banan efter runda 4 från vårt lag var 4 Termagants som klarade sitt Ld-test, 3 kultister och 5 flyende Hormagaunts. Det var en massaker.

Bild
Ett board element i match 2 var möjligheten att bemanna och avfyra gamla kanoner! Mina Hormagaunts bemannade en quad-gun och var lyckligare än någonsin, de fick skjuta! Tyvärr var den bara anti-air, men det visste inte Hormagauntsen om så de rullade 6or och fällde nästan en Dreadknight!
Ett annat vapen var en Deathstrike-missile, men den avfyrades bara på 5+ och trots 2 tappra försök så flög den inte iväg..

Match 3: Mechanicus & Dark Angels
Det såg ut som en jämn matchup, men de rackarna stal initiativet och rullade sedan som gudar, vår main man, en Renegade Knight, sprängdes i småbitar i deras runda 1. Aj.

Bild
Table Mission var att skjuta sönder flest hus, vilket var väldigt roligt!
Efter 2 rundor fanns det 3 hus kvar på planen, det var inte lika roligt.. de hade mycket bättre skytte, de hade sin Knight kvar, och vi hade sprängt allt cover. Big Mama gick all in och chargade deras Knight, med tog bara ett Hull Point innan hon fick en örfil hon sent ska glömma. Det blev ett rejält blodbad för oss, igen.

Match 4: Tau & Dark Angels
Lycka att få möta den ballaste armén på plats! 15 Terminators! Så fluffigt att det ger tårar i ögonen, och så sällsynt!
För fjärde matchen i rad så var mina Devilgaunts MvP.. 20 grabbar som skjuter vars 3 st S4 skott. De har bara BS3, men Swarmlorden var hela tiden i krokarna och använde friskt sina förmågor på dem. Dels genom att ge dem Preferred Enemy, dels genom psychic powern Onslaught som låter en unit både springa och skjuta.

Bild
Det blev i princip lika. Table Mission gick här ut på att ta Hull Points från några kryptor, där vann vi med knappa 9-8 och det gjorde att vi vann hela matchen, som i övrigt var helt jämn.

Det var kul att vara med och spela, men nästa år ska jag återgå till sidlinjen, jag tappade koll på allt möjligt och kunde inte slappna av riktigt.

Bild
Nöjda arrangörer efteråt! Jag och min lagkompis köpte tom lagtröjor! :D

Bild
Glada deltagare och arrangörer samlade för obligatoriskt familjefoto!

Närmsta veckorna ska jag bara mysmåla. Inga deadlines. Just nu målar jag om mina gula devourers till att bli lila.
Jag målade min första gul en gång i tiden och har utan anledning bara fortsatt så, men de matchar ingenting alls i armén så nu blir de lila!

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Verkar som att ni haft kul. Ångrar att jag inte var snabbare att teama upp med en kompis. Tyvärr så tog platserna slut. Lätt att man åker ner och spelar på era vackra bräden nästa år!:)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Imponerande, snyggt jobbat!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar