Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Ser super ut. Ska bli kul att se helheten.
-
Elevatorlake
Tackar! Att se helheten ligger ju tyvärr en bit in i framtiden men resan dit blir rolig också hoppas jagleidstedt skrev:Ser super ut. Ska bli kul att se helheten.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
-
Elevatorlake
Tre timmars airbrushande idag och jag har inte ens grundmålat halva än. Det går en del färg...
- stormshaft
Skitigt, slitet och snyggt.
Gillar speciellt dörren, mycket tjusigt. Ser fram emot att se ännu mer. 
-
Elevatorlake
Tackar! Det krävdes två försök innan dörren blev bra, första gången använde jag en ny sorts applikator för spongingen som inte alls blev bra. Tur att det blir tunna lager med airbrushen så man kan lägga ett till utan att det märks.stormshaft skrev:Skitigt, slitet och snyggt.Gillar speciellt dörren, mycket tjusigt. Ser fram emot att se ännu mer.
-
Elevatorlake
Körde två timmar till med airbrushen idag och snart är allt som ska målas som metall klart, dvs främst kroppen och vapnen. Överkroppen har jag bara sprayat uppifrån än så där återstår att vända på åbäket och köra en vända underifrån också.

Med tanke på hur masken ser ut efter två timmar ikväll borde jag kanske ha haft den på mig igår när jag körde tre timmar

Med tanke på hur masken ser ut efter två timmar ikväll borde jag kanske ha haft den på mig igår när jag körde tre timmar

Jädrar vilket projekt-kul att följa. Ja, det blir galet med partiklar i luften när man målar så där länge. Polaren har skaffat en trevlig låda med utsug och hela köret. Inte gratis dock.....
Sent from my iPhone using Tapatalk
- stormshaft
Så fantastiskt coolt. 
Får jag fråga hur du limmat den? Vilken sorts lim har du använt? Jag skaffade ett tvåkomponentslim från Loctite men det funkade inte överhuvudtaget, så det har blivit klassisk pinning och superattack på min Warhound. Men jag vill ha något riktigt ordentligt att fästa höften i överkroppen, några bra tips?
Får jag fråga hur du limmat den? Vilken sorts lim har du använt? Jag skaffade ett tvåkomponentslim från Loctite men det funkade inte överhuvudtaget, så det har blivit klassisk pinning och superattack på min Warhound. Men jag vill ha något riktigt ordentligt att fästa höften i överkroppen, några bra tips?
-
Elevatorlake
Två ord; JB weld. Eller... Det kanske var en förkortning och ett ordstormshaft skrev:Så fantastiskt coolt.
Hur som, det är kemisk metall, limmar som tusan och det går att slipa fogarna efteråt. Kollar du titanbyggen på tuben eller bloggar använder de nästan alltid det. Nackdelen är att det tar 24 timmar att härda fullt ut så man får inte ha för bråttom. Att det tar tid att härda är i och för sig ibland en fördel eftersom man har mer tid på sig när grejer ska tvingas eller behöver lirkas lite för att komma på plats. Jag har limmat allt som är bärande med det plus att jag pinnat mycket av det, resten har jag limmat med vanligt superlim.
Jag köpte mitt här, det har fungerat bra bägge gångerna jag beställt därifrån; https://navx.se/jb-weld/
Ska du inte magneta eller bulta den i höften för att kunna ta isär den när du transporterar den?
Jag brukar ersätta utsugen med att öppna fönstret. Igår blev jag dock påmind om att vi bor i norrland för tillslut blev det så kallt i rummet att färgen inte torkade riktigt och började krackeleraIsmeno skrev:Jädrar vilket projekt-kul att följa. Ja, det blir galet med partiklar i luften när man målar så där länge. Polaren har skaffat en trevlig låda med utsug och hela köret. Inte gratis dock.....
- stormshaft
Ah, det ska jag kolla upp, var det det vanliga jb-weld eller någon av specialarna?Elevatorlake skrev: Jag köpte mitt här, det har fungerat bra bägge gångerna jag beställt därifrån; https://navx.se/jb-weld/
Ska du inte magneta eller bulta den i höften för att kunna ta isär den när du transporterar den?
Jag hade tänkt limma den faktiskt, har du någon bra guide hur man bultar den annars? Tänkte hålla mig ifrån magneter i höften för att undvika att man tappar den och den delar sig eller faller i sär om man skakar till den i luften (är en fegis, och en klump, så jag riskminimerar i den mån det går).