Eller hederliga gamla copy&paste jag hört Daniel vara så bra på?imp skrev:Testat med ett annat tangentbord?Papa D skrev:Dom är inte här för att:
1. Min hemdator har trasig i knapp och jag har i i mitt lösenord...
Papa Ds IG tråd.
Re: Papa Ds IG tråd.
Re: Papa Ds IG tråd.
Lite bilder har jag lyckats mailat från min jobb telefon till min gmail, sedan tankat ner dom till jobb datorn.. Allt för er skull.. Så e de skit dålig kvalite, får arbeta på det i dag, målade i princip 15 gubbar i går, så många fler bilder kommer.
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Re: Papa Ds IG tråd.
Å lite fler
Min fotograf fru skulle döda mig om hon såg vilka usla bilder jag publicera =)
Lovar bättring och bot.
/D
Min fotograf fru skulle döda mig om hon såg vilka usla bilder jag publicera =)
Lovar bättring och bot.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Re: Papa Ds IG tråd.
Ser bra ut även om bilder är små och dåliga.
Nu ska här målas tempelriddare med stora robotar så jag dra ut på korståg!
Nu ska här målas tempelriddare med stora robotar så jag dra ut på korståg!
Re: Papa Ds IG tråd.
Okey.. Mitt IG år har börjat.. Jag spelade detta på BSK:
5 company command squad w 3 melta
1 Chimera
1 Primaris Psyker
10 veterans w 3 melta
Chimera
9 Veterans w 3 genadelaunchers & 1 missilelauncher
5 Platoon command squad w 3 flamers
1 Chimera
9 Inf w autocannon
9 Inf w autocannon
9 Inf w autocannon
6 Special weapons team w 3 plasma
1 Banewolf w h.flamer
1 Armoured sentinell
5 Rough riders
1 Exterminator w 3 HB
1 Exterminator w Pask & lascannon
Det gick bra. Tog 4 vinster och en förlust totalt fick jag 64p
Nu på touren, hör och häpna ska jag spela ungefär samma.
5 company command squad w 3 melta
1 Chimera
1 Primaris Psyker
6+1 Battlepsyker
10 veterans w 3 melta
Chimera
9 Veterans w 3 genadelaunchers & 1 missilelauncher
5 Platoon command squad w 3 flamers
1 Chimera
9 Inf w autocannon
9 Inf w autocannon
9 Inf w autocannon
1 Banewolf w h.flamer
1 Armoured sentinell
5 Rough riders
1 Exterminator w 3 HB
1 Exterminator w Pask & lascannon
So far ligger jag 2 förluster, 4 vinster och 1 draw. ag har i tourformatet en heldel gansa dåliga match ups... men i rätt mssin tar jag alla.
Mitt mål är ödmjuka topp 10... av 24.
Kvar att måla 6+1 battlepsykers.
Hoppas kunna skicka in lite schyssta bilder till folk som inte såg gubbarna på BSK.
/D
5 company command squad w 3 melta
1 Chimera
1 Primaris Psyker
10 veterans w 3 melta
Chimera
9 Veterans w 3 genadelaunchers & 1 missilelauncher
5 Platoon command squad w 3 flamers
1 Chimera
9 Inf w autocannon
9 Inf w autocannon
9 Inf w autocannon
6 Special weapons team w 3 plasma
1 Banewolf w h.flamer
1 Armoured sentinell
5 Rough riders
1 Exterminator w 3 HB
1 Exterminator w Pask & lascannon
Det gick bra. Tog 4 vinster och en förlust totalt fick jag 64p
Nu på touren, hör och häpna ska jag spela ungefär samma.
5 company command squad w 3 melta
1 Chimera
1 Primaris Psyker
6+1 Battlepsyker
10 veterans w 3 melta
Chimera
9 Veterans w 3 genadelaunchers & 1 missilelauncher
5 Platoon command squad w 3 flamers
1 Chimera
9 Inf w autocannon
9 Inf w autocannon
9 Inf w autocannon
1 Banewolf w h.flamer
1 Armoured sentinell
5 Rough riders
1 Exterminator w 3 HB
1 Exterminator w Pask & lascannon
So far ligger jag 2 förluster, 4 vinster och 1 draw. ag har i tourformatet en heldel gansa dåliga match ups... men i rätt mssin tar jag alla.
Mitt mål är ödmjuka topp 10... av 24.
Kvar att måla 6+1 battlepsykers.
Hoppas kunna skicka in lite schyssta bilder till folk som inte såg gubbarna på BSK.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Papa Ds IG tråd.
Uppfattat,
Jag har gjort en 8 inches hög robot som har ett 1 inch stort penis huvud som jag tänkte Ifån+photobucket+tapatalk lägga upp om folk är sugna.. nej juste, de har jag inte, de va speedfreaks kreation =)
Tack för tipset frekky, jag ska bli bättre på bilder.. jag lovar =)
/D
Jag har gjort en 8 inches hög robot som har ett 1 inch stort penis huvud som jag tänkte Ifån+photobucket+tapatalk lägga upp om folk är sugna.. nej juste, de har jag inte, de va speedfreaks kreation =)
Tack för tipset frekky, jag ska bli bättre på bilder.. jag lovar =)
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Re: Papa Ds IG tråd.
Jaha - Nu va touren över. Jag är sjukt nöjd med min lista.. det är en näve skräp som kan bita ifrån en del. Alla mina matcher va roliga utom första och det va tärningarnas fel... jag tog inte 1 enda killpoint på 4 turns. DVS hela matchen.
Match 1. Jon Hallin - Space wolf.
Jag börjar, deployar ut mina gubbar som en pajas. screenar inte min Pask vagn mot hans drop pod med melta, combi-melta, 4 longfangs w missilelauncher, Logan... Där började det.. och så slutatde det 4 turns senare 33 - 67 till Jon Hallin. Matchens hjälte - Harker.
Match 2. Jimmy Hesselberg, min flygplanslista.
Jimmy börjar i dawn of war, flyger fram lite för långt, jag rullar in och spränger 2 fåglar turn 1. 2 Talon dreads turn 2. Så fortsätter matchen och jag vinner 70 - 30 efter att ha haft lite övermod (glömde att hans libbe hade Sword of sanguinus) inför en tänkt charge.
Match 3. Daniel Nemesis Leidermark - Logan wing.
Han börjar, jag seizar. Skrämmer av lite gubbar och decimerar en ganska stor enhet. Matchen rullar på för båda, i runda 5 tror jag det var 50 - 50 eller 75 - 25 till leidermark. Men då tankchockar jag bort en stor enhet gubbar som bara flyr 4 inch och kan inte regroupa sen skjuter jag ihjäl hans Logan och lite andra gubbar. Detta leder till en 100- 0 till mig.
Match 4. Linus Widner Wolf cavalary
Ja, har inte så mycket att säga om denna match. Widner deployar bort sig lite, efter det förstår jag all hans mobilitet i min först turn. Han funderar på att ge upp i hans turn 3. Men jag övertalar honom att vi ska spela mer. Blir 80 - 20 till mig. Blev en kul match när jag inte kunde ha ihjäl 2 gubbar i hans cavalary.
Match 5. Cadelin Grey Knights.
Nu i finalen, tyvärr mitt hat HAT mission! KP och hålla objektiv. Jag vinner tärningsslaget och låter Cadde gå först, vet fortfarande inte om det va bra men jag tror det.. Vi spelar en väldigt tight match, Jag släpper för många KP från turn 3 och framåt så spelar i princip bara på draw, dvs vinna objektivs. Vilket jag gör i runda 5. Inte i runda 6. Har en chans igen i runda 7 men allt cadelin gör går igenom och han vinner 75 - 25. Grymt kul match!
Slutar 5a. hade vi drawat hade jag kommit 3a. Hur som är jag sjukt nöjd med min lista och min prestation.
Så nu har jag skissat på en defcon IG lista, ni får gärna kommentera med förslag på förbättringar.
DEFCON 1750 Max Komp
------------------------
HQ
Company Command squad w 4 Melta, Straken
Chimera
Primaris
Troops
Platoon Command squad w 4 grenadelaunchers, Fist
Chimera
9 Inf w Autocannon
9 Inf w Autocannon
9 Inf w Autocannon
9 Veterans w Harker, 3 Plasma, Missilelaucher
10 Veterans w 3 Melta, Shotguns, Fist
Chimera
Fast
5 Rough Riders
1 Banewolf w H.flamer
1 Armoured Sentinell
Heavy
1 LR Exterminator w 3 HB Sponsons
1 LR Exterminator w Pask, Lascannon
1 Manticore w HF
1750 och Max komp.
Funderar på att byta bort lite små uppgrades och -1 i LBK komp för att få in en 6+1 med Psykers.
/D
Match 1. Jon Hallin - Space wolf.
Jag börjar, deployar ut mina gubbar som en pajas. screenar inte min Pask vagn mot hans drop pod med melta, combi-melta, 4 longfangs w missilelauncher, Logan... Där började det.. och så slutatde det 4 turns senare 33 - 67 till Jon Hallin. Matchens hjälte - Harker.
Match 2. Jimmy Hesselberg, min flygplanslista.
Jimmy börjar i dawn of war, flyger fram lite för långt, jag rullar in och spränger 2 fåglar turn 1. 2 Talon dreads turn 2. Så fortsätter matchen och jag vinner 70 - 30 efter att ha haft lite övermod (glömde att hans libbe hade Sword of sanguinus) inför en tänkt charge.
Match 3. Daniel Nemesis Leidermark - Logan wing.
Han börjar, jag seizar. Skrämmer av lite gubbar och decimerar en ganska stor enhet. Matchen rullar på för båda, i runda 5 tror jag det var 50 - 50 eller 75 - 25 till leidermark. Men då tankchockar jag bort en stor enhet gubbar som bara flyr 4 inch och kan inte regroupa sen skjuter jag ihjäl hans Logan och lite andra gubbar. Detta leder till en 100- 0 till mig.
Match 4. Linus Widner Wolf cavalary
Ja, har inte så mycket att säga om denna match. Widner deployar bort sig lite, efter det förstår jag all hans mobilitet i min först turn. Han funderar på att ge upp i hans turn 3. Men jag övertalar honom att vi ska spela mer. Blir 80 - 20 till mig. Blev en kul match när jag inte kunde ha ihjäl 2 gubbar i hans cavalary.
Match 5. Cadelin Grey Knights.
Nu i finalen, tyvärr mitt hat HAT mission! KP och hålla objektiv. Jag vinner tärningsslaget och låter Cadde gå först, vet fortfarande inte om det va bra men jag tror det.. Vi spelar en väldigt tight match, Jag släpper för många KP från turn 3 och framåt så spelar i princip bara på draw, dvs vinna objektivs. Vilket jag gör i runda 5. Inte i runda 6. Har en chans igen i runda 7 men allt cadelin gör går igenom och han vinner 75 - 25. Grymt kul match!
Slutar 5a. hade vi drawat hade jag kommit 3a. Hur som är jag sjukt nöjd med min lista och min prestation.
Så nu har jag skissat på en defcon IG lista, ni får gärna kommentera med förslag på förbättringar.
DEFCON 1750 Max Komp
------------------------
HQ
Company Command squad w 4 Melta, Straken
Chimera
Primaris
Troops
Platoon Command squad w 4 grenadelaunchers, Fist
Chimera
9 Inf w Autocannon
9 Inf w Autocannon
9 Inf w Autocannon
9 Veterans w Harker, 3 Plasma, Missilelaucher
10 Veterans w 3 Melta, Shotguns, Fist
Chimera
Fast
5 Rough Riders
1 Banewolf w H.flamer
1 Armoured Sentinell
Heavy
1 LR Exterminator w 3 HB Sponsons
1 LR Exterminator w Pask, Lascannon
1 Manticore w HF
1750 och Max komp.
Funderar på att byta bort lite små uppgrades och -1 i LBK komp för att få in en 6+1 med Psykers.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Papa Ds IG tråd.
Heja maxkomp!
Tycker den ser skitkul ut.
Och grattis igen till din stabila placering på Touren.
Tycker den ser skitkul ut.
Och grattis igen till din stabila placering på Touren.
Re: Papa Ds IG tråd.
Straken vill ha ett billigt heavy weapon i sen grupp. Annars ser den bra ut ^^