Papa Ds IG tråd.

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Papa Ds IG tråd.

Inlägg av Asplund »

imp skrev:
Papa D skrev:Dom är inte här för att:
1. Min hemdator har trasig i knapp och jag har i i mitt lösenord...
Testat med ett annat tangentbord?
Eller hederliga gamla copy&paste jag hört Daniel vara så bra på? ;)

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Papa Ds IG tråd.

Inlägg av Papa D »

Lite bilder har jag lyckats mailat från min jobb telefon till min gmail, sedan tankat ner dom till jobb datorn.. Allt för er skull.. Så e de skit dålig kvalite, får arbeta på det i dag, målade i princip 15 gubbar i går, så många fler bilder kommer.
bild.JPG
bild.JPG (39.38 KiB) Visad 1942 gånger
bild2.JPG
bild2.JPG (34.43 KiB) Visad 1942 gånger
bild3.JPG
bild3.JPG (25.4 KiB) Visad 1933 gånger
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Papa Ds IG tråd.

Inlägg av Papa D »

Å lite fler
bild4.JPG
bild4.JPG (45.21 KiB) Visad 1929 gånger
bild5.JPG
bild5.JPG (21.12 KiB) Visad 1932 gånger
Min fotograf fru skulle döda mig om hon såg vilka usla bilder jag publicera =)

Lovar bättring och bot.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Papa Ds IG tråd.

Inlägg av Blom »

Ser bra ut även om bilder är små och dåliga.

Nu ska här målas tempelriddare med stora robotar så jag dra ut på korståg!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Papa Ds IG tråd.

Inlägg av Papa D »

Okey.. Mitt IG år har börjat.. Jag spelade detta på BSK:

5 company command squad w 3 melta
1 Chimera
1 Primaris Psyker

10 veterans w 3 melta
Chimera
9 Veterans w 3 genadelaunchers & 1 missilelauncher
5 Platoon command squad w 3 flamers
1 Chimera
9 Inf w autocannon
9 Inf w autocannon
9 Inf w autocannon
6 Special weapons team w 3 plasma

1 Banewolf w h.flamer
1 Armoured sentinell
5 Rough riders

1 Exterminator w 3 HB
1 Exterminator w Pask & lascannon

Det gick bra. Tog 4 vinster och en förlust totalt fick jag 64p

Nu på touren, hör och häpna ska jag spela ungefär samma.

5 company command squad w 3 melta
1 Chimera
1 Primaris Psyker

6+1 Battlepsyker

10 veterans w 3 melta
Chimera
9 Veterans w 3 genadelaunchers & 1 missilelauncher
5 Platoon command squad w 3 flamers
1 Chimera
9 Inf w autocannon
9 Inf w autocannon
9 Inf w autocannon

1 Banewolf w h.flamer
1 Armoured sentinell
5 Rough riders

1 Exterminator w 3 HB
1 Exterminator w Pask & lascannon

So far ligger jag 2 förluster, 4 vinster och 1 draw. ag har i tourformatet en heldel gansa dåliga match ups... men i rätt mssin tar jag alla.

Mitt mål är ödmjuka topp 10... av 24.

Kvar att måla 6+1 battlepsykers.

Hoppas kunna skicka in lite schyssta bilder till folk som inte såg gubbarna på BSK.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Papa Ds IG tråd.

Inlägg av speedfreek »

Bilder!

Ifån+photobucket+tapatalk=sant

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Papa Ds IG tråd.

Inlägg av Papa D »

Uppfattat,

Jag har gjort en 8 inches hög robot som har ett 1 inch stort penis huvud som jag tänkte Ifån+photobucket+tapatalk lägga upp om folk är sugna.. nej juste, de har jag inte, de va speedfreaks kreation =)

Tack för tipset frekky, jag ska bli bättre på bilder.. jag lovar =)

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Papa Ds IG tråd.

Inlägg av Papa D »

Jaha - Nu va touren över. Jag är sjukt nöjd med min lista.. det är en näve skräp som kan bita ifrån en del. Alla mina matcher va roliga utom första och det va tärningarnas fel... jag tog inte 1 enda killpoint på 4 turns. DVS hela matchen.

Match 1. Jon Hallin - Space wolf.

Jag börjar, deployar ut mina gubbar som en pajas. screenar inte min Pask vagn mot hans drop pod med melta, combi-melta, 4 longfangs w missilelauncher, Logan... Där började det.. och så slutatde det 4 turns senare 33 - 67 till Jon Hallin. Matchens hjälte - Harker.

Match 2. Jimmy Hesselberg, min flygplanslista.

Jimmy börjar i dawn of war, flyger fram lite för långt, jag rullar in och spränger 2 fåglar turn 1. 2 Talon dreads turn 2. Så fortsätter matchen och jag vinner 70 - 30 efter att ha haft lite övermod (glömde att hans libbe hade Sword of sanguinus) inför en tänkt charge.

Match 3. Daniel Nemesis Leidermark - Logan wing.

Han börjar, jag seizar. Skrämmer av lite gubbar och decimerar en ganska stor enhet. Matchen rullar på för båda, i runda 5 tror jag det var 50 - 50 eller 75 - 25 till leidermark. Men då tankchockar jag bort en stor enhet gubbar som bara flyr 4 inch och kan inte regroupa sen skjuter jag ihjäl hans Logan och lite andra gubbar. Detta leder till en 100- 0 till mig.

Match 4. Linus Widner Wolf cavalary

Ja, har inte så mycket att säga om denna match. Widner deployar bort sig lite, efter det förstår jag all hans mobilitet i min först turn. Han funderar på att ge upp i hans turn 3. Men jag övertalar honom att vi ska spela mer. Blir 80 - 20 till mig. Blev en kul match när jag inte kunde ha ihjäl 2 gubbar i hans cavalary.

Match 5. Cadelin Grey Knights.

Nu i finalen, tyvärr mitt hat HAT mission! KP och hålla objektiv. Jag vinner tärningsslaget och låter Cadde gå först, vet fortfarande inte om det va bra men jag tror det.. Vi spelar en väldigt tight match, Jag släpper för många KP från turn 3 och framåt så spelar i princip bara på draw, dvs vinna objektivs. Vilket jag gör i runda 5. Inte i runda 6. Har en chans igen i runda 7 men allt cadelin gör går igenom och han vinner 75 - 25. Grymt kul match!

Slutar 5a. hade vi drawat hade jag kommit 3a. Hur som är jag sjukt nöjd med min lista och min prestation.

Så nu har jag skissat på en defcon IG lista, ni får gärna kommentera med förslag på förbättringar.

DEFCON 1750 Max Komp
------------------------

HQ
Company Command squad w 4 Melta, Straken
Chimera

Primaris

Troops

Platoon Command squad w 4 grenadelaunchers, Fist
Chimera

9 Inf w Autocannon
9 Inf w Autocannon
9 Inf w Autocannon

9 Veterans w Harker, 3 Plasma, Missilelaucher
10 Veterans w 3 Melta, Shotguns, Fist
Chimera

Fast

5 Rough Riders
1 Banewolf w H.flamer
1 Armoured Sentinell

Heavy
1 LR Exterminator w 3 HB Sponsons
1 LR Exterminator w Pask, Lascannon
1 Manticore w HF


1750 och Max komp.

Funderar på att byta bort lite små uppgrades och -1 i LBK komp för att få in en 6+1 med Psykers.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Papa Ds IG tråd.

Inlägg av speedfreek »

Heja maxkomp!

Tycker den ser skitkul ut.


Och grattis igen till din stabila placering på Touren.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Papa Ds IG tråd.

Inlägg av Blom »

Straken vill ha ett billigt heavy weapon i sen grupp. Annars ser den bra ut ^^
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar