Tale of Four Gamers: Lost in the Securu Sector
Re: Tale of Four Gamers: Lost in the Securu Sector
Inser att jag nog skiljer mig lite från fluffmongona då jag inte anser att fluffigt måste vara dåligt.
Tex så kostar det lika mycket att utrusta havocs med autocannons och heavy bolters. Valet är ju enkelt.. Varför skulle det vara "fluffigare" att ta det sämre valet?
Det är ju fortfarande ett spel som går ut på att vinna.
Tex så kostar det lika mycket att utrusta havocs med autocannons och heavy bolters. Valet är ju enkelt.. Varför skulle det vara "fluffigare" att ta det sämre valet?
Det är ju fortfarande ett spel som går ut på att vinna.
"Fluff" är subjektivt och de flesta har olika uppfattningar om hur en fluffig lista ska byggas och se ut...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Jag skulle säga att en fluffig lista är en lista som följer fluffet. Om man gör en Pre-Hersey DG lista så maxxar man inte med småbilar utan man kör mer footslogging. Sen kör man de vapnen de använde mest. En fluffig lista behöver alltså inte vara dålig. Det gäller bara att hitta rätt i fluffet 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
lyckats rätt bra med en fluffig lista med andra ord.
Japp, enligt mig iaf! Jag anser att det är skillnad på flufflistor och myslistor. Men vissa tycker att det är samma sak.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Haha, det kan man säga.Ogglas skrev:lyckats rätt bra med en fluffig lista med andra ord.
Det var mer att du inte köpte en eller två autokanoner, utan så många som man har på 1750. Det blir hårt med 8 S7 skott i rundan på 750p.
Det i kombo med en flyttbar multimelta, en del plasma och framförallt burning branden så var det inte så snällt när allt bärs av T5 killar... Men du saknade scoring, det var armens nackdel helt klart...
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
ETC 2009+2010: Dark Elves
Tale of Four Gamers: Lost in the Securu Sector
Ta bort någon autocannon/gör till HB, skippa burning branden och köp gifts på alla som kan istället. Det är sjukt roligt.
Det anser inte jag heller fast jag kallar mig fluffmongo. Death Guard bör ex. vara hårda footslogging-enheter om 7 man.Ogglas skrev:Inser att jag nog skiljer mig lite från fluffmongona då jag inte anser att fluffigt måste vara dåligt.
Det enda jag kan fundera över är ju om man skulle spela dem som SM eller CSM när de är Pre Heresy. Har du tillgång till IA Legion armélistorna så ska du kanske köra på den istället.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
jag har betrayal men jag jag valde att spela dom som kaos då den listan är mest lik legionlistan.
Skulle ju helt klart helst spela legionlistan men det känns som att det skulle göra sig bäst om jag hade tre vänner att spela istvaan kampanjen med.. nudge nudge..
Skulle ju helt klart helst spela legionlistan men det känns som att det skulle göra sig bäst om jag hade tre vänner att spela istvaan kampanjen med.. nudge nudge..
Skulle vara riktigt skoj att ordna en sån lista men då jag inte kan montera själv i någon större utsträckning pga av överkänslighet mot superlim (efter 11 års användning) så vet jag inte om det blir något Pre Heresy för min del.Ogglas skrev:jag har betrayal men jag jag valde att spela dom som kaos då den listan är mest lik legionlistan.
Kul att se era projekt ta form dock.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.