Knights of Gryphonne

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Naz87

Re: Knights of Gryphonne

Inlägg av Naz87 »

Haha jo jag bytte däck på 4 bilar och 1 släp förra veckan men så har jag inte haft några problem att ta mig fram denna vecka (förutom alla idioter som ligger framför en eller lastbilarna som hamnar på tvären över hela körbanan....)

Tack för de glada tillropen. Alltid trevligt med lite respons så det inte bara känns som att man håller en monolog hela tiden ;)

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Räcker det kommer en snöflinga så blir det kaos i er by ju, stackare :wub:

Låt det snöa och måla mer istället i say! :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Apropå snö fick jag och polaren tölsa genom detta för en match idag
Bild

Han körde en mysig kompott av en kniggit, tre flyers, två vindicare assassiner och en jävla massa ap3 skott medan jag körde min SM lista version 3.2....

Han började och sköt lite här och där men dödade inte så mycket. Jag åandra sidan lyckades med det jag ville runda 1, döda hans knight plus lite annat bös.

Runda två kom hans flyers in och jag tänkte åshit, jag har inget som kan ta hans flyers.
Bild

Tänkte mest, jag kan ju alltid skälla på dom

Bild

Efter det sprang vi typ runt i cirklar och dödade varandras enheter här och där. En av hans assassins sköt ner min warlord med 1skott... varpå han blev uppäten av en väldigt arg varghord som blivit av med sin husse.

Jag lyckades bättre mot flygplanen än jag trodde och i slutet av runda fyra hade han bara ett med 2HP kvar
Bild

Matchen slutade med ganska stor vinst till mig. Hade alla Primary objektiv, vann maelstrom typ 16-7 och hade alla tertiary... Dock spelade jag min SM lista och hans ett ihop plock men det var en kul match med massa döda från båda sidorna

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Jäsikens vilka uppoffringar ni gör för att spela en match =)

Lät som en rolig match med friskt utbyte av wounds här och där =)
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Knights of Gryphonne

Inlägg av Nurgle »

Grattis :) kul när list-test funkar. Och vad är lite snö när man får spela :)
Kommer nog inte spela SM men har en grymt kul lista du kan få sparra med om vi lyckas få till spel

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Ja det var en riktigt kul lista som sedan Kompmallen gruppen förstörde (puss) men det var bara att bita i det sura äpplet och tillbaka till ritbordet. För att få ner kompen fick jag plocka bort lite thundercav och slängde in några Skyclaws. Dock så saknade jag lite Skyclaws så det var bara att sätta igång och bygga några. (Tur man har en bra bitz samling så det inte var några problem att slänga ihop fyra nya gubbar. Och så satte jag dom färdiga på nya 32mm baser.

Bild

Tar gärna en match på ditt nya bord snart Nurgle slipper helst 4 knights och en conclave dock :p

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Ja, såg det i komptråden. Bara att beklaga och förstår fullt frustrationen med ändringar drygt 2 veckor innan.

Min Knightlista ryms inte riktigt inom komp 8 :) Men har en annan rolig lista för just SM. Sen är det väl tveksamt om den funkar fullt ut men kul kan den nog vara. Se om vi lyckas få till nåt innan, vore kul att köra mot lite orangea vargar :) Har landat i ny lista istället för IKs inför ITC så ska pula klart den innan det är turneringsdags.

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Fick lite kritik från högre makter om att jag borde sätta ett ap2 vapen på min lill-chef, så slängde ihop den här snubben.
Bild
Bild

Jag vet att jag slänger 5poäng i sjön men en hammare är så mycket coolare än en fist....

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Snyggt! Och klart det ska vara hammare på.

Förstår dock inte varför din fru lägger sig i listbyggena ;)

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

5p kosmetiskt kan vara nog så viktigt; speciellt om frugan är involverad :>

Skriv svar