The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av Ismeno »

Gött! Ser bra ut det där.
(Fler som tröttnat på 40K hör jag, börjar bli en trend.)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Ismeno skrev:Gött! Ser bra ut det där.
Blir ju lätt så med ett spel som bara blir sämre och sämre för varje släpp som kommer. GW på ena sidan som totalt sabbar spelet de skapat, kompmallar på andra sidan som med hål så stora (och ingen berättar om) så varje uppdatering handlar om att "täppa till hål" och mitt emellan dessa finns något annat, en underbar symbios av fluff och mys och apsnygga figurer, FWs 30k :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

SysterNiklas

Inlägg av SysterNiklas »

Flogger skrev:
Ismeno skrev:Gött! Ser bra ut det där.
Blir ju lätt så med ett spel som bara blir sämre och sämre för varje släpp som kommer. GW på ena sidan som totalt sabbar spelet de skapat, kompmallar på andra sidan som med hål så stora (och ingen berättar om) så varje uppdatering handlar om att "täppa till hål" och mitt emellan dessa finns något annat, en underbar symbios av fluff och mys och apsnygga figurer, FWs 30k :)
Håller helt med dig Flogger.
Jag spelar inte 40k så mycket själv men läser mycket på grupper på Facebook och forum och annat och idag såg jag en kille som på 2000 poäng skulle möta:

2 stormsurges
1 Ghostkeel
3 riptides
och ett par crisis suits.

Är det lönt?
Hur ska man kunna möta det på ett vettigt sätt utan i sin tur ta in en massa superheavies och/eller Knights? Tycker känslan har försvunnit helt i 40k och på så sätt förstärker härligheten med 30k ännu mer med sina 20-manna marine squads :)

sefiii

Inlägg av sefiii »

SysterNiklas skrev:Längesen jag skrev här nu, skyller på jobb, träning och Daredevil.

Men! Jag har varit i full gång. Har monterat 40 space marines, 1 spartan, 2 leviathan dreadnoughts och 1 Mhara'Gal. Varav 20 marines är färdiga så pass så de bara ska få transfers och lite skit på sig. Men det här med transfers är ett jävla meck för jag vill att alla ska tillhöra samma chapter men det blir ockerdyrt om jag ska handla transfersheets från Forgeworld hela tiden så det är en fråga som jag kommer klura på. Här är iaf en liten uppställning:

Bild

Eftersom jag har en brinnande döskalle på spartanen så blir den röd medan leviathans blir mörkgrå med röd axelskydd på höger sida där det ska tillkomma runor från transfers. Mhara'gal blir tokigt demonröd är tanken.
sefiii skrev:damn, riktigt snygga 30k wordbearers. Gillar hur du verkligen fått till den där snyggt torkade blodröda WB färgen
Stort tack, Khorne red med massor med svart där knappt ren khorne red blir highlight är min väg och gå.

Sedan vad gäller 30k/40k.

40k är rent trams nuförtiden imo. Astra Militarium som allierar in Tau för att få in en massa robotar endast för att vinna. Maximeringskombinationer med bara en massa special characters som totalt dödar allt som har med fluff och göra har gjort att spelet är helt själlöst. Sedan finns det ju modeller nu som gör att man blir helt matt inombords, vargarna med släden är ju praktexemplet men många andra modeller där konceptet "bigger is better" känns uttjatat. Att folk sedan målar i så ohyggligt underliga och helt ologiska och ofluffiga färger blir jag inte heller klok på men to each his own antar jag :)

Nu ska jag måla marines så det står härliga till!

jag håller med *nickar ivrigt* jag allierar bara in mechanicum om jag vill vinna med robotar SOM OMNISSIAH MENADE ATT DET SKULLE VARA!

skämt åsido, jag tror jag har tur. Min spelgrupp bruakr vara rätt resonlig och bvi håller ostandet nere på minimum, och när jag träffar främlingar så kör jag med vettiga människor. Förrutom en annan DE spelare.........han hade cape, luktade ost, drack rödvin vid bordet och hade unbound DE med kanske 65% Eldar unbound.

Efter matched frågade han hur det känndes att förlora mot sitt eget lag.......
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

sefiii skrev: Efter matched frågade han hur det känndes att förlora mot sitt eget lag.......
Fy fan vilken rövhatt. Sådana spelar man bara mot en gång.

SysterNiklas

Inlägg av SysterNiklas »

sefiii skrev: Efter matched frågade han hur det känndes att förlora mot sitt eget lag.......
Ålhuvud som vi säger i skåne.

Ikväll har varit en tramsigt produktiv kväll. Har fått på första lagret grått, all leadbelcher och målat shoulderpads röda på 20 marines. Baserna ordnades med igår så imorgon kommer första highlight!

Bild

Allt detta har ordnats till tonerna av gammal hederlig goa-trance. Och framförallt låten
Chi.AD - Astral Warrior:

https://www.youtube.com/watch?v=HMvHzRm3ZYY

Med texten:

"I have seen the things that you can only dream about... I have been there!

I see myself for what i truly am... and the moments I've had, the marvels I've witnessed, the wonderful truths I've seen!

The night falls and you close your eyes to sleep and dream. I have seen the things you can only dream about... I have been there!"

Känns som en given themesong och obehagligt pricksäker om Lorgar när man läst Horus Heresy boken Aurelian.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Inspirerande! Bra jobbat...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

SysterNiklas

Inlägg av SysterNiklas »

Röde skrev:Inspirerande! Bra jobbat...
Tack :)

Har målat som en knast här hemma, 40 marines är klara förrutom weathering och transfers.
Det här med weathering är något jag inte begriper mig på, försökt hitta guider om hur man gör chipping och slitage på väldigt mörk/svart powerarmour utan riktigt vettigt resultat. Försökte en "sponge" teknik men det såg mest ut som en grey Knight smetat på sig lite svart och lekt alpha legion för att hänga med mina wordbearers.
Så det var rätt demoraliserande till den grad att jag inte riktigt orkar ta tag i alla 40 marines. Så har någon tips eller en guide så snälla hjälp mig :)

Har istället get mig på och måla en Leviathan. Också svårt. Blev inte riktigt klok på hur jag skulle försöka highlighta de stora ytorna (om jag ens ska göra det) utan en airbrush. Men jag målade på och gjorde mitt första försök med transfers. Där är inga washes på än och jag ska lägga på någon form av vätska ovan på transfers har jag läst. Där är många timmar kvar på denna, ska rätta till alla linjer osv men vill visa att jag har inte gett upp och ordet ska spridas!

Bild

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jag brukar späda ut lack med vatten och lägga på transfers och sen utspädd wash på det...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Twinkle

Inlägg av Twinkle »

Matt lack för att få bort det glansiga på transfers fungerar fint. På stora ytor highlightar jag ibland med ganska utspädd färg på en nästan vattnig pensel och det fungerar fint som en slags anti-wash (om wash = shade, som jag brukar kalla det). Med lite övning undviker man att något hamnar där man vill att sin wash skall hamna. Som du efteråt följer upp med en schysst wash. Jaja, bara hur amatör-jag målar...

Skriv svar