Hydra dominatus- 30K alpha legion
Re: Hydra dominatus- 30K alpha legion
Snälla, välj det alternativ på postimage.org som gör att vi ser stora bilder här på forumet och slipper klicka på allt. Tror det är hotlink för forum 1 som funkar bäst. Testa helt enkelt genom att förhandsgranska ditt inlägg. Plz.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
+1Röde skrev:Snälla, välj det alternativ på postimage.org som gör att vi ser stora bilder här på forumet och slipper klicka på allt. Tror det är hotlink för forum 1 som funkar bäst. Testa helt enkelt genom att förhandsgranska ditt inlägg. Plz.
+2
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Röde skrev:Snälla, välj det alternativ på postimage.org som gör att vi ser stora bilder här på forumet och slipper klicka på allt. Tror det är hotlink för forum 1 som funkar bäst. Testa helt enkelt genom att förhandsgranska ditt inlägg. Plz.
Leffegnu skrev:+2
Sure, skall göra det för framtida inlägg, hade inte ens tänkt på att det är ett irritations moment. Kul ändå att folk tittar i trådenNaz87 skrev:+1Röde skrev:Snälla, välj det alternativ på postimage.org som gör att vi ser stora bilder här på forumet och slipper klicka på allt. Tror det är hotlink för forum 1 som funkar bäst. Testa helt enkelt genom att förhandsgranska ditt inlägg. Plz.
http://icantpaint40k.blogspot.se/
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Hydra dominatus
For the emperor
Klart vi tittar =)
Speciellt när det är 30k, och ser bra ut ;D
Tack så mycket!Leffegnu skrev:Klart vi tittar =)
Det är kul att måla AL 30k för det tvingar mig att testa en massa nya tekniker och metoder som jag inte tidigare har ens vetat hur man gör, det är lite spännande att bara kolla på någon annans snygga model och tänka
"det där ser bra ut, hur fan kan JAG göra det?"
Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor
Så den här helgen har jag arbetat med att göra en legion reconnaissance squad. Efter en diskussion med några andra i 30k Facebook gruppen så bestämde jag mig för attde alla skulle få Shotguns, meltabombs och camo cloaks. Något jag kanske borde ha räknat poängen på innan jag byggde dem, för det blir nog inte så poängeffektivt att ha dem som anti tank. Me Oavset, de är scoring, de kan outflanka och hota tanks, samt att jag kan tänka mig att de är rätt jobbiga att ha nära sig för motståndaren.
Jag ville att de skulle vara lite mer diskreta än mina andra Alpha legion operatives, så jag körde mitt vanliga schema, fast istället för Clear blue så körde jag flera lager Nuln oil med gloss. Vilket gav ett rätt bra rökigt intryck. Kan dock inte ta någon Cred där då jag fick idén av en mästarmålare på 30k forumet

Jag ville att de skulle vara lite mer diskreta än mina andra Alpha legion operatives, så jag körde mitt vanliga schema, fast istället för Clear blue så körde jag flera lager Nuln oil med gloss. Vilket gav ett rätt bra rökigt intryck. Kan dock inte ta någon Cred där då jag fick idén av en mästarmålare på 30k forumet

Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor
Dem ser rätt elaka ut, precis som mörka 30k ska vara tänker en :>
Ser ut som om de vill äta tanks haha :D
Ser ut som om de vill äta tanks haha :D
tack så mycketLeffegnu skrev:Dem ser rätt elaka ut, precis som mörka 30k ska vara tänker en :>
Ser ut som om de vill äta tanks haha
ser fram emot att spela med dem, jag har inte så höga förväntningar på vad de kommer att prestera, men det känndes väldigt mycket som något alpha legion skulle göra, att infiltrera recon squads i förväg att sedan slå till när tidpunkten var rätt.
Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor
Har haft lite svårt att komma till skott på sistone, och har mest målat deamons till min CSM armé i 40k,detta går lite i paralellt med att jag kan använda penslar lättare när familjen sover, då jag inte har ett designerat målarområde, vilket innebär att min kompressor skulle väcka hela familjen om jag Airbrushade
Hade även strul med ett trasigt stift i min airbrush, men nu är den igång igen. Ser varje problem som en sak mer jag lätt kan identifiera till framtida användande av min airbrush.
Nästa steg är att komma igång med att göra en tank squadron, jag har fnv två mars pattern som skall få AL front plates, plasma executioner turret (samt en Autocannon turret med en extra heavy bolters så att jag har tre på en tank, tack eye of horus podcast) och en tank commander på G.
Nu är allt airbrushat så nu är det "bara" detaljerna

jag har även börjat med min första termniator squad, i och med att de är rätt baseline så tror jag det kan vara svårt för mig att få in dem på ett praktiskt sätt, men de har med sig en Terminator praetor, som var en av modellerna som jag såg på FW hemsidan och inspirerade mig att komma igång från början. Men på något sätt kan jag säkert komma på att få in fem terminators med Chainfist i en lista

När Tanksen är klara skall jag sätta mig och göra färdigt en "how to" på tanksen, då en av dem är ett restorerings projekt från ett tidigare "airbrush mishap"
hydra dominatus
Nästa steg är att komma igång med att göra en tank squadron, jag har fnv två mars pattern som skall få AL front plates, plasma executioner turret (samt en Autocannon turret med en extra heavy bolters så att jag har tre på en tank, tack eye of horus podcast) och en tank commander på G.
Nu är allt airbrushat så nu är det "bara" detaljerna

jag har även börjat med min första termniator squad, i och med att de är rätt baseline så tror jag det kan vara svårt för mig att få in dem på ett praktiskt sätt, men de har med sig en Terminator praetor, som var en av modellerna som jag såg på FW hemsidan och inspirerade mig att komma igång från början. Men på något sätt kan jag säkert komma på att få in fem terminators med Chainfist i en lista

När Tanksen är klara skall jag sätta mig och göra färdigt en "how to" på tanksen, då en av dem är ett restorerings projekt från ett tidigare "airbrush mishap"
hydra dominatus
Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor